Betrouwbaarheid C650GT?

bmw c650 sport gekocht bij bmw bxl

10 maanden oud 4600km - 9800€ + 3 jaar garantie


nu op 15300 is de riem gebroken of de motor kapot gegaan

op 10000km in onder geweest bij meussen in wijnegem

Valt die onder garantie?

mvg
 
wanneer moetst de riem vervangen worden en is dit gebeurd?
is Meussen een bmw dealer/verdeler?
zo niet denk ik geen garantie
misschien kan Meussen de boel repareren.
als de riem vervangen moest zijn bij 10.000km en ze hebben het niet gedaan, dan is dat hun fout.
als de riem bij 15.000km moest worden vervangen dan is het jou fout.
Duitse bedrijven zijn niet altijd makkelijk met garantie.
Die mijd ik als de pest.
 
Normaal gesproken zou de riem vervangen moeten worden bij de 20000 km, en zit er fabrieks garantie van 2 jaar op de Sport. De garantie vervalt als er geen originele onderdelen gemonteerd zijn, zoals een andere vario...
Als alles origineel is zou het dan onder de fabrieksgarantie moeten vallen, lijkt mij....
Er bestaat ook nog een soort van coulanceregeling....
 
Vanmiddag bij motoport goes geweest,en die hadden in mijn ogen toch wel een mooie c 650sport staan. 2016.Wist niet dat ze zo lekker zaten. Nee heb er geen aandelen in,en blijf lekker op me yamaha xmax 300 rijden. Denk zuiniger en betrouwbaarder kwa kosten.
 
Ze zitten niet alleen lekker, ze rijden ook lekker....
IMG_20180505_095602364.jpg
 
Dat geloof ik recht.maar bij motoport goes is volgens mij toch een heel ander model als deze. Zag wel dat ie van 2017 was bij goes,en 2 uitlaten boven elkaar.
 
Enkele vragen:
- Bij het installeren van een navigatiesysteem heb ik de accu moeten loskoppelen (kabels aansluiten), in eerste instantie bleek het klokje nog op tijd te staan (knoopcel batterij dacht ik) maar later zag ik dat de boel op nul en uit stond. Pas later merkte ik dat mijn elektrisch scherm niet meer functioneerde, er komt geen error in het display (canbus?). Is nu het dashboard defect en moet deze vervangen worden, wat kost zo'n grapje?
Het is een C650GT uit 2013 met 18.000 op de klok

- Boven de 145 komt er langzaam een gebonk in de aandrijving, bij 160 is het goed voelbaar, hebben meer eigenaars hier last van?
- Topsnelheid is volgens het boekje 180 maar bij ongeveer 175 gaat hij in de begrenzer, hoe kan het dat de 600 sport dit niet heeft? Is dit aan te passen op de 650 GT
 
- Topsnelheid is volgens het boekje 180 maar bij ongeveer 175 gaat hij in de begrenzer, hoe kan het dat de 600 sport dit niet heeft? Is dit aan te passen op de 650 GT
ik denk dat de sport minder weerstand heeft en daarom bij hogere snelheid in de begrenser knalt.
 
Zou zomaar kunnen, de sport is nog een stuk lichter ook.

Wat er ook aan de hand kan zijn:

V-snaar dikte neemt af.

Of:
Rollen die slijtage vertonen nemen af in gewicht waardoor het toerental iets toeneemt, je haalt daardoor ook net niet helemaal je top snelheid
en je zit sneller in/tegen de begrenzer.


* Lichte rollen is lagere topsnelheid, hogere acceleratie, hoger max tpm.

* Zwaardere rollen betekend, hogere topsnelheid, lagere acceleratie, lager max tpm

De CVT delen die worden vervangen bij de 20.000km beurt zijn:
V-Snaar + rollen

Qua elektronica kan het van alles zijn, maar wees gerust je cockpit gaat hiervan niet zomaar kapot.
Check ook op beknelling waardoor het scherm mechaniek niet meer werkt

Het is idd. canbus.

Op jou BMW zit een hele mooie aansluitkabel in het stuurhuis voor de navigatie.
Vanaf pagina 72 schrijf ik er diverse dingen over:
2012 bmw maxi scooter

Welke onderdelen worden er vervangen bij het periodiek onderhoud 20.000km.:
2012 bmw maxi scooter


Accu loskoppelen
Eerst de min kabel losmaken.
Vervolgens de plus kabel losmaken.

Accu aansluiten
Eerst plus kabel aansluiten.
Daarna min kabel aansluiten.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
2012 bmw maxi scooter de links moeten worden ge update ;-(

Niemand last van het gebonk boven de 145km/h?

Ik vind het verbruik ook aan de stevige kant (1:17) voor een 2 cilinder met 650cc.

Heb geen extra kabel gezien of er eigenlijk niet naar gezocht, als ik de kabel zie dan pas ik dit aan ipv rechtstreeks op de accu.
Zo ziet het er iig uit ;-)



Navi1.jpg
navi2.jpg
navi3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik rijd met een 650 GT model 2017, en ben erg tevreden met mijn moto-scooter, zeer aangenaam om mee te rijden...
wel de onderhoud is erg kostelijk te noemen, inderdaad....dat geven de dealers zelf toe, dat de scooter de duurste motorfiets is in de onderhoud, wat
eigenlijk het goedkoopste zou moeten zijn uit de BMW stal. (niet normaal)
Maar zalig om mee te rijden,....
Ik ga bij Ludwig motors in Sint-Niklaas, een heel eindje voor mij, maar een dealer die ver boven het gemiddelde uit steekt kwa onderhoud en service.
Zelf heb ik ook al enkele zaken moeten laten herstellen, (pech) onder garantie, maar is allemaal perfect gedaan moet ik zeggen,
heb dan ook van in het begin een contract garantie verlenging gekocht, en dat zal ook nodig zijn, om de onverwachte dingen te dekken.
Maar ik blijf erbij, een zalige motor om te rijden...
Laat jullie bevindingen geworden, ....ik denk dat het seizoen er bijna opzit voor dit jaar, en aan stalling moet gaan denken...
Voor de gene die nog rijden....hef fun...
 
Olie verversen, bougies en filters vervangen kun je in een middagje makkelijk zelf doen, wat is precies het duurste in onderhoud?

Weet iemand waar bij het 2013 model de canbus stekker zit? Bij de accu kan ik niets vinden of zit deze erachter en moet de accu eerst gedemonteerd worden?
Heb een gs911 liggen en ben benieuwd of ik de motor kan uitlezen ivm het niet werken van de elektrische kuip
 
Vraag me ondertussen af waarom je maar blijft door breien in dit topic :?
Stap eens een keer over naar het echte BMW topic en laat dit draadje gewoon links liggen
2012 bmw maxi scooter

Voor nu is dit mijn laatste uitleg voor jou in dit topic :W
Zie mijn bijvoegsel, en check daarna eens links voor in je buddybak of dit overeen komt.

Mvg. Jan
 

Bijlagen

  • Diagnose Stekker.pdf
    522,3 KB · Weergaven: 29
Terug
Bovenaan Onderaan