Betrouwbaarheid Burgman 650?

Rrrr600rr

Rookie
29 dec 2007
28
0
Rotterdam
Hallo allemaal,

Sinds februari ben ik in het bezit van een nieuw aangeschafte Burgman 200. Inmiddels 5000 km zeer tevreden mee gereden: geen problemen, lekker zuinig (1 op 29), redelijke topsnelheid van 140 op de teller en veel bagageruimte.

Binnenkort verander ik van werkplek en ga ik 180 km per dag rijden. Daarom wil ik mijn 200 inruilen voor een 650 executive: zwaarder, sneller, ABS erop en meer comfort. Een nieuwe vind ik net te prijzig, dus kijk ik naar modellen van 2005-2006.

Op het Burgman 650 topic zie ik wel enkele berichten over reparaties en onderhoudsbeurten, maar ook veel algemene praat waardoor het niet echt overzichtelijk is.

Daarom mijn vraag aan de 650 bezitters: waar moet ik op letten als ik een Burgman 650 aanschaf. De punten die ik al weet zijn:

- Banden (ong Eur 90 per stuk)
- Grote beurt met kleppen stellen is duur

Ik ben vooral bevreesd voor de techniek en electronica van de semi automaat. Lijkt me een dure reparatie indien bv de elektrische unit kapot gaat. Iemand daar ervaringen mee?

Groet,

Rogier
 
yep zie ook reizen met de motorscooter naar mijn onderwerpen daar heb ik een aardig rijdje met pech neer gezet van de burgman inclusief de semi automaat.
als je mee gaat met de tourtocht laat ik je het schakel onderdeel zien die heb ik bewaard.
bij aanschaf moet je ook goed op de rem schuiven letten dat ze nog dik genoeg zijn.
want 4 schuiven buiten de garantie laten vervangen is duur daar was ik ook op tijd bij 18.000.
ik heb de start motor moeten vervangen bij 40.000 km.
versnelling bij 50.000
30.000km brak de achterste rem klauw doordat de bout los was gegaan bij de rem schijf.
schakelaars van de knipperlichten waren doorgebrand door de start motor dus tegelijk daarmee vervangen.
20.000km de ketingspanner ook garantie termijn.
2 maal lekke band 1 maal een ei in de band de band was nog geen 2000km oud.
knipperlicht achter en klein licht voor vervangen gister zag ik dat mijn li licht alweer stuk is binnen 4 maanden.
oh ja en mijn voor wiel lager is in februari in grenoble vakantie vervangen was stuk.
maar dit betekent niet dat elke burgmand dit dus heeft waarschijnlijk heb ik gewoon pech.
 
Laatst bewerkt:
Sossa, hier in Belgie noemen ze dat "èèntje die op maandagochtend van de band is gerold".
 
Technish ben ik er geen held in , ik kan je alleen zeggen dat ik hem zalig vind rijden! *D
Sossa is wat dat betreft beter op de hoogte van die dingen ;)
 
Als ik de reactie van Sossa lees krijg ik niet echt een goed gevoel over de betrouwbaarheid. Maar aan de andere kant: je rijdt ook veel kilometers en misschien inderdaad een maandag scooter..... Daarbij weet ik ook niet wat jou rijstijl is. Dit is ook bepalend voor de levensduur van onderdelen, toch?

@motor muisje: dat de scooter lekker rijdt geloof ik direct. Ik ga zaterdag proefrijden op een normale Burgman en een Executive.

Ik zal in ieder geval de banden, en remschijven controleren. De motor heeft een km stand van rond de 20.000 En ik begrijp dat bij 24000 de kleppen gesteld gaan worden, wat een dure grap is (toch Sossa?)

Ik heb berekend dat ik ong 36000 km per jaar ga rijden met de Burgman. Een beetje betrouwbaarheid en duurzaamheid van de onderdelen is dus welkom......

Thanks voor de tips. ALs jullie nog meer aandachtspunten voor a.s. zaterdag hebben, graag!
 
@rrr600rr: Laat ons horen wat je besloten hebt. We zouden het leuk vinden hier als je je bevindingen hier laat weten.

Succes
 
Laatst bewerkt:
je hebt gelijk wat die km betreft wat jij per jaar van plan bent rij ik in minder dan 2 maanden.
ik heb een sportieve rijstijl maar wel respect voor de scoot dus rag ik hem niet af.
en ja de 24000km is de duurste beurt haliluja.
sucses.
 
Laatst bewerkt:
Succes zaterdag *D
We wachten op je ondervindingen .

Ik ben benieuwd hoe de 650 rijdt en wat de verschillen zijn tov mijn 200.
De snelheid natuurlijk. Maar verder het geluid, wendbaarheid en bagage mogelijkheden.

Dat 200cc blokje loopt echt zo mooi! lekker soepel, redelijk vlot en heel zuinig.

Ik ga vandaag bij twee of drie 650's kijken. Ik laat weten of ik een keuze heb gemaakt!

Rogier
 
Hoera...
Sinds vandaag de eigenaar van een Burgman 650. Heb op twee fietsen gereden en wat rijdt dat anders dan de B200. Uiteraard veel luxer en sneller. Wendbaarheid valt me nog ontzettend mee. Tussen de files slalommen zal geen problemen geven. Het is een 650 Executive uit 2006 geworden met 5400km op de teller. Altijd binnen gestaan dus ziet er nog fris uit.

Met een stukje volgas zat ik snel op de 145 km/h. Dus een top van 170-180 zal wel mogelijk zijn....

Hierbij mijn plussen en minnen:
+ Comfort
+ Snelheid
+ automaat
+ Wendbaarheid
+ Remmen incl ABS

- Geluid twee cilinder (tam)
- Bagageruimte tov de B200 (kleiner en minder toegankelijk)
- Achteruit manouvreren

Maar voor het doel:woon-werkverkeer Rotterdam/Amsterdam een prima aanschaf. VOlgende week ga ik de motor halen. Ik zal wat foto's plaatsen (al weten julie echt wel hoe een B650 eruit ziet!). Nu nog mijn B200 verkopen!

Groet,

Rogier
 
Tjonge, zeg dat is mooi voor je! Misschien kun je nog meerijden met de scootertocht!

Succes ermee! en laat eens weten hoe het je blijft bevallen, zeker met jou jaarkilometrage. *O* *O*

grz.
 
Als je 180km per dagmoet gaan rijden zou eerder kijken naar Pan oid. ipv een scooter.Zo'n Pan loopt met gemak 2ton zonder problemen, Ik zie nog niet zo gauw een scooter met zo'n tellerstand.
 
Gefeliciteeeeeeeeeeerd Rogier *D
Veel succes met je nieuwe aanwinst :]

En zoals Sossa al zei... geen excuus meer om niet mee te geen met de toertocht Nu :P
Blij dat het je zo goed bevallen is.

Tot zaterdag dan })
 
Dank voor de felicitaties.....

Ondanks dat ik graag mee wil en een Burgman 650 heb, heb ik (helaas) wel een excuus.
Morgen of dinsdag wordt onze tweede kleine GEBOREN!!! Dus helaas...... Het zal een bijzondere en drukke week voor ons worden en om dan nog een dag te gaan toeren lijkt me niet verstandig!!! (dat is toch een geldig excuus, hahahaha...) Maar de volgende keer ga ik zeker mee. Staat er al wat gepland?

@ Olifant: Een Pan is zeker een goede motor. En inderdaad veel beter bestand tegen hoge kilometerstanden vanwege de Honda degelijkheid. Maar ik denk dat het een of twee jaar is voordat ik weer ergens anders (buitenland) geplaatst wordt. Dus een tellerstand van meer dan een ton zal ik de komende vijf jaar niet halen.

Fijne dag vandaag.
 
gefeliciteert met de kleine.
zal ik mijn topkoffer meenemen met wat lucht gaatjes erin.
pas ik hem aan voor de maxicosi. :)
 
Gefeliciteerd!, tjonge zeg een kleine en een Burgman 650.... Zal een mooi feestje gaan worden!!! *O* *O* *O*

idd, zeer goed excuus.
 
Waw Rogier 2keer feest *O* , dat is idd een heel goed en gegrond excuus ;)

We verwachten wel suikerbonen ( voor de Nederlanders beschuit met muisjes ) he :P

De volgende keer dan misschien 8-)
 
Proficiat, Rrrr600rr veel plezierige en veilige kilometers gewenst. :W

En nog nen dikkere proficiat met de kleine spruit. *O*

Willen nu van beide foto's, BURG en SPRUIT :Y
 
Veel plezier met de 650 Rrrr600rr (nu je nick nog veranderen in Bbbb650bb of zoiets :P )! Wees niet bang voor de betrouwbaarheid van de 650, bij de Italiaanse garages die ik ken staat de 650 bekend als...... de betrouwbaarste van allemaal! Samen met z'n broertje 400.

Auguri voor de kleine! *O*
 
Hoera....

Ik ben een gelukkige vent... :Y
Afgelopen maandag is onze zoon Thor geboren . Moeder en kind maken het fantastisch. Wel een beetje moe, maar dat zal de komende weken wel beter gaan. Ook ons dochtertje van twee pakt het goed op!


En ik ben de trotse eigenaar van de Burg 650! Het is wel een echte vooruitgang tov de B200. Je voelt je een beetje een koning op de weg: je zit hoog en met de power knop 'aan' zijn tussensprintjes voor weinigen bij te houden! Binnenkort wat pica's.

De Burg200 ook al verkocht. Ging redelijk snel en nieuwe eigenaar is er heel blij mee.

Nu alleen nog wat tijd om ook in het weekend te kunnen touren..... ;)

Jullie veel plezier morgen met de tourtocht. Het weer zit geloof ik echt mee! :]

Groet, Rogier
full
 
Veel plezier met de 650 Rrrr600rr (nu je nick nog veranderen in Bbbb650bb of zoiets :P )! Wees niet bang voor de betrouwbaarheid van de 650, bij de Italiaanse garages die ik ken staat de 650 bekend als...... de betrouwbaarste van allemaal! Samen met z'n broertje 400.

Auguri voor de kleine! *O*

@Buikschuiver:
Dank voor je aanvullingen. De betrouwbaarheid zal het komende jaar wel blijken als ik de Burg dagelijks gebruik. Maar ook van andere Burg650 bezitters geen verontrustende verhalen gehoord (behalve Sossa ;) )

En die naam moet ik maar eens veranderen; komt uit mijn Honda CBR tijd!!!!
 
Gefeliciteeeeeeeeeeeeeerd Rrrr600rr met jullie nieuwe spruit *O*

Kan me dus nu wel inbeelden dat je daar liever van geniet dan van een toer ;)
 
Een HELE dikke proficiat aan de ouders van de flinke jongeman genaamd THOR.
Ook aan de grootouders en de rest van de familie.
:Y *O* :Y
Het ziet er een ferme brok uit :Y :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan