Beton verwijderen van frame, hoe?

mentalernie

Rookie
21 okt 2009
18
0
Neeritter
zoal jullie misschien in n ander topicje ook al gelezen hebben ben ik op zoek maar een suzi gs500.

Heb een leuke gevonden waar ik naar wil gaan kijken, maar zit met 1 probleem.

De huidige eigenaar deelt een verwarmde opslagruimte met medebewoners als ik t goed begrepen heb.
Nu heeft 1 van die medebewoners met klusssen (waarschijnlijk struikelde 'ie ofzo) n beetje beton op t frame gemorst. dit is inmiddels volledig uitgehard.

Iemand een idee hoe je dit wegkrijgt? Hogedrukreiniger? Industrieel schoonmaakmiddel?
Heb natuurlijk geen zin om t frame opnieuw te moeten gaan spuiten...

Tips?

Alvast bedankt
 
ja het moet er natuurlijk wel vanaf gaan :s maar heb nog geen bericht van de verkoper terug over een 'mooie' prijsdaling.
Heb wel van m gehoord dat 1 van de carbs verstopt zit, maar dat is goed te doen, daar heb ik in mijn scootertijd een hele boel stuks van uit elkaar gehaald...

Hen op mp ook een 2e gezien in zilver, waarvan de vraagprijs hetzelfde is.
Hoop dat de eigenaar met de prijs zakt, dan wordt t interessant, anders ga ik gewoon die zilvere checken, die is ook nog eens 4 jaar jonger en heeft evenveel gelopen.

Groetjes
lijkt me een geen moeilijke keuze dan... Zou voor mij echt een hoop van die prijs af moeten. En een verstopte carb? Hoe weet 'ie dat? Als hij hem open heeft gemaakt om het te checken had hij hem net zo goed ff kunnen schoonmaken. en als hij dat niet gedaan heeft, hoe weet hij dan wat er is :?
 
Zoutzuur kan geen kwaad voor staal of lak hoor. In de boten en buitenboord motoren onderhoud gebruiken we dit dagelijks om het kalk(ja cement bestaat ook uit kalk) wat door lange tijd in het water liggen v/d boot aan de boot en motor hecht weer eraf te weken. De lak wordt door het zuur niet aangetast. Een buitenboord motor bestaat uit een alu body die een kleurtje gekregen heeft, lak en materiaal is uiteindelijk weer als nieuw.

Sommige roepen gelijk dat het niet kan maar hebben het nooit geprobeerd, wij wel.
 
Zoutzuur kan geen kwaad voor staal of lak hoor. In de boten en buitenboord motoren onderhoud gebruiken we dit dagelijks om het kalk(ja cement bestaat ook uit kalk) wat door lange tijd in het water liggen v/d boot aan de boot en motor hecht weer eraf te weken. De lak wordt door het zuur niet aangetast. Een buitenboord motor bestaat uit een alu body die een kleurtje gekregen heeft, lak en materiaal is uiteindelijk weer als nieuw.

Sommige roepen gelijk dat het niet kan maar hebben het nooit geprobeerd, wij wel.

Ooit bedacht dat een auto/motorlak wel eens zou kunnen verschillen van een lak voor een boot?
 
Ooit bedacht dat een auto/motorlak wel eens zou kunnen verschillen van een lak voor een boot?

Ehh, wat zou er anders aan moeten zijn? zuur bestendigd? In films bijt zuur direct een gat in een auto motorkap of een gat in iemand hand, als jij zoutzuur op je hand giet gebeurd er niks, laat je het 5 minuten zitten kun je last krijgen van jeuk en misschien lichte brandwonden die je ook zou krijgen als je verbrand in de zon.. Maar wat ik al zei, ervaring...
 
Ehh, wat zou er anders aan moeten zijn? zuur bestendigd? In films bijt zuur direct een gat in een auto motorkap of een gat in iemand hand, als jij zoutzuur op je hand giet gebeurd er niks, laat je het 5 minuten zitten kun je last krijgen van jeuk en misschien lichte brandwonden die je ook zou krijgen als je verbrand in de zon.. Maar wat ik al zei, ervaring...
Er zit wel degelijk verschil tussen botenlak of autolak...
 
Nope...

Zei ik dat dan?

Nee, je zei alleen dat het niet hetzelfde is. Maar ben dan toch benieuwd wat het verschil is, of je op boten lak wel met zoutzuur erop kan en auto lak niet?

De flessen zoutzuur in de winkel zijn al sterk verdund waardoor het gevaar voor aantasting van lak ed nihil geworden is, okay, niet in ogen smeren natuurlijk. ;)
 
De man vraagt om een oplossing voor zijn probleem, heb ervaring met kalk op lak en verwijderd dmv deze methode. Verder niks, de meeste roepen gelijk dat het niet kan zonder dat ze ooit gezien hebben hoe het eind resultaat eruit ziet. Maar goed.. ben klaar met deze discussie, succes met het beton op je bike TS!
 
Zoutzuur is een goed middel om kalk, cementresten etc.. te verwijderen.
Zoals eerder gezegd bepaalt de concentratie de inwerking van het zuur. We gebruiken het in bepaalde aplicaties om de pH te corrigeren. Dit is vrij hoog geconcentreerd en ja, zwaar corrosief. Alleen de in de persoonlijke omgeving verkrijgbare oplossingen zijn niet zo sterk.

Al met al... Niet dagen erop laten zitten. Wellicht op een klein, van het oog ontrokken deel beginnen kort erop laten zitten en daarna met veel water eraf spoelen. Van daar uit de resultaten bekijken.

Aanvullend ben ik van mening dat wanneer cement/beton op verf heeft gezeten, dat deze ook inwerkt op deze verf. Die meuk heeft nu eenmaal een hechtende werking (Anders zou ieder huis spontaan uit zijn voegen zakken) Als je het verwijdert, blijft er een doffe plek achter, al dan niet verkleurd.
 
graag wil ik jullie allen hartelijk danken voor het meedenken!

Wat mij betreft kan het topic gesloten worden want het wordt helaas toch niet deze motor. Dit omdat de eigenaar van zijn originele vraagprijs maar 50 wil afwijken en dat vind ik simpelweg tè weinig.

Nogmaals bedankt, groetjes Bra,
 
Cement (sluier) kan je het beste verwijderen met zwakke zuren zoals azijnzuur (pH4), citroenzuur of verdund koffiezetapparaatonkalker. Dat laatste bestaat uit fosforzuur.

Deze zuren zijn zwak zuur en tasten de lak niet aan tijdens een kleine poetsbeurt, als je dat nog afspoelt met kraanwater is er niets aan de hand.

Zoutzuur is wel een sterk zuur (zeer lage pH) en daar moet je mee oppassen ook al heb je het verdund. In zoutzuuroplossing zitten ook chloor(ionen) en die reageren heel sterk met alles wat met chroom te maken heeft.
 
graag wil ik jullie allen hartelijk danken voor het meedenken!

Wat mij betreft kan het topic gesloten worden want het wordt helaas toch niet deze motor. Dit omdat de eigenaar van zijn originele vraagprijs maar 50 wil afwijken en dat vind ik simpelweg tè weinig.

Nogmaals bedankt, groetjes Bra,

Ik heb het al eens gezegd... maar vooruit nog een keer... ANDER FRAME!

http://link.marktplaats.nl/286280777

Zoals ik al zei, kost geen drol. Sterker nog dan heb je de 50 euro die hij zakt al verdient voor dit frame.
 
Laatst bewerkt:
dan zit ik nog steeds met een benzinelek en voor hetzelfde geld koop ik een gs die 4 jaar jonger is...

@janb... volgensmij begrijpen we elkaar niet helemaal? Er komt een reactie dat het jammer is dat het niet doorgaat met die cementGS omdat de verschillende theorieen niet doorgaan, waarop ik aangeef dat ik nog een oude fiets heb waarop t geprobeerd kan worden en dan geef jij zo'n boze reactie....
 
@janb... volgensmij begrijpen we elkaar niet helemaal? Er komt een reactie dat het jammer is dat het niet doorgaat met die cementGS omdat de verschillende theorieen niet doorgaan, waarop ik aangeef dat ik nog een oude fiets heb waarop t geprobeerd kan worden en dan geef jij zo'n boze reactie....

Oi...... was een geintje. Ik ging er van uit dat je dat wel zou begrijpen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan