Betalen voor inrijcontrole?

[
Wel de motor met wat korting gekregen omdat t de laatste 2004 was die er stond. Maar zonder inruil, alarm erbij gekocht, pak erbij. Dusse... mag nu wel normaal behandeld worden.
Ik heb precies hetzelfde meegemaak als jij bij Motoport, ook laatste model 2004 pak erbij en toch 134 euries voor een 1000km beurt. Maar aan de anderekant zijn de service beurten altijd erg goed. In die 14 jaar dat ik daar mijn motor breng ben ik altijd zeer tevreden. Maar ik zal eens keer aan Rinus vragen of dat normaal is om bij een controlle beurt 82 euries als werkplaatstarief te moeten betalen.
 
Een update:

Heb net gebeld. Niet eens kunnen worden, blijven vasthouden aan max 125 euro, misschien ietsje minder.

Toen ik voorlegde dat het elders wel tegen materiaalprijs wordt aangeboden werd gezegd dat de korting die ik kreeg bij aanschaf zou hun ook geld gekost hebben (niet mijn probleem toch, ruilde ook niets in). Ik heb voorgesteld gewoon het materiaal te betalen. Was niet genoeg blijkbaar.

Toen ik vertelde dat concurrenten dat wel als service aanbieden viel er nog steeds niet over te praten. Hun vonden dat ze het netjes hadden gedaan en dat ze al op de motor hadden moeten bijleggen (had ie t maar beter moeten doen bij de verkoop). Met het laten vervallen van de arbeidskosten zouden ze er nog meer op moeten bijleggen. Jaja... Heb er trouwens een alarm, leren combi en slot bijgekocht alsof dat niks kost. Wordt genoeg aan verdient. Heb ze in ieder geval verteld dat ik naar een andere dealer ga en niet meer bij hun kom. En een nieuwe R1 in 2006 koop ik ook elders.

Betaal liever die 125 euro bij een andere dealer als bij een dealer die nog ff dat geld uit me zak wil trekken als extraatje.
 
Ik heb nu voor a.s vrijdag een afspraak gemaakt bij Goedhart motoren in Bodegraven. Prijs is overeengekomen op 80 euro. Omdat ik 'm daar natuurlijk niet gekocht heb betaal ik wel wat arbeidsloon, normaal is t alleen het materiaal werd er gezegd. Hun zijn ook officieel Yamaha dealer dus ivm garantiezaken is het geen probleem als ik 'm bij hun laat onderhouden.

Betaal liever bij een andere dealer waar ik meer vertrouwen in heb als bij iemand die me een poot probeert uit te draaien.
 
mijn 1000 beurtje kostte me €66
zelf had ik ook wel verwacht dat het gratis zou zijn, maar dat bleek dus anders. tevens vraag ik me ook af waar die kosten vandaan komen aangezien mijn motor maar 1 liter olie bevat van €10 per liter......
 
Helaas heb ik al genoeg ervaring met dealers (bromfiets en auto en nu dus ook motoren) dat ze je meestal een poot uit willen draaien. Mja wie A zegt, zegt ook B dus daaaaag Motoport! Ja... als we t arbeidsloon niet rekenen dan komen we er niet uit.... Had je maar niet zo een duur pand neer moeten zetten!

Heb het vermoeden dat bij jouw 1000 beurtje dus ook arbeidsloon in rekening is gebracht. Maar 66 euro is heel wat anders dan 125.
 
Ik heb nu voor a.s vrijdag een afspraak gemaakt bij Goedhart motoren in Bodegraven. Prijs is overeengekomen op 80 euro. Omdat ik 'm daar natuurlijk niet gekocht heb betaal ik wel wat arbeidsloon, normaal is t alleen het materiaal werd er gezegd. Hun zijn ook officieel Yamaha dealer dus ivm garantiezaken is het geen probleem als ik 'm bij hun laat onderhouden.

Betaal liever bij een andere dealer waar ik meer vertrouwen in heb als bij iemand die me een poot probeert uit te draaien.

Zie je nou Goedhart motoren denkt wel aan de klant..en waarom kan het bij hun wel voor 80euro en motoport hillegom 125euro???ja rinus leg dat maar eens uit!!!
 
Zie je nou Goedhart motoren denkt wel aan de klant..en waarom kan het bij hun wel voor 80euro en motoport hillegom 125euro???ja rinus leg dat maar eens uit!!!

Zo denk ik ook, plus dat k van mening ben dat wanneer je een nieuwe motor daar koopt dat je dan hooguit de materialen hoeft te betalen. Bedankt voor de tip trouwens ;)
 
vandaag bandit 600 1000-beurt bij motoport: 60 euri

'n jaar geleden er-5 zelfde beurtje: 40 euri

maar 134 enzo, waar komen die verschillen vandaan ?

de olie-prijzen stijgen wel explosief zeg !
 
Gelijk heb je dat je naar een ander gaat.

En weer verlaat een ontevreden klant, het pand. De H.H. Dealer heeft zeker genoeg klanten :?
 
Wat men bij Goedhart nog tegen me zei: die 125 euro mag de prijs zijn van een normale kleine beurt en niet voor een inrijcontrole.
 
Ik heb nu voor a.s vrijdag een afspraak gemaakt bij Goedhart motoren in Bodegraven. Prijs is overeengekomen op 80 euro. Omdat ik 'm daar natuurlijk niet gekocht heb betaal ik wel wat arbeidsloon, normaal is t alleen het materiaal werd er gezegd. Hun zijn ook officieel Yamaha dealer dus ivm garantiezaken is het geen probleem als ik 'm bij hun laat onderhouden.

Betaal liever bij een andere dealer waar ik meer vertrouwen in heb als bij iemand die me een poot probeert uit te draaien.
Voor 45 euro heeft Motoport dus de slechtste reclame over hun 'service' gemaakt.
Op de lange termijn worden dit heel veel Euro's.

Ik vind het goed dat je uit principe niet meer naar deze Motoport gaat.
Blijft een raar verhaal, je helpt ze af van een overjarig 2004 model, die ze volgend jaar nog goedkoper moeten verkopen en vervolgens zeggen ze dat ze niks aan je verdiend hebben :?
Hoeveel K had je op de toonbank neergelegd 11 of zo?
Daar zal best nog wel wat marge uit te halen zijn en anders hadden ze hem niet voor die prijs moeten verkopen.
 
Ik had 'm in Juli al gekocht voor net geen 10k. Dus een scherpe prijs. Ik kocht er nog een slot + alarm bij (800 euro bij elkaar). En later ook nog een compleet leren combi. Dus ze verdienen zat.

Als het al zo gaat bij een inrijcontrole, hoe gaat het dan met de overige beurtjes? Ik betaal liever niet meer dan nodig is.
 
Ik vind eigenlijk dat je ietwat overdreven reageert. Je geeft duizenden euro's uit aan een motor. Nu doe je moeilijk over 100 euro? Als je een beetje kennis van zaken hebt, (niet persoonlijk bedoelt), weet je dat elke motor na 1.000 km een 1000-beurt nodig heeft.

Als hierover van tevoren, of bij aankoop geen duidelijke afspraken over gemaakt zijn, tsja, wat verwacht je dan?

Velen verwarren 'service' nog steeds met 'gratis diensten verlenen'.

Veel plezier van je motor trouwens! :}
 
Je, beurtje is zojuist gedaan. Inderdaad voor de afgesproken 80 euro. Werd keurig behandeld bij Goedhart en de koffie was lekker. Trouwens een erg mooie zaak, kan Motoport Hillegom nog wat van leren!

Ik weet dat het maar om 45 euro gaat uiteindelijk. Maar bij mij gaat het gewoon om het principe! Als de meeste zaken dat wel tegen onderdeelprijs doen, waarom Motoport Hillegom niet? Als ze me nu al geld uit m'n zak proberen te trekken op zo een manier dan heb ik gewoon geen vertrouwen meer in hun. Heel simpel.
 
Mijn vader had dezelfde ervaring bij Motoport Hillegom. Zijn nieuwe shadow moest voor de 1000 km beurt en dat moest 120 pleuro's kosten. Hij is dus mooi naar een ander gegegaan. Toch jammer, toen hij nog in het oude pand zat, was zijn service beter. Nu moet hij zijn veel te dure pand betalen en dat merk je toch in de service. Is hij al 3 klanten kwijt.. Jij, ik en mijn pa.
 
Mijn vader had dezelfde ervaring bij Motoport Hillegom. Zijn nieuwe shadow moest voor de 1000 km beurt en dat moest 120 pleuro's kosten. Hij is dus mooi naar een ander gegegaan. Toch jammer, toen hij nog in het oude pand zat, was zijn service beter. Nu moet hij zijn veel te dure pand betalen en dat merk je toch in de service. Is hij al 3 klanten kwijt.. Jij, ik en mijn pa.

En ik weet zeker dat er nog meer zijn en ook nog zullen volgen. Dit was mijn eerste motor die ik kocht en die kocht ik bij hun. De aflevering was perfect hoor, maar daarna...

Ik was er juist heen gegaan omdat ik hoorde dat Rinus Weijers altijd een goede zaak was. Zoals gezegd, alleen in het oude pand dus.
 
Heb ik bij Rinus het meest betaald 134 euries voor een 1000 km beurt :?
Wat moet 't dan kosten voor 5000 km beurt 5x134 euro ? :(
Ik denk dat ik ook maar..ehhh...ergens anders moet infomeren.
Hoe is Erik Bruggeman ? ...is dat wat ?

Wat men aan de telefoon zei is dat het max 125 euro kost. Dus trek zelf je conclusie...
 
Wat men aan de telefoon zei is dat het max 125 euro kost. Dus trek zelf je conclusie...
Ik ben gena$%# :? Ik zal morgen ffe aan Rinus vragen hoe dat zit...maar ik denk dat het niet veel zal helpen want ik heb immers al betaald.
 
Laatst bewerkt:
Een update:

Heb net gebeld. Niet eens kunnen worden, blijven vasthouden aan max 125 euro, misschien ietsje minder.

Toen ik voorlegde dat het elders wel tegen materiaalprijs wordt aangeboden werd gezegd dat de korting die ik kreeg bij aanschaf zou hun ook geld gekost hebben (niet mijn probleem toch, ruilde ook niets in). Ik heb voorgesteld gewoon het materiaal te betalen. Was niet genoeg blijkbaar.

Toen ik vertelde dat concurrenten dat wel als service aanbieden viel er nog steeds niet over te praten. Hun vonden dat ze het netjes hadden gedaan en dat ze al op de motor hadden moeten bijleggen (had ie t maar beter moeten doen bij de verkoop). Met het laten vervallen van de arbeidskosten zouden ze er nog meer op moeten bijleggen. Jaja... Heb er trouwens een alarm, leren combi en slot bijgekocht alsof dat niks kost. Wordt genoeg aan verdient. Heb ze in ieder geval verteld dat ik naar een andere dealer ga en niet meer bij hun kom. En een nieuwe R1 in 2006 koop ik ook elders.

Betaal liever die 125 euro bij een andere dealer als bij een dealer die nog ff dat geld uit me zak wil trekken als extraatje.
:^

Goed dat je 't ergens anders hebt laten doen!

Service is ook wat waard. En in dit geval is ie nog goedkoper ook :)
 
Mijn vader had dezelfde ervaring bij Motoport Hillegom. Zijn nieuwe shadow moest voor de 1000 km beurt en dat moest 120 pleuro's kosten. Hij is dus mooi naar een ander gegegaan. Toch jammer, toen hij nog in het oude pand zat, was zijn service beter. Nu moet hij zijn veel te dure pand betalen en dat merk je toch in de service. Is hij al 3 klanten kwijt.. Jij, ik en mijn pa.

Owh vandaar dat ierdereen in m'n omgeving zegt dat ik daar absoluut niet mag komen :X
 
Ben dit topic absoluut niet begonnen om Motorport Hillegom zwart te maken (heb in eerste instantie ook niet geschreven welke Motoport het betrof) maar ik lees nu van toch aardig wat mensen hetzelfde verhaal. Erg jammer, maar ze hebben het er zelf naar gemaakt.

Overigens ben ik niet alleen maar ontevreden hoor, de motor is netjes afgeleverd volgens de afspraak. Maar toch zien ze me daar nooit mee :r .
 
Terug
Bovenaan Onderaan