Beter rijden met 1 biertje op

Rijd jij ook beter met 1 biertje op?

  • Ja ik merk dat ik dan beter rij

    Stemmen: 7 14,9%
  • Nee ik rij dan slechter.

    Stemmen: 23 48,9%
  • Ik rij beter na meer dan 1 biertje.

    Stemmen: 17 36,2%

  • Totaal aantal stemmers
    47
Dan mag je ook nooit of te nooit rijden na een zware dag op het werk, of als je bv hoofdpijn hebt, mag je in je auto niet tegen je vrouw praten, mag je de radio niet verzetten,...

Er zijn heel wat dingen die je in een auto/op moto kan doen die je aandacht veel meer afleiden dan het drinken van 1(!) biertje.
Ik ga ervan uit dat je niet dat biertje binnenkapt en op de moto kruipt. Je blijft rap 30-45 min praten,... dan is de helft van de alcohol al afgebroken.

Als je gepakt wordt met een te hoog promille, moet je zwaar gestraft worden. AlcoholMISBRUIK in het verkeer is crimineel. Maar als je normaal rustig rijdt, is 1 biertje geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Dan mag je ook nooit of te nooit rijden na een zware dag op het werk, of als je bv hoofdpijn hebt, mag je in je auto niet tegen je vrouw praten, mag je de radio niet verzetten,...

Er zijn heel wat dingen die je in een auto/op moto kan doen die je aandacht veel meer afleiden dan het drinken van 1(!) biertje.
Ik ga ervan uit dat je niet dat biertje binnenkapt en op de moto kruipt. Je blijft rap 30-45 min praten,... dan is de helft van de alcohol al afgebroken.

Als je gepakt wordt met een te hoog promille, moet je zwaar gestraft worden. AlcoholMISBRUIK in het verkeer is crimineel. Maar als je normaal rustig rijdt, is 1 biertje geen probleem.
:^

Helemaal mee eens.
 
Dan mag je ook nooit of te nooit rijden na een zware dag op het werk, of als je bv hoofdpijn hebt, mag je in je auto niet tegen je vrouw praten, mag je de radio niet verzetten,...

Er zijn heel wat dingen die je in een auto/op moto kan doen die je aandacht veel meer afleiden dan het drinken van 1(!) biertje.
Ik ga ervan uit dat je niet dat biertje binnenkapt en op de moto kruipt. Je blijft rap 30-45 min praten,... dan is de helft van de alcohol al afgebroken.

Als je gepakt wordt met een te hoog promille, moet je zwaar gestraft worden. AlcoholMISBRUIK in het verkeer is crimineel. Maar als je normaal rustig rijdt, is 1 biertje geen probleem.

:^

Nachtje niet/slecht slapen is bijvoorbeeld al veel erger.
Maar je moet natuurlijk geen Grolsch Kanon naar binnen gaan slaan.
 
Flauwekul allemaal over één biertje.

Ik rijd na consumptie van één of twee biertjes niet beter, en ook niet slechter.
Het is alleen lastig om het, na het drinken van één of twee van die blonde rakkers, bij dat aantal te laten.

Daarom drink ik dus helemaal geen bier wanneer ik nog moet rijden.

:^

één biertje kan volgens mij echt geen kwaad. Maar het gevaar van dat ene biertje is dat je de smaak te pakken hebt en gauw naar dat tweede biertje zou grijpen. Vandaar drink ik ook totaal geen bier (alcohol) als ik met de motor op stap ben.
Ik blijf trouwens ook geen uren op café zitten als ik met de moto weg ben, tijdverspilling :)

Als ik in het weekend uit ga begin ik gewoon bier te drinken. Als ik zie dat het me niet zal lukken om na 3 biertjes te stoppen dan geef ik gewoon mijn sleutels af aan mijn vriendin. Zwanger zijn (en bijgevolg geen alcohol mogen drinken) heeft echt wel zijn voordelen, ook voor mij *D

En ik heb zo ooit eens de test gedaan toen we beiden niet meer moesten rijden en er een alcoholcontrole bij een fuif stond. Ik had in een uur tijd 5 Jupilers op en mijn vriendin 1,5 Krieks. Volgens die controle mocht ik nog rijden en mijn vriendin net niet meer :o


PS: Wat met die mensen die bv naar een BBQ gaan, lekker wat bier achterover kappen, blijven slapen en 's anderendaags 's morgen terug op de motor stappen om naar huis te rijden. Dan heb je echt wel nog meer dan 1 biertje op.
 
ik vindt die uitspraken zo leuk van: als ik drink dan rij ik niet.

hmmmm.... dus dat betekend dat mensen die dat zeggen en ooit is een keer gedronken hebben dus noooit meer gaan rijden.
En toch zie ik ze weer rijden? waar ligt die grens dan?
 
Dan mag je ook nooit of te nooit rijden na een zware dag op het werk, of als je bv hoofdpijn hebt, mag je in je auto niet tegen je vrouw praten, mag je de radio niet verzetten,...

Er zijn heel wat dingen die je in een auto/op moto kan doen die je aandacht veel meer afleiden dan het drinken van 1(!) biertje.
Ik ga ervan uit dat je niet dat biertje binnenkapt en op de moto kruipt. Je blijft rap 30-45 min praten,... dan is de helft van de alcohol al afgebroken.

Als je gepakt wordt met een te hoog promille, moet je zwaar gestraft worden. AlcoholMISBRUIK in het verkeer is crimineel. Maar als je normaal rustig rijdt, is 1 biertje geen probleem.

:^
 
na een krat bier rij ik altijd het beste... dan neem ik echt alle bochten superstrak, kneedowns etc.... en dat allemaal op een barkruk.
 
Dan mag je ook nooit of te nooit rijden na een zware dag op het werk, of als je bv hoofdpijn hebt, mag je in je auto niet tegen je vrouw praten, mag je de radio niet verzetten,...

Er zijn heel wat dingen die je in een auto/op moto kan doen die je aandacht veel meer afleiden dan het drinken van 1(!) biertje.
Ik ga ervan uit dat je niet dat biertje binnenkapt en op de moto kruipt. Je blijft rap 30-45 min praten,... dan is de helft van de alcohol al afgebroken.

Als je gepakt wordt met een te hoog promille, moet je zwaar gestraft worden. AlcoholMISBRUIK in het verkeer is crimineel. Maar als je normaal rustig rijdt, is 1 biertje geen probleem.
Ik snap wat je wilt zeggen maar ben het er slechts ten dele mee eens.

Enerzijds is het zo dat ik vind dat, als je een motorvoertuig bestuurd je je daarmee bezig moet houden. En het niet,zoals sommige koekblikkers, als bijzaak moet zien.

Anderzijds is het punt dat je het CD-tje wissellen, een gesprek voeren(zeker op de motor is dit lastig) niet gelijk kunt stellen aan alcohol gebruik. alcohol zit van begin tot eind in je systeem(mits je niet langer dan 4 uur gaat rijden, want dan ben je erop het einde wel vanaf ;) )

Die andere "afleidingen" kun je op een gunstig moment doen.
Even ter illustratie: ik zou geen CD-tje wisselen als ik door een drukke straat in het centrum rij, maar wel als ik over de snelweg cruise.
(ik heb alleen geen cd speler, maar dit terzijde)
 
zero tolerance, nooit drinken tijdens rijden, is het veiligste van allemaal

(ps het is bewezen dat mensen niet beter rijden met een biertje op, het zit namelijk in je hoofd, je durft meer, je bent roekelozer,en dan denk je dat je beter kan rijden)
 
Ik was laatst naar een verjaardagfeestje gegaan en natuurlijk wordt er dan altijd minstens 1 biertje gedronken.

Ik heb gemerkt dat toen ik op de motor stapte om naar huis te cruisen dat ik veel beter reed.

Bochten nam ik beter en het schakelen ging ook vlotter.


Heeft iemand dit hier ook dat je beter rijdt, met 1 biertje op?

mvg!
Volgens mij had ie tijdens deze post wel meer dan één biertje op _O-

:o Zo niet dan wordt het tijd voor Xtra rijles :Y
 
Ik vind het wel grappig dat mensen zeggen: "Ik drink helemaal niets, want als je er 1 drinkt, lust je ook een tweede..."

Volgens mij laat je je dan heel erg kennen. Dat is ongeveer hetzelfde als je motorfiets te schuld geven van jouw soepele rechterpols.
Waar het om gaat is dat je geen ongelukken veroorzaakt. En ik ken genoeg mensen die met twee biertjes op een stuk beter en veiliger rijden dan een aantal andere mensen die ik ken die volkomen nuchter een gevaar op de weg zijn.

Ik denk dat het niet zo slim is om te generaliseren; kijk liever met wat minder vooroordelen naar de wereld om je heen. Geloof me, dan erger je jezelf ook een stuk minder. En DAT is weer goed voor je bloeddruk.
 
Ik was laatst naar een verjaardagfeestje gegaan en natuurlijk wordt er dan altijd minstens 1 biertje gedronken.

Ik heb gemerkt dat toen ik op de motor stapte om naar huis te cruisen dat ik veel beter reed.

Bochten nam ik beter en het schakelen ging ook vlotter.


Heeft iemand dit hier ook dat je beter rijdt, met 1 biertje op?

mvg!
Ai ai, nu ben je aan iets begonnen
:X
 
Jij gaat beter rijden met bier op, word onweerstaanbaar voor de vrouwtjes, kan ineens heel goed dansen, verteld de meest interessante verhalen, hebt veel meer vrienden, lost de meest complexe problemen op, en zo is er nog wel een hele rij aan pluspunten te vinden aan het drinken van bier die jou beoordelingsvermogen ernstig beinvloeden. Is niet erg hoor, is een mannenkwaal |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan