Betalen voor inrijcontrole?

Tja, wat dacht je van 350 euro kosten rijklaar maken? Vind ik ook zoiets geks, je mag toch verwachten dat een motor (of auto) gewoon rijklaar wordt afgeleverd? En wat doen ze dan wel niet voor 770 harde, goede oude guldens? Zou die eerste beurt daar nou nietgewoon bij in kunnen zitten? Ik vind het ook wel een boel geld allemaal.

Juist!! Jij snapt 'm!
 
Ik ben het ten eerste totaal met je eens dat je wel een stukje service mag verwachten, zeker op zo'n totaal bedrag als wat je aangeschaft hebt. Dat je materialen moet betalen is nog tot daar aan toe, maar 100 euro is wel erg veel.

Maar ja, service is inderdaad tegenwoordig ver te zoeken. Maar daar hebben we het zelf naar gemaakt. Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk, vind je het dan gek dat dealers geen potje voor service meer hebben.

Ik werk zelf in een winkel waar wij service hoog hebben staan, onze prijzen zijn misschien wel iets hoger als bij de concurent, maar ja, daar krijg je wel service voor terug. Maar wie vind dat tegenwoordig belangrijker als prijs???? Weinig mensen kan ik je vertellen. En dan maar bij ons klagen dat de concurrent een slechte service biedt. Nee hoor, die bieden een perfecte service voor het bedrag wat je er voor hebt betaald, weinig dus!!!
 
tja, ze lopen em nog wel even helemaal voor je na, dus of alles nog goed is bij rijklaar maken..

Met een beetje geluk krijg je een volle tank mee (WOEPIE)

maar dan nog is idd 350 scheuro ook veel geld voor iets wat je er niet aan afziet
 
Heb er in 1998 een nieuwe Fazer 600 gekocht en bij de 6.000km hebben ze zomaar m,n achterremblokken vervangen :?
Laat dat nou bij een fazer 600 heel erg hard slijten, omdat de remklauw aan de onderkant zit.
Je zal de eerste niet zijn die bij 6000 km nieuwe achterremblokken nodig heeft.
De originele Yamaha blokken zijn erg zacht en slijten dus best wel hard.
Als je dan ook nog veel file en stadsverkeer rijdt, zijn ze zo op.

Soms doet de dealer best nog wel iets wat gewoon nodig is.
[on topic]
Het is veel geld voor 3 liter olie en een filtertje, moet gewoon voor €50,- ook kunnen. Voortaan dus gewoon op het koopcontract laten zetten.
Geen goede reclame voor motoport, alleen materiaal is normaal voor de eerste beurt.
 
Laat dat nou bij een fazer 600 heel erg hard slijten, omdat de remklauw aan de onderkant zit.
Je zal de eerste niet zijn die bij 6000 km nieuwe achterremblokken nodig heeft.
De originele Yamaha blokken zijn erg zacht en slijten dus best wel hard.
Als je dan ook nog veel file en stadsverkeer rijdt, zijn ze zo op.

Soms doet de dealer best nog wel iets wat gewoon nodig is.
[on topic]
Het is veel geld voor 3 liter olie en een filtertje, moet gewoon voor €50,- ook kunnen. Voortaan dus gewoon op het koopcontract laten zetten.
Geen goede reclame voor motoport, alleen materiaal is normaal voor de eerste beurt.
Ik heb ook een nieuwe Fazer in 2002 gekocht voor m,n vriendin met nu 20.000km
en de achter remblokken zijn nog als nieuw we gebruiken de achterrem bijna niet.
dus bij m,n 1998 fazer konden ze nooit op zijn ;)
 
Alleen m,n achterband slijt een beetje hard :+ :+

full
 
Ach.. ben nooit tevreden geweest over de servive van MOtoport. En de 1000Km behoort gewoon tot een stukje service. Dit hoeft maar een paar 10'tjes te kosten. Dit voor een beetje olie en een filtertje.
Maar ze mogen natuurlijk in rekening brengen wat ze willen, jij bent niet verplicht om dit bij hun te doen!
Kortom waardeloze service!!!
Ben zelf na enkele ervaringen bij Motoport snel naar een andere dealer gegaan. Wil graag meer betalen voor goede service en kwaliteit, daar doe ik niet al te moeilijk voor. Ben momenteel uiterst tevreden over Motor Centrum Roosendaal (MCR) www.mcr.nl Nr.1 Yamaha Dealer dit jaar!!
 
Alleen m,n achterband slijt een beetje hard :+ :+

(Afbeelding)
Kun je die niet onder garantie laten vervangen :+
Nu slijten je voorremblokken weer wat harder.
Die fazer van 1998 had vaak last van hangende remzuigers.
Het model 2002 is daarop wel wat verbeterd. Daar blijft soms alleen het gas van hangen :+
 
Ik hoefde alleen de olie en het filtertje te betalen bij HvW te Z. Arbeid was gratis. Logisch want het stelt ook geen fuck voor.
 
Ik zou zeggen: even wat andere motorzaken bellen?

Ben ik ook van plan. Maar zit wel ff te denken aan de 2 jarige garantie. Maar neem aan dat als een officiele Yamaha dealer het stempeltje zet, dat er dan niks aan de hand is mocht het eventueel nodig zijn.

Iemand ervaring met Bruggeman in Nieuw Vennep??
 
Ben ik ook van plan. Maar zit wel ff te denken aan de 2 jarige garantie. Maar neem aan dat als een officiele Yamaha dealer het stempeltje zet, dat er dan niks aan de hand is mocht het eventueel nodig zijn.

Iemand ervaring met Bruggeman in Nieuw Vennep??
Niet doen ;) als je goede sevice wild hebben moet naar Goedhart motoren in bodegraven gaan Ik woon zelf in lisse maar ik rij graag een stukje om voor goede service.
 
Mmm.

De keren dat ik een nieuwe motor kocht (altijd bij Appie Overkamp) werd er niet teveel onderhandeld over de inruilprijs van de oude fiets. Maar vervolgens hoefde ik nooit aflever-, kentekenkosten of een 1000-beurt te betalen. Als we er bijvoorbeeld op uit kwamen dat ik bij een inruil 5000,- gulden moest bijbetalen, dan was dat dus 5000,- gulden, geen cent extra.

Hele goeie service. Je weet waar je aan toe bent.
 
Bij de 1000km beurt van mijn Buell moest ik betalen:

Oliefilter:€11.59
4L Olie:€55.04
Mileuheffing:€01.25

Totaal:€67.88

Geen uurloon!

Ja, bij Motoport.
 
Bij de 1000km beurt van mijn Buell moest ik betalen:

Oliefilter:€11.59
4L Olie:€55.04
Mileuheffing:€01.25

Totaal:€67.88

Geen uurloon!

Ja, bij Motoport.

Het kan dus wel he! Morgen ga ik gewoon nog eens bellen, dan hebben ze de laatste kans om t recht te zetten. Anders kom ik er nooit meer.
 
Mmm.

De keren dat ik een nieuwe motor kocht (altijd bij Appie Overkamp) werd er niet teveel onderhandeld over de inruilprijs van de oude fiets. Maar vervolgens hoefde ik nooit aflever-, kentekenkosten of een 1000-beurt te betalen. Als we er bijvoorbeeld op uit kwamen dat ik bij een inruil 5000,- gulden moest bijbetalen, dan was dat dus 5000,- gulden, geen cent extra.

Hele goeie service. Je weet waar je aan toe bent.
ik ken ze kom er ook altijd ;) 1e beurt gratis zoals het hoort vind ik, maar niet iedere motorzaak denkt er zo over blijkt dus :)
 
En ik heb bij Goedhart ook nog nooit bij de 1000 beurt arbeidsloon betaald.
ik heb er in middels al 4 motoren gekocht en bij motoport hillegom maar 1.
het hadden er meer kunnen zijn maar ja de service he.stom van die gasten in hillegom. |(
 
Tsss.... bel ik vandaag op naar Motoport. Want m'n nieuwe R6 2004 moet bij 1000km een inrijcontrole. Zegt die man dat t ongeveer 100 euro kost. @$#$#%#@%^%!! Dat zal toch zeker niet!! Hoef ik bij een scooter of auto ook niet te betalen, is gewoon een stukje service. Ja zei ie, dat doet bijna niemand meer tegenwoordig... te gek voor woorden gewoon.

Wie heeft hier ervaring mee? Volgens mij proberen ze me gewoon op te lichten namelijk.

Groeten Tom.


Ligt er ook aan wat voor klant je bent (Geweest) tijdens het aanschaffen v.d. motor. Ben je der eentje die tot de laatste cent heeft zitten afdingen, ouwehoeren en miereneuken over bijv. zijn inruilprijs of extra onderdelen. Hoef je niet echt te verwachten dat nadat je die lage prijs hebt gekregen ook nog es in de watten wordt gelegd qua service etc.

Ik zeg niet dat het zo bij jou was *D ...maar stel maar een situatie voor :X
 
Ligt er ook aan wat voor klant je bent (Geweest) tijdens het aanschaffen v.d. motor. Ben je der eentje die tot de laatste cent heeft zitten afdingen, ouwehoeren en miereneuken over bijv. zijn inruilprijs of extra onderdelen. Hoef je niet echt te verwachten dat nadat je die lage prijs hebt gekregen ook nog es in de watten wordt gelegd qua service etc.

Ik zeg niet dat het zo bij jou was *D ...maar stel maar een situatie voor :X

Wel de motor met wat korting gekregen omdat t de laatste 2004 was die er stond. Maar zonder inruil, alarm erbij gekocht, pak erbij. Dusse... mag nu wel normaal behandeld worden.
 
Ligt er ook aan wat voor klant je bent (Geweest) tijdens het aanschaffen v.d. motor. Ben je der eentje die tot de laatste cent heeft zitten afdingen, ouwehoeren en miereneuken over bijv. zijn inruilprijs of extra onderdelen. Hoef je niet echt te verwachten dat nadat je die lage prijs hebt gekregen ook nog es in de watten wordt gelegd qua service etc.

Ik zeg niet dat het zo bij jou was *D ...maar stel maar een situatie voor :X

Dus eigenlijk zeg jij dat je je als verkoper hebt laten naaien door de klant, je dan geen service meer mag verwachten als klant? Aan wie ligt dat dan? Aan "meneer de verkoper" toch zeker?

Een klant die bij mij 13K op de toonbank legt (en geeeeeen inruil motorfiets) is een betalende klant en dus een goede klant punt.


Nu nog een motorzaak kopen :+ ;)
 
Altijd slim om het daarover te hebben bij aankoop, maar wel nadat je het eens bent geworden over de prijs.

Dus eerst over de prijs onderhandelen, als je daar klaar me bent nog even vragen naar nieuwe banden als het een gebruikte is, over afleverkosten en over 1000 beurt in geval van een nieuwe.
Eventueel nog een extra die je wilt hebben ed.
 
Wat een afzetters.
Het is vrij normaal dat de 1000km beurt gratis is.
Ik heb zelf vorige week een 2de hands hornet gekocht bij rosa motoren in Eysden en vandaag bleken de achterremblokken ver versleten te zijn.Heb gebeld en zonder problemen en zonder kosten zijn er nieuwe opgezet.Hij vertelde mij dat ik zelfs nog een half jaar volledige garantie kreeg,zelfs op de accu.(dit schijnt zelfs bij een nieuwe motor niet zo te zijn).

Kijk dit noem ik pas service :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan