Beton verwijderen van frame, hoe?

mentalernie

Rookie
21 okt 2009
18
0
Neeritter
zoal jullie misschien in n ander topicje ook al gelezen hebben ben ik op zoek maar een suzi gs500.

Heb een leuke gevonden waar ik naar wil gaan kijken, maar zit met 1 probleem.

De huidige eigenaar deelt een verwarmde opslagruimte met medebewoners als ik t goed begrepen heb.
Nu heeft 1 van die medebewoners met klusssen (waarschijnlijk struikelde 'ie ofzo) n beetje beton op t frame gemorst. dit is inmiddels volledig uitgehard.

Iemand een idee hoe je dit wegkrijgt? Hogedrukreiniger? Industrieel schoonmaakmiddel?
Heb natuurlijk geen zin om t frame opnieuw te moeten gaan spuiten...

Tips?

Alvast bedankt
 
Dat tik je er toch zo af, tis niet zo dat het hecht als lijm ofzo...
:^
Zachtjes tikken, voorkomen dat je het frame beschadigt als het plotseling losbreekt. Is echt geen probleem. Niet chemisch of met de hogedrukspuit.

Natuurlijk is het wel een mooi prijsdrukkend gebrek aan die motorfiets ;)
 
Laatst bewerkt:
dat dacht ik ook Bolski! tikken met schroevendraaier en klein hamertje ofzo?

hier ff een fotootje

beton.jpg
 
nat maken, lost het denk ik wel op als het nog vers is net als cementsluier bij het voegen.
:? zie dat het al uitgehard is, als het frame goed in de was stond heeft de cement misschien niet goed gehecht.
 
Laatst bewerkt:
heb ooit eens spul gevraagd om beton mee te verwijderen voor een kameraad van mij.. heb toen Rolith RB1 meegekregen... heb het helaas nooit geprobeerd...
beschrijving van de fabrikant:
RB 1 Cementsluierverwijderaar voor gevelsteen
Krachtig en veilig reinigingsmiddel, op basis van het unieke C+ zuur, ter vervanging van o.a. zoutzuur en andere sterke zuren. Verwijdert snel zoutuitslag van gevelsteen en cementsluier en cementresten van praktisch alle bouwmaterialen. Geschikt voor zowel hard gebakken gevelstenen, kalkzand-, mangaan-, verblend-, westwalderklei- als ook geëngobeerde steensoorten. Geen gevarengoed.

heb het spul nog staan... zie dat je in de buurt van nederweert woont... stuur anders ff PM....
 
Laatst bewerkt:
Hmmm..... Da's geen beton wat je wil verwijderen maar cement(sluier). Normaal verwijder je die rommel met 30% tot 100% zoutzuur van (natuur)stenen vloeren, maar of dat op jouw (aan te kopen) fiets nou zo'n goede optie is :X

Als die persoon nou gewoon direct even met een tuinslang en een borstel aan de gang gegaan was dan was er gewoon niets aan de hand geweest.

[edit]
En als je met zoutzuur of een verdunde vorm er van aan de gang gaat: Kijk uit voor je eigen ledematen en organen..... spul is alles behalve vriendelijk voor mensen.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zuur om beton mee te verwijderen, vreet je metaal weg, of verzwakt het, dus niet aan beginnen. Laat het spul eerst eens goed met water met een flinke zeep oplossing goed weken, desnoods wikkel je de boel in kletsnatte doeken en begin dan na een dag ofzo eens te boenen met groene pannensponsjes, wordt wel zweten, maar uiteindelijk gaat het er wel af. Als dit niet werkt, rest nog slechts de staalborstel :P
 
Een mix van soda met groene zeep schijnt 't ook op te kunnen lossen, maar meestal hebben de mensen daar geen tijd voor.

Mix doormiddel van natte doeken dus rond 't frame bevestigen én een paar dagen nat laten inwerken zóu 't ook moeten kunnen doen.
 
zuur lijkt me ook niet zo goed voor de lak eigenlijk

Ga denk ik eens met de eigenaar praten over de prijs en dat dit waarschijnlijk een lastig karwei wordt.
Als ik t zo lees lijkt weken mij ook de beste optie.

Ga t morgen ook eens aan m'n oom vragen, hij was jarenlang opziener bij grote bouwprojecten.
Misschien weet hij ook iets.

Morgen meer,

groetjes
 
heb ooit eens spul gevraagd om beton mee te verwijderen voor een kameraad van mij.. heb toen Rolith RB1 meegekregen... heb het helaas nooit geprobeerd...
beschrijving van de fabrikant:heb het spul nog staan... zie dat je in de buurt van nederweert woont... stuur anders ff PM....

Zou dat niet proberen, spul is nogal agressief.


De oplossing is hier al gegeven. Rustig tikken en hopen dat het afbreekt.
Flink aan de slag met water en sop.
En anders iets ruwer met een harde borstel (staalborstel zou ik echt als allerlaatste gebruiken).

En helaas zul je door de chemische reactie met het cement altijd wel een vage uitslag blijven zien :/
 
Betonaanslag is een soort kalk, alleen wat harder.
Je kan het met azijn proberen, dat is niet zo aggressief. Je gaat er dus veel van nodig hebben.
Wat je ook nog kan proberen is pleereiniger (Glorix o.i.d) maar dat is volgens mij aggressiever voor de lak. Kun je om te beginnen verdunnen met water.

Blok afdekken met een doek en/of plastic. Dan met een plantenspuit de vlekken inspuiten.
In laten trekken en dit enige malen herhalen. Waarschijnlijk komt het er dan wel af maar je mot geen haast hebben.
 
Als die persoon nou gewoon direct even met een tuinslang en een borstel aan de gang gegaan was dan was er gewoon niets aan de hand geweest.
~[/quote]

Ze hebben wel de moeite genomen om t typeplaatje ff schoon te vegen lijkt t..
Ik zou de staalborstel er op zetten,schuren en frame bijspuiten..Ging niet dagen met natte doeken aan de gang..
Uitgehard beton week je toch nooit meer los?
 
Ik heb nog wel een GS500E betonvrije staan :P

K&N Powerfilter
Micron demper
LED R6 Achterlicht maar origineel ook aanwezig
25KW momenteel en ook volvermogen set aanwezig dus zo weer om te bouwen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan