Betalen voor inrijcontrole?

TB-YZF-R6

Die hard MF'er
14 jul 2004
289
0
Zuid Holland
Tsss.... bel ik vandaag op naar Motoport. Want m'n nieuwe R6 2004 moet bij 1000km een inrijcontrole. Zegt die man dat t ongeveer 100 euro kost. @$#$#%#@%^%!! Dat zal toch zeker niet!! Hoef ik bij een scooter of auto ook niet te betalen, is gewoon een stukje service. Ja zei ie, dat doet bijna niemand meer tegenwoordig... te gek voor woorden gewoon.

Wie heeft hier ervaring mee? Volgens mij proberen ze me gewoon op te lichten namelijk.

Groeten Tom.
 
1000 km beurt is zover ik van horen zeggen heb redelijk belangrijk omdat dan alle onderdelen beetje op elkaar "ingespeeld" zijn en een check en eventueel afstelwerk nodig is.
En daarvoor betalen is imo logisch?

PS. ik kan dr natuurlijk ook naast zitten :P
 
Ik heb daarnet gelijk Yamaha Nederland opgebeld. Ze vertelden me dat het materiaal als olie + filter gewoon betaald moeten worden, maar dat de rest aan de dealer is om te bepalen. Een stukje service naar de klant toe zal dan wel netjes zijn, maar hier zijn geen vaste regels over. Wel is het vreemd dat hier bij de aflevering geen afspraken over zijn gemaakt.

Mja, 100 euro... 220 oude guldens voor 2,5 liter olie en een filter. Bij een scooter krijg je het toch ook voor niks. Ik zal morgen de dealer eventjes opbellen en een specificatie vragen. Vind het gewoon vreemd, want toen ik vroeg hoeveel het dan zal kosten... ja ongeveer 100 eurootjes, iets meer of iets minder. Dus ik vertrouw dat gewoon niet helemaal.

Als we er niet uitkomen is het in ieder geval de eerste en laatste motor die ik bij deze dealer heb gekocht. Want t is allemaal al duur genoeg!
 
Tja, maar dat kost geen 100 euro...

Heb in m'n auto ook een van de duurste Castrol olie's zitten en dat is hooguit 11 euro per liter.
 
Dat je zaken als olie en filter gewoon moet betalen lijkt me redelijk. Zijn tenslotte slijtageonderdelen die met het gebruik achteruit gaan.
 
Tja, maar dat kost geen 100 euro...

Heb in m'n auto ook een van de duurste Castrol olie's zitten en dat is hooguit 11 euro per liter.
Ik las net ergens in een ander topic dat Castrol RS4 54 euri per 4 liter doet, filtertje erbij, wat vet hier en daar.........het blijft wel veel geld maar toch.

Maar ik ben het wel met je eens dat ze dat beter ff van te voren goed kunnen melden en voor een vaste prijs.......
 
Ik las net ergens in een ander topic dat Castrol RS4 54 euri per 4 liter doet, filtertje erbij, wat vet hier en daar.........het blijft wel veel geld maar toch.

Maar ik ben het wel met je eens dat ze dat beter ff van te voren goed kunnen melden en voor een vaste prijs.......

Ik had echt zoiets van... kan je bek nog verder open. 100 euro alsof t niks is nadat ik daar een splinternieuwe motor en motorpak heb gekocht. Service van 0,0 dus. Er gaat geloof ik iets van 2,4 liter in... dus hooguit een euro of 30. En dan het filtertje. Wil ik gerust betalen, maar de rest vind ik nog steeds dat het bij de service hoort. Een dealer heeft er ook baat bij, want door wat na te kijken kunnen dure garantie zaken later worden voorkomen.
 
Ik had echt zoiets van... kan je bek nog verder open. 100 euro alsof t niks is nadat ik daar een splinternieuwe motor en motorpak heb gekocht. Service van 0,0 dus. Er gaat geloof ik iets van 2,4 liter in... dus hooguit een euro of 30. En dan het filtertje. Wil ik gerust betalen, maar de rest vind ik nog steeds dat het bij de service hoort. Een dealer heeft er ook baat bij, want door wat na te kijken kunnen dure garantie zaken later worden voorkomen.
inderdaad, klantvriendelijk is het nou niet echt ...

is er niets te regelen met die gasten ?


[me]Anders was het voor mij ook 1 keer en nooit weer daar.........[/me]
 
Aan de ene kant geef ik je helemaal gelijk, een beetje service van hun kant zou wel coulant zijn. Helaas is service in Nederland steeds meer een vies woord aan het worden, ik sta er tegenwoordig echt van te kijken als ik nog ergens service krijg....

Aan de andere kant, op het bedrag van een hagelnieuwe R6 uit 2004.... wat zijn nou in hemelsnaam die €100.- euro, is dat het waard om je er zo druk om te maken, het gaat er tenslotte wel om dat je motor in topconditie blijft toch?

Ik zie wat dat betreft toch duidelijk twee kanten, maar ik zou een nieuwe motor ook eerlijk gezegd niet bij een Safe of een Motorport halen, maar liever bij een wat kleine bedrijf, waar ze de motor niet op voorraad hebben, maar moeten bestellen, en waar je zo eens in de zoveel tijd naartoe gaat voor een bakkie en een praatje.....
 
zeurverhaaltje...Motoport...nogmeerklachten...
Zeg, je koopt wel een motor bij MOTOPORT! Kampioen onder de uitzuigers! Daar moet je wat voor over hebben. TUURLIJK moet je betalen voor een 1000km beurt. Man, je mag in je handen knijpen dat MOTOPORT zaken met je doet. Dat ze ACCEPTEREN dat jij een motor bij ze koopt. En dan ga je nog zeuren over 100 euro voor een beurtje? Waar haal je het gore lef vandaan? :+

Je had natuurlijk ook je R6 bij een gewone Yamaha dealer kunnen kopen en die gelijk even op papier laten zetten wat hij onder service verstaat en hoeveel dat je gaat kosten. Dan had je nu niet lopen mekkeren. })

Maar ach, je stoot je neus waarschijnlijk maar 1 keer.

En nu weer lekker gaan :]
 
Ik zie wat dat betreft toch duidelijk twee kanten, maar ik zou een nieuwe motor ook eerlijk gezegd niet bij een Safe of een Motorport halen, maar liever bij een wat kleine bedrijf, waar ze de motor niet op voorraad hebben, maar moeten bestellen, en waar je zo eens in de zoveel tijd naartoe gaat voor een bakkie en een praatje.....
:^
 
Beetje dealer laat je inderdaad enkel de onderdelen betalen of is het gewoon service.

Beetje jammer zo.
 
Tja... das allemaal achteraf helaas.

En 100 euro is nou ook weer niet het eind van de wereld, maar vind het gewoon een stuk service dat wel mag horen bij een nieuwe motor + alarm + slot + motorpak a zo een 13000 euro bij elkaar.

Maar zoals gezegd zal ik ze morgen even opbellen en aan de eigenaar vragen waarom dat stukje service zo duur is. Hopelijk komen we er wel uit zo.
 
Heb je bij de aankoop van je motor gevraagd of de eerste beurt gratis was?
Nee?..........loop dan ook niet te zeiken en betaal gewoon die 100 euro.
 
Ik heb vorig jaar een nieuwe motor gekocht bij Motoport Leek, en daar betaalde ik alleen de onderdelen en geen uurloon voor de werkplaats. Ik geloof dat ik toen iets van €40,- kwijt was........Verkijk je er trouwens niet op wat goede olie kost!!
 
Ik heb vorig jaar een nieuwe motor gekocht bij Motoport Leek, en daar betaalde ik alleen de onderdelen en geen uurloon voor de werkplaats. Ik geloof dat ik toen iets van €40,- kwijt was........Verkijk je er trouwens niet op wat goede olie kost!!

Goede olie is belangrijk en wil ik ook zeker wel voor betalen. Zo een 40 euro is geen probleem. Maar als ze dan ook t arbeidsloon willen vangen, bij elkaar ongeveer 100 euro volgens die monteur dan kunnen ze m'n rug op. Exacte prijs kon ie ook niet zeggen, dat ruikt naar mijn idee gewoon naar wat centjes in eigen zak steken.

Bij aflevering werd er erg luchtig over gedaan, bij 1000 km ff een inrijcontrole bla bla. Aangezien de ervaring die ik met meerdere nieuwe scooters heb ging k er vanuit dat dit net als toen gewoon kosteloos zou zijn.

In ieder geval, over een jaar of 2-3 koop ik daar geen R1 of iets wat daar op lijkt. Gaat trouwens om Motoport Hillegom.
 
Ik had wel verwacht dat het inrijbeurtje een stukje service is?
Zeker als je daar een vaste klant bent.
 
Je moet ook geen motor kopen bij rinus |(

Heb er in 1998 een nieuwe Fazer 600 gekocht en bij de 6.000km hebben ze zomaar m,n achterremblokken vervangen :?

en toen ik vorig jaar m,n R1 mod2002 wou inruilen boden ze 9.000eurie
hoe durven ze een motor van 1 1/2 jaar oud (toen 2003)en nieuw waarde van 15.000euro

ik ga er dus nooit meer heeen :r :r rinus
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval, over een jaar of 2-3 koop ik daar geen R1 of iets wat daar op lijkt. Gaat trouwens om Motoport Hillegom.
Bij Motoport heb ik in 14 jr tijd 6 motoren gekocht, laatste 4 waren nieuw en bij zijn eerste 1000Km beurt was het altijd gratis behalve olie. Maar bij mijn laatste nieuwe motor van dit jaar moest ik bij een eertse 1000 km beurt 134 euries betalen Incl. Olie en Olie filter. Belachelijk veel voor een 1000km beurt.
Ik weet dus niet of dit alleen maar bij Motoport is.
 
Tsss.... bel ik vandaag op naar Motoport. Want m'n nieuwe R6 2004 moet bij 1000km een inrijcontrole. Zegt die man dat t ongeveer 100 euro kost. @$#$#%#@%^%!! Dat zal toch zeker niet!! Hoef ik bij een scooter of auto ook niet te betalen, is gewoon een stukje service. Ja zei ie, dat doet bijna niemand meer tegenwoordig... te gek voor woorden gewoon.

Wie heeft hier ervaring mee? Volgens mij proberen ze me gewoon op te lichten namelijk.

Groeten Tom.

ik heb 50 euro moeten betalen voor mijn 1000km beurt
je betaald alleen de loonkosten niet (als je die wel betaald kom je idd op een 100 euro uit)

mijn faktuur zag er zo uit:
klein materiaal 3.78
milieuheffing 2.52

olie filter 9.28
motorolie 25.23 (3,4l shell halfsynth.)

totaal dus 48.56 incl. btw
 
Hmz... zal t dan toch echt aan de Motoport vestiging liggen? Begin het vermoeden te krijgen van wel. Zo een mooi pand moet toch ergens van betaald worden!

Yamaha Nederland zei nog wel dat hun ervaring met Motoport Hillegom goed was en dat het eerlijke mensen zijn. Mja... als dat niet zo zou zijn dan zou Yamaha Nederland dat ook niet zeggen denk.
 
Tja, wat dacht je van 350 euro kosten rijklaar maken? Vind ik ook zoiets geks, je mag toch verwachten dat een motor (of auto) gewoon rijklaar wordt afgeleverd? En wat doen ze dan wel niet voor 770 harde, goede oude guldens? Zou die eerste beurt daar nou nietgewoon bij in kunnen zitten? Ik vind het ook wel een boel geld allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan