betere remkracht op xs 650

Alleen zijn nu de veren in de voorvork totaal niet opgewassen tegen het geweld van de remmen, je remt hem met het grootste gemak nu door de vering heen.
..sounds familiar ;) dat had Cosobee toch al :+
maar een XJ550 is natuurlijk wel wat anders dan een XS650.. ivm schijverij
 
Als het Yamaha is en 6gaats past het.
Heel veel Yamaha's hadden schijven met het hetzelfde 'hart'. Heel veel in 267 maar ook in 296, gewoon even naar de sloop gaan ofzo, oude schijf mee en vergelijken maar. Er past heel veel. Ook FZR schijven kun je passend maken, even een vulplaatje op de naaf om de kleinere offset te compenseren en je hebt 320mm schijven...
 
Ik heb ff geinformeerd bij m'n collega wat er nou precies op m'n xs 1100 zit,maar dat is dunne kunststof leiding,scheelt iig enorm met originele leidingen.Hij heeft toen zelf de leidingen op maat gemaakt en de koppelingen erop gezet,werkt perfect.
 
Ik heb ff geinformeerd bij m'n collega wat er nou precies op m'n xs 1100 zit,maar dat is dunne kunststof leiding,scheelt iig enorm met originele leidingen.Hij heeft toen zelf de leidingen op maat gemaakt en de koppelingen erop gezet,werkt perfect.

Zo'n leiding heb ik ook op m'n cb, volgens mij dezelfde binnenmantel als staalomvlochten remleidingen.
 
Ik heb nog wel een complete voorvork incl. voorwiel en remmen van een XS850. Als je wat maten wilt weten moet je het maar vragen.
 
Heb 9 jaar xs gereden, ben onlangs overgestapt op xj 900 vanwege rugklachten.
Heb op de xs destijds rubberen zooi door rvs remleidingen vervangen scheelt al een hoop.
Kijk eens op http://www.xs650.nl/ van de xs 650 klub. op het forum aldaar zijn mensen die alles weten van xssen.
 
:} Bedankt heren! Ben een stuk wijzer geworden. *O*
Ben wel geïnteresseerd in die linker remklauw. Is dat xs650? En wellicht heb je een foto ervan?
 
En ik heb nog een xs 400 waar ik evt een andere vork in wil hebben....gaat dat passen?? een xs 850 in mijn xs 400se uit 81 ?
Ik heb een XJ650 vork in een XS gemaakt, moest alleen de balhoofdpen omzetten. Enige nadeel, vind ik, is dat die vork langer is dan origineel. Je moet ze dus door je kroonplaten laten steken.
 
ok dan dat valt wel mee dus...maar idd ik wil eigenlijk een korte "bullige" voorvork, lekker dik..en ik ga op zoek naar een grote ronde koplamp(groter dan mijn originele)
 
ach ik ben wel vaker net te laat...ben er al aan gewend.. Ik blijf zoeken anders gaat er een ander setje op pas gemaakt door een paar schetsplaatjes..
 
Als je met schetsplaten aan de gang gaat heb ik nog wel leuke remklauwen voor je
full
 
Heb straks twee brembo dubbelzuigerklauwtjes van een V50 Monza Guzzi, twee VFR schijven op een cb 500 vork die in een cb400 gemonteerd wordt. daarvoor heb ik een tweetal adapterplaten nodig, voorbeeld heb ik al... e.e.a. wordt gecombineerd met staalflex remleidingen...

Dit moet meer dan voldoende remkracht geven ; teveel is ook niet goed ;)
 
ok dan!! waar komen die vanonder vandaan?? Schuren, grondverf en een kek kleurtje...ik heb trouwens een rood witte reecert voorbij zien komen op dit forum welke toch wel een hele :9~ mooie kleurstelling heeft..
Ze zaten op een FZ750 vork met adapters, geloof dat ze van nissin oid komen.
En een rood witte reecert moet je niet doen, dan zijn er straks twee xs'en met dezelfde kleurstelling hier op motor-forum ;)
 
Hé Gais dat ziet er wel solide uit, welke schijfmaat past hierop?
Waarschijnlijk ga ik met schetsplaten werken, dus zou mooi uitkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan