Betonblok-slot?

Dieven slijpen het simpelweg door met een slijptol.
 
Laatst bewerkt:
En een slijptol midden in de nacht maakt helemaal geen herrie,vlak onder je slaapkamerraam. :+
Vind het wel een goed plan het vertraagd dieven zeker, en ze zullen lawaai moeten gaan maken.
 
In het filmpje van youtube zie je die ene gast de ketting juist optillen om hem makkelijker door te knippen. Dus ja, wat is wijsheid?
Voor de sloten dacht ik aan: ABUS - August Bremicker Söhne KG
samen met: ABUS - August Bremicker Söhne KG in samenwerking met een grondanker of twee of met twee van deze: ABUS - August Bremicker Söhne KG
Tis nooit genoeg als ze je motor willen hebben natuurlijk. Nou heb ik op m'n werk nog een stuk hijsketting liggen waar je 16 ton mee kan hijsen maar of ik dit nou er elke keer omheen wil leggen.

PS @ djee81 Duh! :? :N -O- Wil jij volgende keer even iets twee keer lezen en dan tot 10 tellen voordat je ergens op gaat reageren?

dies wel degelijk diefstal vertragend heb je wel een slijp schijf of 5 voor nodig eer die door is :Y
 
doe het ook zo, danwel in mijn eigen tuin. Denk niet dat dit wordt toegestaan op een openbare stoep, maar dat is een ander verhaal.

Het geld als nagelvast object, en daardoor voldaan aan de eis van de verzekering.
1 tip, als het ligt en je motor zit vast, maak een foto. Als tie ooit gejat wordt, kun je bewijzen dat hij vast zat aan een nagelvast object.
 
Jij denkt dat je in A'dam ff een tegel mag weghalen, een gat kunt graven en dat gat met beton kan volgieten. Zou eerst maar eens achterhalen wat de gevolgen zijn als je de hele handel weer weg moet halen.
 
Dieven slijpen het simpelweg door met een slijptol.

Slijpen maakt een hoop herrie hoor. Ik kan me voorstellen dat ze liever een flinke betonschaar gebruiken omdat dat minder herrie maakt.

Ik wil zelf ook mijn toekomstige motor buiten gaan stallen. Ik heb wel een gemeenschappelijke berging maar die is erg klein en staat vol met fietsen van alle buren. De enige mogelijkheid die ik heb is buiten stallen. Gelukkig kan ik hem pal naast mijn voordeur parkeren. Ik heb pas een keer een zoekopdracht op het forum gedaan naar muurankers en dan vind je ook aardig wat doe-het-zelf anker ideeen.

Het abus wba100 muuranker schijnt goed te zijn. Het is jammer dat de TS die niet mag aanbrengen op de gevel omdat het een monument is. 4 16mm keilbouten met verzonken inbus koppen, waar je nog een hardstalen kogeltje in slaat als het op de muur zit. Dat klinkt wel betrouwbaar.

Omdat het een permanente verandering aan de gevel/buitenkant van mijn huurhuisje is, heb ik voor de zekerheid vorige week de woningbouw even gebeld. Ik heb gelukkig wel toestemming gekregen om een wba100 aan de gevel te bevestigen.

Ik las net een reactie dat het slim is om je slot niet op de grond te leggen. Als je dat filmpje ziet, hebben ze een mega boutenschaar, die altijd op de grond steunt zodat ze er een aantal keer met hun volle gewicht op kunnen gaan hangen.

Ik denk zelf aan een wba100 op misschien 1m hoog op de muur met een abus granit detecto 8000 alarmschijfremslot met een 'loop'. Stel dat je die ketting door je wba 100 en voorvork haalt. De voorvork haal je niet even snel uit elkaar. Beweeg de motor is alarm, kom aan het slot is alarm. Het wordt behoorlijk lastig om die ketting door snel door te knippen omdat het slot op zo'n meter hoog hangt en ze de schaar niet op de grond kunnen steunen. Ik ben geen expert maar dan moeten ze volgens mij een hoop herrie gaan maken met iets van een slijptol om die ketting los te krijgen, terwijl dat alarmslot staat te loeien. Dat hoor ik wel, zelfs als ik lig te slapen. })

@ Ts, succes met je zelfbouw grondanker. Wa+ lijkt me wel verstandig als je um buiten laat staan en gooi er een merkloze hoes over, dan kunnen ze niet zien wat er precies staat. :)
 
Ik weet niet of het nog speelt maar ik heb bij een jongen in Ommoord twee palen laten maken. Ze zijn van gehard staal met een gelast oog erop, mijn motor staat met de twee dikste Luma sloten dus verankerd. De palen zijn op lengte te maken, de mijne zijn ruim een armlengte lang en in beton gestort. Voor twee palen vroeg hij € 125,00. Voor het beton was is ik 4 tientjes kwijt.
Mooi is dat alleen het oog waar het slot doorheen gaat zichtbaar is. De constructie is echt supersterk verankerd. Desgewenst stuur ik je een foto.

Vr gr Henk
Hoi Henk. Het speelt nog steeds ja. Als je hier je foto wilt posten. Zo ken ik hem bekijken en heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan. BVD.
 
Maak je buren enthousiast voor motorrijden en praat ze een mooie, dure glimmende fiets aan. Vervolgens koop jij een wat minder dure en glimmende fiets en parkeer je deze met een gerust hart naast die van je buren. ;)
 
Bij deze een foto, ik moet de rest nog even verkleinen anders zijn ze niet te up-loaden.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

full
 
Maak je buren enthousiast voor motorrijden en praat ze een mooie, dure glimmende fiets aan. Vervolgens koop jij een wat minder dure en glimmende fiets en parkeer je deze met een gerust hart naast die van je buren. ;)
Twee van me buren hebben al een motor. Een BMW en een KTM maar ik vind de Yamaha FZ6 toch even wat mooier dus dit verhaal gaat helaas niet meer op -O-
PS Verhuizen is geen optie :N
 
Precies, je moet gewoon zorgen dat je meer sloten op je fiets hebt dan de motor van je buurman. En tsja, als ze hem echt willen hebben krijgen ze hem inderdaad toch wel mee. Die sloten zijn allemaal zo los met de juiste wil B| .
 
Ziet er netjes en strak uit :Y Wat zijn dat voor ogen als ik zo vrij mag zijn
Precies, je moet gewoon zorgen dat je meer sloten op je fiets hebt dan de motor van je buurman. En tsja, als ze hem echt willen hebben krijgen ze hem inderdaad toch wel mee. Die sloten zijn allemaal zo los met de juiste wil B| .
Als ze hem echt willen hebben doe je er toch weinig aan ja. Al gooi je er 500 euro aan sloten omheen. Gelukkig kan ik via me werk sloten bestellen en die dus voor de inkoop prijs meenemen *O*
Ps niet gelijk allemaal vragen om een slot. Deze regeling geldt alleen voor personeel.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes en strak uit :Y Wat zijn dat voor ogen als ik zo vrij mag zijnAls ze hem echt willen hebben doe je er toch weinig aan ja. Al gooi je er 500 euro aan sloten omheen. Gelukkig kan ik via me werk sloten bestellen en die dus voor de inkoop prijs meenemen *O*
Ps niet gelijk allemaal vragen om een slot. Deze regeling geldt alleen voor personeel.

En als ik je een klein beetje betaal voor de moeite :+ O-)
 
Al sla je me dood, die gozer (een lasser) vriend van mijn broer zei dat het gehard rvs is.Gebruiken ze bij grote gas installaties. Die kop steekt zo'n 30 cm met schroefdraad in de pijp voor meer sterkte. Daarna is alles nog gelast. Dit was de enige manier dat m'n vrouw het wilde accepteren omdat ze verder niet opvallen of in de weg staan. Ik ben er blij mee, prijs/ kwaliteitverhouding is echt super en in het gebruik super makkelijk.
 
Met de slijptol gebeurd overdag natuurlijk. Ze zetten er een bus voor met aanhanger, gaan hout staan zagen met een cirkelzaag, doen alsof ze aan het klussen zijn en ondertussen wordt achter de bus je slot losgeslepen, en de motor in de bus geladen.
Zo gebeurt het regelmatig in Nederland.
 
Ik had een constructie om de crosser van mijn zoon te beveiligen.
Bestond uit een HE120A balk, verticaal in een fors betonblok in de grond, met door het lijf 2 gaten, waar een massieve U-beugel doorheen ging.
Die beugel weer geborgd met een grendelpen, die met een containerslot afgesloten kon worden.
Over dat slot ging, op de top van de paal, een "hoed" van 8mm staal, die ook weer met een containerslot afgesloten kon worden.

En NOG werd geprobeerd de U-beugel, die door het frame van de crosser gestoken werd, met een pijpensnijder te mollen.
Helaas,.....de U-beugel was van massief staal, diam. 35mm :9

Ik zag hier 2 ogen op straatniveau, waar het voor- en achterwiel mee vastgegezet worden middels zware kettingsloten.
Zwak punt hiervan : de kettingen liggen op de grond en zijn daardoor makkelijk te mollen!
De kettingen moeten zweven en mogen de grond niet raken.
Men kan dat nl veel minder kracht zetten op de hefbomen van een betonschaar.
 
hoe zit het trouwens met dieven die met vloeibaar stikstof komen opdagen?
tegenwoordig koop je dat spul toch in spuitbussen, ff spuiten en dan sla je een ketting toch zo aan duizend stukjes?
 
Ik heb het pas ook zo opgelost.

Gat gegraven. Twee zakken cement van 25 kg (en in het onderste deel wat zand en in het midden een klinker die ik toch over had) erin gestort.

Al met al dus een blok van ca 60 kg stijf in de zeer stijf ingeklinkte grond. Daar een Abus anker ingebout.

Natuurlijk is het niet zo veilig als de kluis van een bank, maar het werpt m.i. een meer dan voldoende weerstand op voor een dief. Als ze onze motoren toch stelen (de kettingen zijn ook nog door elkaar gestoken) dan weet ik dat ik mezelf niets hoef te verwijten (de verzekering vindt alleen een schijfremslot al voldoende, die ketting aan het grondblok is dus extra)
 
Hoe maak je het slot het beste aan je motor vast? Een wiel is binnen 10s los te halen als je niet op een krasje hoeft te letten. 2e hands wiel is niet duur lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan