Betrouwbaarheid ducati 748 of 916

Wie een mooie vriendin wil hebben moet pijn lijden ;)

onderhoud kan duur uitvallen, als je pech hebt zo maar 3500 euro. maar daarna heb je het voorlopig weer even gehad .... ( rij zelf op een 999S en heb de afgelopen jaren toch wel gemiddeld 250 euro aan onderhoud uitgegeven......

Dat is inderdaad serieus geld voor alleen onderhoud. Zelf sleutelen, en het onderhoud daarmee goedkoper houden, wordt weer veel afgeraden las ik her en der. Hoeveel kilometer rij je dan per jaar ongeveer met deze onderhoudskosten?
 
Dat is inderdaad serieus geld voor alleen onderhoud. Zelf sleutelen, en het onderhoud daarmee goedkoper houden, wordt weer veel afgeraden las ik her en der. Hoeveel kilometer rij je dan per jaar ongeveer met deze onderhoudskosten?

setje riemen met monteren is voor een 4 klepper al bijna 300 ( incl. olie en filter)
oliebeurtje met goede olie is ook 100
setjes hele zachte remblokken voor ( dat zijn dan dus 4 setjes, 130-150 euro
2 bougies, 30,00

en dan gaan we dit er mee doen

981253_513559885376073_1345227066_o.jpg


of dit

1026199_625795584152502_1823180229_o.jpg
 
Ducati,s zijn relatief duur in aanschaf .

Maar bij normaal onderhoud en bij de juiste man, Biggelaar of De Boer bijvoorbeeld.
Valt het onderhoud reuze mee.

Ik rijd zelf al meer als 20 jaar op ducati zowel straat als race. En heb nooit echte vette kosten gehad.
Netjes het voorgeschreven onderhoud laten doen en je laten informeren wat de kwaaltjes per type zijn.

Deze kwaaltjes laat je dan gelijk verhelpen bij je ducati man en je hebt jaren plezier van een echte fiets.
 
Ducati,s zijn relatief duur in aanschaf .

Maar bij normaal onderhoud en bij de juiste man, Biggelaar of De Boer bijvoorbeeld.
Valt het onderhoud reuze mee.

Ik rijd zelf al meer als 20 jaar op ducati zowel straat als race. En heb nooit echte vette kosten gehad.
Netjes het voorgeschreven onderhoud laten doen en je laten informeren wat de kwaaltjes per type zijn.

Deze kwaaltjes laat je dan gelijk verhelpen bij je ducati man en je hebt jaren plezier van een echte fiets.
En zeker weten dat de vorige dat ook gedaan heeft..
 
Na vele jaren Japanners heb ik ook de stap naar Ducati gemaakt. Ik wil nooit meer wat anders. Ik heb in eerste instantie wel specifiek naar de tweeklepper gezocht. Die worden over het algemeen wat betrouwbaarder geschat. Geen enkel probleem mee gehad tot nu toe. Maar ik ben stiekem al aan het rondneuzen naar een 999...
 
Terug
Bovenaan Onderaan