betrouwbaarheid ktm lc8?

Mr.Zed

MF veteraan
11 okt 2002
6.285
2
Zuid NL
Ik heb gister eens proefgereden op een ktm adventure 950.... *D

Niks te klagen qua rijden *O* :} :9~ , ik ga mn spaarvarken maar eens vetmesten en ik zou die motor echt in de niet al te verre toekomst kunnen overwegen. Een stuk gretigere motor dan een bmw gs, die ik ook hoog heb zitten op mn lijstje voor een volgende aanschaf.

Maar hoe zit het met de betrouwbaarheid van de lc8 blokken?

Ik kom er niet veel over tegen. :? Ik heb ooit eens een blaadje met een langeduurtest van een van de eerste modellen gehad en dat liep niet helemaal lekker af. :N En toen ik ging proefrijden ging de startmotor van de superduke die daarna ging rijden naar de &^*&$&*^%*%$@ :X . Die was nog niet gemodificeerd begreep ik trouwens en geloof ik ook wel. Motor reed wel. :)

Één zwaluw maakt natuurlijk geen zomer, twee ook niet, maar het is niet onbelangrijk om te weten en ik kom er dus weinig over tegen.

Ze geven wel 3 jaar garantie tegenwoordig, das ook niet gek natuurlijk en toont ook wel vertrouwen. :)

Iemand iets zinnigs hierover te melden? :?
 
Beetje van die typische problemen zo op t eerste gezicht, die startmotor bijvoorbeeld. Net zoiets als bmw dus eigenlijk.
 
De startmotor geeft bij de adventure's geen problemen.
Ik heb er ondertussen 20.000km op zitten zonder problemen. Ok, nu een lekke voorvork keerring. thats-it!
En zo ken ik er veel meer met veel meer km's zonder problemen dus ik vertrouw het blokkie wel :]
 
Ik heb een 2004 gekocht juli 2005.
Na 13km stond ik al langs de kant zonder koppeling.De koppelingscylinder was lek en werd vervangen.
Na een ritje in de vrachtwagen samen met de motor terug naar de dealer, reed ik een uurtje later weer de werkplaats uit.
Sindsdien al meer dan 20000 pechvrije kilometers :]
 
Hoe meer ik zoek, hoe meer goede berichten ik lees, ook over service. Kwam ook iets tegen over een Duitse duurtest waarin die juist weer perfect uit kwam. In de Vlaamse die ik had niet, maar dat leken dus inderdaad nogal kinderziektes van het model te zijn.

Een duurtest van één motor van een type is natuurlijk ook alles behalve representatief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan