betrokken bij kettingbotsing

en hier nog 1 tje van degene die mij van achter een klap gaf.

full
 
Zoo :o Da's een klapper geweest... Sterkte man! Met verzekering e.d. maar ook met jezelf. Zal volgende keren toch wat anders zijn op de motor in de drukte... Zorg dat je daar goed mee omgaat zodat je plezier blijft beleven aan het :]
 
Ik rij daar dus ook heel vaak, en ken de weg op m'n duimpie. Maar dit had ik niet kunnen voorzien. Ik hou ook altijd genoeg afstand, maar dan zijn er altijd mensen die te laat reageren :( . Nu weet ik wel dat ik nog meer afstand ga nemen, een meter of 10 voortaan.

Ik wil niet lullig doen hoor, maar...
Wat bedoel je met 10 meter? 10 meter afstand vanaf je voorganger... Lijkt me nog een beetje krap, zou het niet? 90km/h : 2 + 10% = 50 meter. Da's 5 keer zoveel.
2-seconden regel.

Verder succes met de afhandeling, maar ik wou dit nog even kwijt!! ;)
 
Laatst bewerkt:
Sterkte met de afhandeling joh! Politie heeft wel netjes een verkeersongevallenstaat opgemaakt?
 
Ik wil niet lullig doen hoor, maar...
Wat bedoel je met 10 meter? 10 meter afstand vanaf je voorganger... Lijkt me nog een beetje krap, zou het niet? 90km/h : 2 + 10% = 50 meter. Da's 5 keer zoveel.
2-seconden regel.

Verder succes met de afhandeling, maar ik wou dit nog even kwijt!! ;)
ooit daar wel eens gereden als het druk is?
50 meter afstand houden betekent dat er direct 2 auto's in het gat duiken, zou je dus moeten remmen en weer zo'n gat laten vallen?? Dan kun je net zo goed niet daar gaan rijden want vooruitkomen doe je dan niet meer.


[me=Deadeye heeft an die andere seite van de vangrail al es stilgestaan met voorkant auto in puin [/size]
 
Ik rij daar dus ook heel vaak, en ken de weg op m'n duimpie. Maar dit had ik niet kunnen voorzien. Ik hou ook altijd genoeg afstand, maar dan zijn er altijd mensen die te laat reageren :( . Nu weet ik wel dat ik nog meer afstand ga nemen, een meter of 10 voortaan.

Success met de afhandeling en heel gelukkig dat je zelf er goed vanaf gekomen bent.

Ik rijd daar zelf ook vaker, klotestuk vooral die geluidswal die half over de weg komt er gebeuren daar heel heel vaak ongelukken. Mensen schrikken of zo van die geluidswal daaro en gaan spontaan op de rem staan. Een vriend van mij heeft op die plek twee keer zijn auto total loss gereden, een keer ter hoogte van die wal en de tweede keer op die plek waar jij het hebt ondervonden.

Succes met de afhandeling verder en het allerbeste voor jou en je motor.

:]
 
dat moet een aardige klapper geweest zijn, gelukkig zelf nix ernstig.
Maar waar ik nu wel benieuwd waar/hoe je op de golf terecht gekomen bent? Ben je op de ruit of eronder er tegen gekomen??
En hoe, met de rug / zijkant / kopstoot ?? want die golf heeft toch meer schade dan ik had verwacht.

Nog ff theoretisch doen: in principe zou je wel tussen de auto en de vanrail kunnen staan, zeker als je kijkt hoeveel ruimte er nog is op de foto.
 
Je bent er gelukkig goed van afgekomen :}

Ben vanmorgen langs een ongeluk gereden waar al een doek over de ruiten van een auto lag (randweg Bergen op zoom) B|
 
dat moet een aardige klapper geweest zijn, gelukkig zelf nix ernstig.
Maar waar ik nu wel benieuwd waar/hoe je op de golf terecht gekomen bent? Ben je op de ruit of eronder er tegen gekomen??
En hoe, met de rug / zijkant / kopstoot ?? want die golf heeft toch meer schade dan ik had verwacht.

Nog ff theoretisch doen: in principe zou je wel tussen de auto en de vanrail kunnen staan, zeker als je kijkt hoeveel ruimte er nog is op de foto.

Ik weet niet meer exact waar ik erop ben gekomen, ik vermoed dat ik met m'n bovenlichaam tegen de ruit ben gekomen (rechterschouder in elk geval wel) en met m'n onderlichaam net onder de ruit ben gekomen.
Ik denk wel elke keer aan dit moment terug, en realiseer me meer en meer hoeveel geluk ik heb gehad. Op het moment dat 't gebeurd was, was ik me daar nog niet eens van bewust. Maar daarna ga je het zeg maar "herleven".
 
Je hebt echt mazzel gehad! Ik lees in het begin dat er niet iets groters achter je had moeten rijden. Denk dan gelijk aan een vrachtwagen. Daar wil je echt geen tikje van hebben, maar over het algemeen letten die gasten beter op (anticiperen beter en kijken lekker overal overheen, mits niet druk met de koffie bezig enzo...) dan een op vakantie gaande koekblikker.

Succes met de afhandeling van de schade!

Groeten Tom.
 
ooit daar wel eens gereden als het druk is?
50 meter afstand houden betekent dat er direct 2 auto's in het gat duiken, zou je dus moeten remmen en weer zo'n gat laten vallen?? Dan kun je net zo goed niet daar gaan rijden want vooruitkomen doe je dan niet meer.

[me=Deadeye heeft an die andere seite van de vangrail al es stilgestaan met voorkant auto in puin [/size]

Dat noemen ze nou anticiperen. ;)
Maar zonder gekheid, ik wilde alleen maar zeggen dat als je 90km/h rijdt 10 meter afstand veel te weinig is. Ten eerste belemmert dat het zicht naar voren (ver naar voren kijken) en ten tweede maakt het dat je te weinig afstand hebt om fatsoenlijk te kunnen remmen. (stopafstand = reactieafstand + remafstand)
Om nog maar ff verder theoretisch door te gaan: ;)
Een vuistregel voor berekening van de remafstand is deze:
Deel de snelheid in km/uur door 10 en vermenigvuldig dit getal met zichzelf, zo berekent u de remafstand in meters.
Dat betekent dat de remafstand al rond de 80m is en dan komt de reactieafstand er nog bij.

Maar goed, dit is natuurlijk allemaal theoretisch gelul en je hebt geen controle over degene die achter je zit te slapen, maar feit is wel dat 10m afstand te weinig is.
 
Laatst bewerkt:
succes met de afhandeling van de schade,gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen.

Nog ff over die mooie rekensommetjes,zo in theorie zal je best wel gelijk hebben maar er spelen wel meer factoren mee dan alleen de afstand.
Mensen die in eens een gevaar voor zich zien doen soms rare dingen
 
succes met de afhandeling van de schade,gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen.

Nog ff over die mooie rekensommetjes,zo in theorie zal je best wel gelijk hebben maar er spelen wel meer factoren mee dan alleen de afstand.
Mensen die in eens een gevaar voor zich zien doen soms rare dingen

Helemaal mee eens Spool. Het is natuurlijk ook maar een leidraad. Maar je moet ergens beginnen met proberen om veilig te rijden. Je bent als motorrijder helaas (niet in alle gevallen helaas natuurlijk, maar goed...) ook afhankelijk van het rijgedrag en oplettendheid van andere weggebruikers.
 
Probleem is alleen (zoals eerder aangegeven) dat wanneer je een gat van 20 meter laat vallen op een drukke snelweg, 5 auto's dat gat in duiken. Dus hoe je het ook went of keert, je zult altijd binnen een straal van 5-10 meter van de auto voor je rijden. (pas als er een keer hard op de rem is gegaan, zie je vaak dat mensen niet (zo snel) in een gat van 10-15 meter zullen duiken)

Persoonlijk denk ik dat je of links of rechts van je eigen weghelft het veiligste rijdt (afhankelijk of de auto voor je links/rechts van de helft rijdt).
Wanneer er dan echt hard geremt wordt heb je in iedergeval 1 autolengte extra remweg in het ergste geval.

Als je echt 'veilig' op een druk stuk wilt rijden, zou je 30 meter achter een vrachtwagen moeten rijden ofzo. Maar ik persoonlijk, hou het daar geen 2 sec uit.

Ben maar blij dat je nix er aan overgehouden heb aan 't ongeluk. De motort is in het ergste geval nog wel te vervangen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan