betrokken bij kettingbotsing

kawanolie

Die hard MF'er
28 sep 2003
440
0
ergens in dit miezerige landje
Datum/tijd/plaats

zaterdag 24 juli 2004 rond de klok van 15.30 A28 richting Amersfoort iets voor afslag zeist/den dolder.

Situatie

Na rustig door de file heen te zijn gereden besloot ik weer met de op gang komende meute mee te rijden. Met een snelheid van rond de 90 km/u tuf ik gezellig mee met de op vakantie gaande menigte. So far so good. En opeens begon er 1 een stuk of 2 auto's ervoor met piepende banden te remmen, m'n voorganger ook (deze botste op de trekhaak van zijn voorganger) en ik dus ook vol in de remmen. Uitwijken kon niet, links een vangrail en rechts nog meer auto's. Ik al remmende dus m'n noodstop ingedrukt en door een iets te enthousiaste rechtervoet blokkeerde m'n achterwiel en brak een klein beetje naar rechts. gelukkig had ik voldoende afstand bewaard, maar de achterop komende auto zag het net te laat en boorde zich, net voordat ik tot stilstand kwam, nog even lekker onder m'n motor ter hoogte van m'n versnellingsbak :( . Dit had dus tot gevolg dat m'n motor omhoog kwam en ik kreeg een gratis vliegles van ongeveer 1,5 meter, waarna ik met me volle lichaam in de kofferbak van m'n voorganger (een 3 deurs golf type 3) belandde en vervolgens weer het asfalt mocht kussen. Na een seconde of 2 stond al weer op. Ik kon lopen en bewegen en had nergens iets van pijn. Mensen stonden al om m'n heen en vroegen allemaal wel 100x of ik niks gebroken had en of alles wel goed ging. Ik had m'n helm nog op en m'n oordoppen nog in. Toen maar m'n helm afgedaan en m'n motor rechtop gezet. Schade viel op eerste gezicht gelukkig nog mee. Een anwb wagen reed ten tijde van 't ongeval ergens er achter en had de politie al gebeld en de weg afgezet. Hij vroeg nog of ik een ambulance nodig had, maar dat was voor mij niet nodig. Bij nadere inspektie van m'n motor bleek de versnellingsbak toch wel een aardige klap te hebben gehad. Hij schakelde niet meer in z'n 1 maar wel weer naar boven, zij het met een onbekende rammel die ik nog niet eerder daar heb gehoord.
Ondertussen waren de bergingsdienst en KLPD gearriveerd. De motor hebben we maar op de wagen geladen, aangezien die niet verder kon rijden. Bij de volgende afslag later alle schadeformulieren afgehandeld en de e-mail adressen uitgewisseld voor de genomen foto's. Nu maar hopen dat alles weer snel is afgehandeld qua verzekering.
 
Tering, jij hebt geluk gehad zo te horen, er had ook iets groters achter je kunnen rijden :X :X :X :X

Succes met de afhandeling
 
dat moet een nare ervaring zijn..hopenlijk rij je gauw weer
 
Een ketting botsing is al niet leuk met een auto, laat staan met een tweewieler :X
Er zat dus wel even een engeltje op je schouder. Hopelijk doen de verzekeringen hun werk een beetje snel en kan je gauw weer op je motobike.
 
En daarom blijf ik dus bij de middenstreep rijen :P

Neej man dit zijn geen leuke geintjes, Hoop niet dat je achteraf nog van veel dingen last krijgt op de spierpijn na dan.
 
pff, da's effe schrikken zeg. Je hebt echt een flinke portie geluk gehad man. Gelukkig heb je zelf niks en succes met de afhandeling
 
THANX voor alle positieve en opbeurende reacties. Vanmiddag vrijgenomen, heb een lichte hoofdpijn. Meteen naar verzekeraar gegaan, situatie uitgelegd en schadeformulieren overhandigd, en kreeg te horen dat ik aan de hand van de situatie hoogstwaarschijnlijk de schade wel vergoed krijg. Nu nog een bedrijf bellen waar ik de motor kan laten repareren. Iemand een idee of arie molenaar ook dit soort dingen doet?? of iemand een goed adresje voor me?? moet wel beetje in de buurt zijn. Rijden kan ie niet, moet per aanhanger vervoerd worden.
 
THANX voor alle positieve en opbeurende reacties. Vanmiddag vrijgenomen, heb een lichte hoofdpijn. Meteen naar verzekeraar gegaan, situatie uitgelegd en schadeformulieren overhandigd, en kreeg te horen dat ik aan de hand van de situatie hoogstwaarschijnlijk de schade wel vergoed krijg. Nu nog een bedrijf bellen waar ik de motor kan laten repareren. Iemand een idee of arie molenaar ook dit soort dingen doet?? of iemand een goed adresje voor me?? moet wel beetje in de buurt zijn. Rijden kan ie niet, moet per aanhanger vervoerd worden.
 
THANX voor alle positieve en opbeurende reacties. Vanmiddag vrijgenomen, heb een lichte hoofdpijn. Meteen naar verzekeraar gegaan, situatie uitgelegd en schadeformulieren overhandigd, en kreeg te horen dat ik aan de hand van de situatie hoogstwaarschijnlijk de schade wel vergoed krijg. Nu nog een bedrijf bellen waar ik de motor kan laten repareren. Iemand een idee of arie molenaar ook dit soort dingen doet?? of iemand een goed adresje voor me?? moet wel beetje in de buurt zijn. Rijden kan ie niet, moet per aanhanger vervoerd worden.
 
Gelukkig heb je zelf niets dan !

Hopen dat de verzekering snel kan handelen. Heb zoiets met de auto meegemaakt 3 maanden terug (geen kettingbotsing dan) en dat loopt nog steeds.

Arie Molenaar is een goeie dealer, kan je 'm gerust neerzetten.
 
Ik rij daar dus ook heel vaak, en ken de weg op m'n duimpie. Maar dit had ik niet kunnen voorzien. Ik hou ook altijd genoeg afstand, maar dan zijn er altijd mensen die te laat reageren :( . Nu weet ik wel dat ik nog meer afstand ga nemen, een meter of 10 voortaan.


Ja, en dan hebben die idioten weer het idee dat ze genoeg ruimte hebben om de auto er tussen te kwakken :(

Veel sterkte ermee.........
 
Woeh lees het nu pas... flinke klapper maar gelukkig zelf gezond gebleven.

Ik zou overigens niet na twee seconden al opstaan... lullig als je toch letsel hebt (probeer maar eens te staan op een gebroken been... of met rugletsel) maar eea niet gevoeld door de adrenaline... ff blijven liggen en jezelf rustig checken is wat handiger, iig na zo'n klapper.
 
Whoaw..

Het gaat er tenminste om dat je ongedeerd bent en mooi dat je het waarschijnlijk vergoed krijgt. Hoop dat je snel weer kunt :]
 
hier een foto van de achterkant van de golf.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan