Beter en harder remgevoel bij het remmen

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
M'n GSX-R remt goed maar je moet wel doorknijpen voordat hij echt goed en hard gaat remmen, ik heb liever een wat harder gevoel in de remhandle, net alsof je tegen iets hards aanduwt.

Wat raden jullie aan? Stalen remleidingen of andere remblokken of nog iets anders?
 
Eens ik die fazer heb (vanavond of morgenochtend hoop ik) zal ik je weten zeggen hoe stalen remleidingen aanvoelen.

als ik het niet vergeet en nog op de PC geraak ipv rond te rijden :9
 
M'n GSX-R remt goed maar je moet wel doorknijpen voordat hij echt goed en hard gaat remmen, ik heb liever een wat harder gevoel in de remhandle, net alsof je tegen iets hards aanduwt.

Wat raden jullie aan? Stalen remleidingen of andere remblokken of nog iets anders?

Einde deze maand komen er op de 1000 stalen remleidingen + andere remblokken op. Dan laat ik je gelijk weten wat het resultaat daarvan is.
 
Laatst bewerkt:
R1 is wat teveel van het goede, vooral financieel. :)

Heb vorig jaar eens op een R6 gereden en die remde echt perfect.

Nu mijn vraag: hoe creëer ik zo'n gevoel op mijn GSX-R?
 
Thanks Mar1tin.

Wat kost zoiets totaal?

Vind het wel belangrijk, een lekker gevoel in de remmen. Wil graag bij noodgevallen zo snel mogelijk kunnen stilstaan. :)
 
Schatting!!:
Nieuwe blokken orgineel € 100??????
Donloppads €60á70 ??
Stalen leiding +/- € 90
Remvloeistof ATE dot4 halve liter € 12,-
Als je het zelf doet 2 uurtjes werk ( 1uur als je het vaker hebt gedaan!)
Als je het moet laten doen moet je rekenen op 1,5 uur arbeidsloon??
 
Goodridge RVS remleidingen en Ferodo race pads.

Heb er afgelopen weekend voor het eerst mee gereden en m'n fiets remt nu fantastisch. Als ze nog niet op temperatuur zijn remmen ze redelijk. Maar eenmaal op temperatuur dan lijkt het of je tegen een betonnen muur oprijdt. Harder knijpen=harder remmen, dus goed te doseren. Het is wel wat trickier: ik voelde bij 80 kph het voorwiel al stempelen. Maar dit heeft misschien met de instelling van vering en demping van doen.

Ik denk niet dat de blokken het tussen twee grote beurten volhouden. Waarschijnlijk zullen ze na ca. 6000-8000 km echt aan vervanging toe zijn. En het zal ook niet bevordelijk voor de levensduur van de voorband zijn.

€80 voor de remleidingen
€70 voor de pads
 
stalen remleidingen + een radialpomp monteren en andere remblokken en nieuw remvloeistof. Dan heb je nog maar een vingertje nodig om hard te remmen en als je het dan helemaal goed wil doen haal je ook nog andere schijven. Alleen ben je dan wel veel centjes verder.
 
Bedankt allemaal. :)

Die tip van Joris lijkt me wel wat. :9

Heb persoonlijk dus graag een hard gevoel in m'n remmen, ook gemakkelijker om stoppies te maken dan. :)

Kun je zoiets bij elke dealer bestellen? :?
 
Niet voor het een of ander hoor, maar ik zou geen Ferodo's nemen!
Race pads zijn idd. goed maar erg snel weg en slijten je schijven ook nog eens hard van! :(
"Gewone" Ferodo's is bagger! Verglazen veel te snel en remmen niet!
Mijn tip; orginele blokken ÓF Dunlopads, deze zijn gewoon echt goed, vergelijkbaar met orgineel en stuk goedkoper!
Maar ja, moet je zelf beslissen, is alleen maar MIJN ervaring met ander soort dan orginele remblokken!
o ja, EBC moet je ook never nooit niet nemen!
 
- Remolie verversen met goede DOT4
- Originele Suzuki remblokken gebruiken. Echt, het zijn de beste, en ik heb er al heel wat geprobeerd. Alleen Lucas zijn net zo goed, alleen moeilijk verkrijgbaar in Nederland.
- Teflon remleidingen. Let op als je de staalomwikkelde neemt, dan moet om het staal ook weer een plastic hoes zitten, anders beschadigd er van alles door het schuren van het staalvlechtwerk.

Noot: Die originele Suzuki remblokken zijn echt veel te duur.

john.
 
Terug
Bovenaan Onderaan