betere remkracht op xs 650

cosobee

MF'er
10 dec 2002
180
0
Ben bezig met inventariseren om mijn xs650 weer het leven te geven. Inmiddels 100cc bij, kop gedaan kleppen, hier en daar wellicht nog wat modificatie en dan kan het blok in elkaar. Maarrr, als het geheel weer op de wieltjes staat, moet het ook nog kunnen remmen. En dat hadden ze destijds bij Yamaha nog niet helemaal begrepen. 'k Hou van lekker doorrijden en volgend jaar wil ik wel een rondje op Croix kunnen bleren. Dus mijn vraag: heeft iemand ervaring met het opfokken van de remkracht van een Yamaha xs650 (type D '77 welteverstaan en niet te vergissen in de se :r )
Ik denk dan aan een dubbele schijf dewelk op een originele naaf passen. Heb een mooie schijf met gaten, maar dan ontbreekt er nog steeds een aan de andere zijde; zover was ik reeds ook voor de bijdehandten onder ons. Dubbele schijf, en dubbele klauwen dus. Geen origineel Yamaha, want dan is de uitkomst 2 x niks en da's niet veel met die 100 erbij. Ook mensen met evt. een leuk setje welke passen (!) mogen reageren. Verder lekker rijden, ik benijd de mensen die de afgelopen maand zo heerlijk hebben kunnen rijden. :}
 
Ik denk dan aan een dubbele schijf dewelk op een originele naaf passen. Heb een mooie schijf met gaten, maar dan ontbreekt er nog steeds een aan de andere zijde; zover was ik reeds ook voor de bijdehandten onder ons. Dubbele schijf, en dubbele klauwen dus. Geen origineel Yamaha, want dan is de uitkomst 2 x niks en da's niet veel met die 100 erbij. Ook mensen met evt. een leuk setje welke passen (!) mogen reageren. Verder lekker rijden, ik benijd de mensen die de afgelopen maand zo heerlijk hebben kunnen rijden. :}
Ik denk ook aan andere schijven, maar je moet wel even de maten opmeten ! diameter schijf offset/ gaten --> waar hoeveel etc etc/../ remklauwen zijn er zat van moderne motoren, maar de adaptorplaten zal je zelf moeten maken !

dus een foto van de schijf is welkom hoor :) ..met alle maten erbij dan hè :+
 
Hier een tekeningetje, ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen..

full
 
hehe ik weet eindelijk hoe ik foto's in moet voegen het werd tijd ;)
 
Zitten er enkelzuiger remklauwen op?
Zit er een voorbereiding voor een extra schijf aan de andere kant?

Voorpartij van een XS750 of het gewone type XS650 zou trouwens ook moeten passen denk ik zo.
 
Hoi Mat, er zit een enkelzuiger remklauw op. Yep en de voorbereiding is daar aan de andere kant voor een tweede schijf
Maar het moet echt hard remmen. 't Zou mooi zijn als iemand voor mij precies dezelfde schijf heeft liggen, ik vind deze best mooi zo. Maar wellicht met nieuwere remklauwen of iets dergelijks..
 
Hey Cosobee, deze foto's van deze schijven zijn niet van een XS D-type, maar van XS SE-type's. Ik denk dat er ook al een 35mm voorvork in jouw fiets zit ??
kan je voor de zekerheid een foto van jouw remtang bijvoegen?
Mijn XS, SE-type, rem anders prima met dubbele XS remschijven. Ik heb in Croix menig andere classic eruit geremd.
full
 
Ja dat ben ik met die 35 mm voorvork (laatst in Barneveld).
Maar mijn boek zegt dat deze fiets type 1T3 '77 een 35mm hoort te hebben.
Maakt verder niet uit. Denk je dat ik nog zo'n zelfde schijf erbij kan vinden? En rijdt jij met een zelfde hoofdremcilinder, en dan gesplitst of zo?
Ik zal straks wat foto's schieten...ff eten :p
 
Ja dat ben ik met die 35 mm voorvork (laatst in Barneveld).
Maar mijn boek zegt dat deze fiets type 1T3 '77 een 35mm hoort te hebben.
Maakt verder niet uit. Denk je dat ik nog zo'n zelfde schijf erbij kan vinden? En rijdt jij met een zelfde hoofdremcilinder, en dan gesplitst of zo?
Ik zal straks wat foto's schieten...ff eten :p

gaat prima met een tweede schijf en een linker remtang van XS750/850 en een stel r.v.s.leidingen.
Ook een 16mm remcilinder ipv een 14,5 moet je erop monteren anders wordt hij te sponzig.

Grtzz.
Gert
 
zo hier wat plaatjes van mijn reminstallatie. Beetje lousy kwaliteit maar met die digitale koelbox is niet echt meer te behalen van dichtbij..
 
Uit mijn hoofd hebben de XJ650's een 16mm rempomp, daar kan je ook een linkerklauw afpakken trouwens. Is kwa uiterlijk iig dezelfde als op je plaatje.
 
Mijn zware lompe xs1100 heeft de originele enkele zuigerklauwen,wel dubbele remschijf,zit een hele dunne zwarte remleiding op en dat ding remt als een achterlijke,als ik eraan denk zal ik de vorige eigenaar,m'n collega die het erop heeft gezet,eens vragen wat het precies is,staal-omvlochten,wat ik betwijfel omdat het zo dun is,of iets anders.
 
Mogelijk dat je de modificatie van Duncan kan doorvoeren, die heeft middels een adapterplaat dubbele remcilinders van een FZR voorop gepiemel. Dat in combinatie met een XS 750 dubbele remschijfvoorkant zal wel stoppen als een malle.

Check grote XJ/XS topic hiervoor eens.
 
Duncan? Blijkbaar heeft Duncan ook een XS en passen dus remcilinder van een FZR op een XS?
Dikte en radius van een xs750 remschijf komen overeen?
 
Duncan? Blijkbaar heeft Duncan ook een XS en passen dus remcilinder van een FZR op een XS?
Dikte en radius van een xs750 remschijf komen overeen?
remcilinder past altijd wel hè ;) remklauw is ander verhaal, meet de gatafstand even van je klauw !
(en ja guiltygert= gert van Barnelveldse races!!) :Y

maar ik zou een XS750 of XS650 SE type schijf of pas twee vroegere type's (ik heb wel passpul) en ook wel wat schijven volgens mij..en gebruik vooral NWE stalen remleidingen ! dat scheelt een boel

of je doet dit ;)
full

kawa 1000 spullie
 
Hier effe Duncan :) Plaatjes zijn tijdelijk effe offline vanwege een provider wisseling. Ik heb op mijn XJ 550 met dubbele remschijven idd de klauwen en rempomp van een FZR 600 geprutst. Met een ietwat lompe zware adapterplaat op de vorkpoten wilde dat best. Kan nu stoppies maken met de XJ :) . Alleen zijn nu de veren in de voorvork totaal niet opgewassen tegen het geweld van de remmen, je remt hem met het grootste gemak nu door de vering heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan