Beter rijden na beurt?

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
M'n Groene Mormel heeft de afgelopen week z'n 24duizend beurtje mogen ontvangen... Sindsdien lijkt het wel een nieuwe! Remt beter (fading-vrij enzo, ook na bochtencombinaties waar ik eerst echt moest inboeten aan remkracht), trekt beter (zelfs beter dan toen ik em kocht): nu 210 einde uitvoegstrook, waar eerst 190-200 de max was, loopt met meer gemak in de toeren (met textiel-zeil/jas rechtop zittend kwam hij eerst niet boven de 12KTPM in de 5, nu wel),hij lijkt zelfs wat strakker te sturen (misschien omdat de motor soepeler oppakt ofzo?)

Is dat normaal, dat er zo'n enorm verschil in voor en na de beurt merkbaar is? Fiets lijkt gewoon beter te voelen dan bij aanschaf! Zo mag ie nog wel effe blijven... :)
 
Misschien is die monteur wel wat rommel in je carbs tegengekomen en heeft ie ze ff schoon gemaakt. ;)
Hopelijk niet, want dan moet ik em effe schoppen... Carbs moesten worden schoongemaakt, was het oordeel, nadat ik daar eerder gedonder mee had... Is toen ook gebeurd, hoop ik... :)

Wel 6 inlaatklepjes bijstellen...
 
met mijn vorige motor had ik ook goede ervaringen na een beurt, niet zo extreem als jij verteld trouwens.

huidige motor zal de 15e vertroeteld gaan worden, ben benieuwd :)
 
de mijne heeft net kleine beurt gehad , ook balhoofdlager iets bijgesteld , nu stuurt ie veel beter en pakt ie sneller op bij lage toeren :]
 
na mijn grote beurt liep ie ook weer als een naaimachientje...je zou hem elke maand een grote beurt willen geven.. :] :]

trok soepeler vanaf lage toerentallen.
Hij leek in 3 net zo hard te trekken als in 2 onderin. :}

Alles ging lekker smooth.
 
Na het lezen van de topic titel, en na het overslaan van de hele thread moet ik tot de conclusie komen, dat ook ik na een beurt veel beter rijdt, maar ook tijdens een beurt rijdt ik prima :+
 
Maak je tussendoor weleens het luchtfilter schoon??
Ding is net het filter van een stofzuiger, zit op slot vol en lucht erdoorheen laten??
Dat kon weleens het verschil uitmaken
 
Ik weet wel dattie vies lekkerderderder rijdt dan als je hem net gepoetst hebt, dat schuift :( alle kanten op terwijl die vies lekker stroef was..
 
Terug
Bovenaan Onderaan