betaald parkeren met motor

cvdp

Rookie
20 nov 2003
9
0
Delft
Ik heb bijna een motor, ik vraag me af hoe het zit met betaald parkeren? Je kunt moeilijk dat papiertje op je motor leggen... En krijg je een bon als je in de stad op de stoep parkeert?
 
Je bedoelt denk ik op een pp bestemd voor auto's en dan kaartje achter het raam?
Mocht niet van oom agent |(
 
Ha!

parkeren is iets, dat per gemeente geregeld wordt. In Rotterdam bijv. wordt dat geregeld door Parkeerbeheer. Ik heb ze gebeld en er naar gevraagd. Het is daar zelfs verboden om je motor op een betaald parkeerplek neer te zetten (trouwens ook lastig om je parkeerkaartje achter je ruitenwisser of voorruit te doen :+ ). Verplicht op de stoep dus, maar dan ook nog op een plek, waar je voetgangers niet in de weg staat. Anders krijg je daar weer een prent voor.

Advies: bel je gemeente (of waar je je fiets regelmatig gaat parkeren) en vraag naar hun beleid.
 
Ik heb bijna een motor, ik vraag me af hoe het zit met betaald parkeren? Je kunt moeilijk dat papiertje op je motor leggen... En krijg je een bon als je in de stad op de stoep parkeert?

Je gaat toch niet betalen voor het parkeren van je motor!!!
gewoon op de stoep, kost niets

suc6 met je 'bijna' motor
 
Kdenk niet dat er veel MF 'ers zijn die een ooit parkeerbonnetje vonden op hun fiets, daarom hebben motoren nu juist geen ruitenwissers! Mag bijna overal neergepleurd worden als er maar niemand last van heeft, waar je motor niet op de stoep mag staan staat dat duidelijk overal aangegeven. (vb Valkenburg in Z-L)
 
collega van me had laatst een bekeuring omdat ie met zijn achterwiel 'n stukkie in een betaald parkeren vak stond...... in dit geval om te voorkomen dat ie in de weg stond op de stoep......
hij heeft gebeld naar de gemeente alwaar men hem niet kon vertellen wat nou het beleid is in deze....... goeie zaak voor een bezwaarschrift denk ik??? :)
 
Het hoeft in sommige gemeentes niet.

Het is altijd raadzaam om in de gemeente waar je komt even uitleg te vragen bij de politie of bij parkeerbeheer. In de gemeente Schouwen-Duiveland hoeft dat bijvoorbeeld niet en kan je hem in sommige gevallen op de stoep zetten. Mits hij niet in de weg staat
 
Kdenk niet dat er veel MF 'ers zijn die een ooit parkeerbonnetje vonden op hun fiets, daarom hebben motoren nu juist geen ruitenwissers! Mag bijna overal neergepleurd worden als er maar niemand last van heeft, waar je motor niet op de stoep mag staan staat dat duidelijk overal aangegeven. (vb Valkenburg in Z-L)


Jawel ik in Kreta!

Enfin ik dus betalen bij politiebureau..word ik uitgelachen en verscheurt die de prent...??????????
 
Ik reed over de markt van breda om mijn motor bij de kerk te parkeren,.
Daar was de parkeerwacht fietser aan het bekeuren die daar reden (alleen voetgangers), maar dat ik daar met de motor reed was geen probleem.
 
Ik reed over de markt van breda om mijn motor bij de kerk te parkeren,.
Daar was de parkeerwacht fietser aan het bekeuren die daar reden (alleen voetgangers), maar dat ik daar met de motor reed was geen probleem.
Hoe kan een parkeerwacht nou een fietser bekeuren..? Parkeerwacht kan toch alleen parkeerbonnen uitschrijven..?
 
Ik parkeer hem meestal gewoon op de stoep, mits hij daar niet in de weg staat.
Beetje aso zoals je regelmatig motoren en scooters een halve stoep ziet innemen enzo. Fijn als er dan iemand in een rolstoel voorbij moet.

Ga ik de stad in (Hasselt meestal), daar heb je in het centrum een gratis bewaakte fietsenstalling. Ze hebben daar ook een stukje waar scooters kunnen parkeren. Daar zet ik dan m'n motor meestal. Kan er al niemand aan gaan prutsen enzo.
Die stalling ligt vlakbij de winkelstraten, dus da's lekker makkelijk :)
 
In het algemeen heeft niemand problemen met het op het trottoir parkeren ... mits je 'm een beetje 'uit de loop' zet. Nooit op een plaats voor betaald parkeren in elk geval, zonde geld en echt niet nodig of zelfs strafbaar!
 
Ik werd vorig jaar in Utrecht verzocht door de mensen van parkeerbeheer mijn motor op de stoep te zetten. "Er is voor auto al bijna geen plaats" Zowiezo parkeer in hem altijd op de stoep maakt niet uit waar.
 
Da's het gekke.
Volgens de wet is de motor een motorrijtuig en mag dus NOOIT op de stoep. Je moet hem dus volgens de wet parkeren waar je ook een auto parkeert. Je hoeft daar alleen niet voor te betalen.

Maar inderdaad, zo langzamerhand heeft de gewoonte de wet ingehaald. Dat betekent dus dat vrijwel overal motoren op de stoep worden geparkeerd. Op zich nog logisch ook, scheelt parkeerplaatsen voor auto's en levert dus de gemeente meer geld op..... Maar let er inderdaad wel op, sommige gemeentes hanteren een afwijkend beleid. Als je niet zeker bent, kan navragen geen kwaad.
Gek genoeg: Purmerend treedt niet op tegen op de stoep geparkeerde motoren. Maar m'n oude rijschool moest wel apart vergunning vragen om zijn motoren op de stoep te mogen parkeren... ???????
 
Ik heb altijd geleerd dat je hem verplicht in een parkeervak moet zetten maar wie doet dat nou :? Gewoon op de stoep en zorgen dat iedereen er makkelijk langs kan (rolstoel/kinderwagen/etc.) en dan is het geen probleem.
 
Gek genoeg: Purmerend treedt niet op tegen op de stoep geparkeerde motoren. Maar m'n oude rijschool moest wel apart vergunning vragen om zijn motoren op de stoep te mogen parkeren... ???????

Preeker I presume ?

Maar dat kwam omdat die motoren door de gemeente worden aangezien als reclame object voor de rijschool en niet als voertuig. Martin heeft altijd 2 motoren buiten staan die niet meerijden met de lessen dus de gemeente heeft wel een beetje gelijk ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan