Betrouwbare brikken...

ik zie hele rare opmerkingen voorbijkomen |(
sleutelen aan een K100 :?
bij een K-serie hoef je alleen af en toe olie te verversen, dan loopt hij lachend 3 ton.
als er dan eens iets mee is betaal je BMW prijzen, mijn motorboer wordt daar doodziek van, het kost de helft van honda onderdelen.
Hoeveel rare dingen zie je voorbijkomen :? , want er was nog maar 1 reactie over die K.

Ik kraakte hem niet eens af, maar heb wel wat ervaringen..
Een maat van mij had alleen maar ellende met een olieboot van een K100
die slechts 140.000 had gelopen.

Die K100 die pas op MF stond met een redelijk laag kilometeraantal (dacht 124.000 :? ) had ook een hele waslijst van dingen die vervangen waren. :W

Nee, een K100 is gewoon een motor die je gewoon goed als ieder moet onderhouden.
En dat is meer dan olie erin pleuren. :+ http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=11701 (klik!)

Lekkende pakkingen ben ik meerdere malen tegengekomen. :)
Klein recent voorbeeldje.

En een Honda is gewoon sleutelvriendelijker dan een K100.
Ga jij maar even bij 1 van de 2 een koppeling vervangen. |(

http://users.telenet.be/patrick.frederix/B%E8rke/restauratieK100.htm (Hier een mooi fotoverslag trouwens van een K100 restauratie.) :P
Daar zie je alles hoe de koppeling gemonteerd is. Bij de Honda kan je er van buitenaf bij.
(edit link even copieren naar een nieuw venster, direct via MF werkt niet..)

Ik had mij aardig ingelezen in die motor. :+ :+

Volgens mij was mijn eerdere reactie behoorlijk realistisch.
Hij kan wel betrouwbaar zijn, maar als je wat hebt dan ben je aan de beurt.
Tenzij je kan sleutelen en die blijkbaar goedkopere onderdelen (wie zei dat ze duur ware? :P ) kan monteren. O-)

Er zit gewoon veel meer in/op aan dan bij de Honda.
Maar het is dan ook veel meer motor. 8-)
 
Laatst bewerkt:
ook een yamaha xj600 gehad, voorloper van de diversion, dikke 120 duizend op de teller, 60 zelf mee gereden, ding liep áltijd en nooit iets aangehad. de ouwe 900 heeft een nog beter naam met cardan....

XJ600 is een heel prettige en betrouwbare motorfiets, en ik vind de zit en handelbaarheid een stuk beter dan bij de CB750!
 
De NTV 650 rat ziet heel goed uit (voor een ratbike dan).....

Anders: ooit aan een Kawa GT550 gedacht ? Oersaai, goedkoop, betrouwbaar, zuinig, makkelijk onderhoud......(gaaapp!)...enige zwakke punt is (soms) de electra, maar ze zijn echt perfect voor low-budget motor-rijden.

Ik heb ook (toevallig *D ) eentje te koop staan......
 
Wat betreft het onderhoud zou ik ook zeker geen K serie nemen, alles zit verstopt achter ladingen plastic en je kunt er moeilijk bij.

En 35kg voor een ABS systeem :? Volgens mij wegen de remmen voor en achter inclusief schijven dat nog niet eens...
 
Laatst bewerkt:
Mijn oom heeft een K100RT NOOIT iets mee gehad. Hij heeft hem nieuw gekocht in 1988 en nooit iets speciaal mee gehad. Altijd gewoon netjes onderhouden en de beurten gegeven. Ik weet het niet precies maar er zal wel een aantal ton opstaan(Pekelvrij).
Sinds eind vorig jaar heb ik een BMW gekregen(viavia). Een R60/7 wel te verstaan had een paar jaar stil gestaan. Volgens de eigenaar een tonnetje of 3-4. Even nalopen nieuwe accu en naar een paar slagen....starten *O* . Ofwel BMW is zeer betrouwbaar als je het mij vraagt.
Maaaar.....je moet natuurlijk wel kijken of die goed onderhouden is enzo. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan