Betaald Unigarant goed uit?

Brooke

MF'er
24 nov 2005
204
0
Lelystad
Op dit moment hebben we twee VFR's bij Interpolis verzekerd (een 750 en een 800) We hebben een motorscooter bij Unigarant. Alles is all-risk verzekerd. De scooter is bij Unigarant verzekerd omdat de premie na twee ongelukjes nogal hoog was :angry: Voor de motoren betalen we ongeveer 70,- per maand per motor, voor de scooter betalen we ongeveer 20 euro per maand. Best een hoop geld en het omslaat absoluut het grootste deel van onze verzekeringskosten maar ik kan niet anders zeggen dat Interpolis bij ons nooit moeilijk heeft gedaan met uitbetalen, het geld was snel binnen en we zijn goed geholpen. :)

Ik wil mijn VFR750 uit '96 all-risk verzekerd hebben dus de KNMV en London verzekeringen vallen af. Ik heb gekeken naar Unive die premie gaat wel met een SCM goedgekeurd alarm maar die heb ik niet en die wil ik ook niet aanbrengen. Enra is goedkoop maar die doet aan koppelverkoop met Motoport, je moet dan daar je motor laten repareren anders gelden de gunstige voorwaarden niet. Dat vind ik minder omdat ik een hele goede monteur heb en die werkt niet bij Motoport.

Vanwege de prijs wil ik misschien overstappen op Unigarant. Dat scheelt toch bijna 35,- euro in de maand en ruim 400,- euro per jaar maar..... wie o wie heeft ervaring met het uitbetalen van Unigarant? Verliep het snel en soepel of betaalden ze niet of heel langzaam uit? Wie heeft er ervaring? Ik kan wel overgaan naar een goedkopere verzekering maar als ze vervolgens niet zouden uitbetalen dan heb ik er nog niets aan.

Of zijn er misschien uitermate goede ervaringen met andere verzekeringen? Het gaat mij dus niet alleen om de goedkoopste maar ook om een goede uitbetaler.
 
Heb laatst schade gehad aan mijn helm en London verzekeringen
heeft heel snel uitgekeerd :Y niet eens helm bekeken...
kwestie van 2 brieven sturen en binnen 6 werkdagen geld ontvangen

naja geen motoren maar helm perfect afgehandeld... :)
 
Laatst bewerkt:
Wij hadden een quad verzekerd bij Uni Garant. Deze polis was op tijd opgezegd ivm verkoop .
We hebben bijna een jaar lang aanmaningen en tenslotte dreigbrieven gehad B|
Zelfs de tussenpersoon kwam rechtstreeks eerst niet verder bij ze :X
Hun administratie systeem was 1 gigantische puinhoop volgens hem, want wij waren dus niet de enigen die zo behandeld werden :?

Hoe de uitbetaling is? Geen idee, maar veel vertrouwen zou ik er niet meer in hebben.... :P
 
je kunt beter vragen , waar kost het de minste moeite om mijn geld te krijgen.

er is geeneen verzekering die zomaar uitbetaald omdat ze dat zo graag doen.
 
ja hoor, bij Interpolis heb ik nooit problemen gehad. Geen gezeur en snel geregeld maar niet goedkoop.
 
ja hoor, bij Interpolis heb ik nooit problemen gehad. Geen gezeur en snel geregeld maar niet goedkoop.

als je veel schade rijd zou ik daar blijven en ze geregeld flink uit laten betalen .
daar heb je in jou geval veel meer aan .
als het Interpolis toch niets intereseert .

je kan ook zeggen , ik doe mijn motor gewoon WA plus casco .
dan ben je veel goedkoper uit dan all-risk.
all-risk is alleen maar interesant voor nieuwe motoren tot 4 jaar max.
mijn motor is ook 10 jaar en als er eens een krasje extra op komt , so what.
over een paar jaar dump ik em toch en koop ik weer een andere.


_O-
 
El Perro, reageer even inhoudelijk op mijn vraag of reageer niet. Want hier schiet ik niets mee op.
 
Ervaring van mijzelf en familie is dat Centraal Beheer toch wel één van de beste, zoniet DE beste verzekeraar is.

Het uitkeren van schade bedragen/uitkeringen doen ze binnen enkele dagen en daarbij doen ze niet moeilijk door 10x dezelfde vragen te stellen/formulieren op te sturen.

Heb 1x schade moeten claimen bij een tegenpartij die verzekerd was via Unigarant. Unigarant deed niet moeilijk en het bedrag stond snel op mijn rekening.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Good Luck!
 
Ik zit via de MAG bij Wentzel en die is weer aangesloten bij Unigarant en dat is weer overgenomen door Interpolis. Ofzoiets...

Heb Gixxer all-risk verzekerd en het duurde naar mijn mening langer dan nodig, maar ze betalen wel. Voordeel voor mij is de 3 jaar nieuwwaarde regeling. Heb je bijna nergens anders.

Maar een '96er all-risk? Is dat de moeitje wel?
 
all-risk is alleen maar interesant voor nieuwe motoren tot 4 jaar max.
mijn motor is ook 10 jaar en als er eens een krasje extra op komt , so what.
over een paar jaar dump ik em toch en koop ik weer een andere.


_O-



Wat is dat nou weer voor onzin, ligt toch helemaal aan de wat iemand wil en doet met zijn motor.

Ik heb mijn motor elke dag nodig om van A naar B te komen en wil dus gewoon All Risk verzekerd zijn.

Wij hebben 3 motoren bij Unigarant verzekerd, tot nu toe alleen nog nooit iets hoeven claimen rijden al die tijd al schade vrij. Kan dus niets nuttigs verder vermelden over deze verzekering qua uitbetalen.
 
Ja hoor..... Herr Director. Als je een keer een ongelukje hebt dan raken er een paar MF'ers geirriteerd omdat je deklareert waar je voor betaald! Het moet nog gekker worden :(
 
Op dit moment hebben we twee VFR's bij Interpolis verzekerd (een 750 en een 800) We hebben een motorscooter bij Unigarant. Alles is all-risk verzekerd. De scooter is bij Unigarant verzekerd omdat de premie na twee ongelukjes nogal hoog was :angry: Voor de motoren betalen we ongeveer 70,- per maand per motor, voor de scooter betalen we ongeveer 20 euro per maand. Best een hoop geld en het omslaat absoluut het grootste deel van onze verzekeringskosten maar ik kan niet anders zeggen dat Interpolis bij ons nooit moeilijk heeft gedaan met uitbetalen, het geld was snel binnen en we zijn goed geholpen. :)

Ik wil mijn VFR750 uit '96 all-risk verzekerd hebben dus de KNMV en London verzekeringen vallen af. Ik heb gekeken naar Unive die premie gaat wel met een SCM goedgekeurd alarm maar die heb ik niet en die wil ik ook niet aanbrengen. Enra is goedkoop maar die doet aan koppelverkoop met Motoport, je moet dan daar je motor laten repareren anders gelden de gunstige voorwaarden niet. Dat vind ik minder omdat ik een hele goede monteur heb en die werkt niet bij Motoport.

Vanwege de prijs wil ik misschien overstappen op Unigarant. Dat scheelt toch bijna 35,- euro in de maand en ruim 400,- euro per jaar maar..... wie o wie heeft ervaring met het uitbetalen van Unigarant? Verliep het snel en soepel of betaalden ze niet of heel langzaam uit? Wie heeft er ervaring? Ik kan wel overgaan naar een goedkopere verzekering maar als ze vervolgens niet zouden uitbetalen dan heb ik er nog niets aan.

Of zijn er misschien uitermate goede ervaringen met andere verzekeringen? Het gaat mij dus niet alleen om de goedkoopste maar ook om een goede uitbetaler.

Ik heb mijn auto verzekerd bij Unigarant. Een paar maanden heb ik een aanrijding gehad: de achterligger stopte niet bijtijds bij het naderen van een file en heeft dit ook op het schadeformulier 'bekend'. De man was ook verzekerd bij Unigarant.

Het heeft meer dan twee maanden geduurd voordat ik al mijn geld had. Het ging om het stuk wat eigen risico was (dat moest nl. verhaald worden bij de verzekeraar van de tegenpartij :X ) Eigen risico bij verhaalbare schade |( |(

Wat bijtijds betalen betreft had ik nooit problemen bij de KNMV (6-wielenplan), alleen is daar het ER absurd hoog (en kan niet lager; vandaar de overstap).
 
Ja hoor..... Herr Director. Als je een keer een ongelukje hebt dan raken er een paar MF'ers geirriteerd omdat je deklareert waar je voor betaald! Het moet nog gekker worden :(
He hoi :W
Das op zich niet erg, declareren waarvoor je betaalt igv een vervelend ongelukje. Ben het met je eens. Kan ons allemaal overkomen. Je zet wel de toon met je titel voor berijders die meer focus hebben op goede verz.-voorwaarden i.p.v. "goedkoopste" en "beste uitbetaler". Naja, duidelijk weer een maandag dus het ligt vast aan mij. :X

:W :W :W :W :W
 
Herr Direktor, de strekking van mijn vraag is: wat heb je aan de goedkoopste verzekering als deze niet betaald als je het nodig hebt? Ik heb hierover wel eens slechte verhalen gehoord vandaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan