Betrouwbare brikken...

Wat hangt er niet in rubbers... Het blok zelf? of intern in het blok.

<100.000 vind ik zo gek nog niet... die nette 750 op markplaats heeft 60.000 op de teller wat mij nog 40.000 zou geven. Wat ruwweg gelijkstaat aan 3100 liter benzine (verbruik van 1:13) wat neer komt op bijna €4000,- aan benzine. Zoveel geld krijg ik als student zijnde voorlopig echt niet "vrij" om uit te geven.

Een bol is niet bepaald zuinig, maar het wordt geen dagelijks vervoer, daarvoor heb ik een OV. Veelal zal ze in het weekeinde gebruikt worden van en naar Tilburg waar mijn lief woont en af en toe met haar achterop stukken rijden natuurlijk.

heeft een 900 zo'n lange "levensverwachting" dan?
 
Hulzie treft motoren voor een habbekrats. En ze zijn meestal nog prima dik in orde 8-)
 
:Y


Is de xj900 'n optie? Ook 900cc & ietsje meer toer-motor als het ware.


Is opzich een optie, waar het niet dat ik eigenlijk een beetje honda verslaafd ben... :X Afgezien van m'n huidige motor zijn Honda's me altijd bevallen (de 4-taktbrommers, zolang heb ik mijn motorpapiertje nog niet :+ ) ..de andere keuze zou een wat oudere BMW zijn, maar die vind je niet snel onder de 1000....
Tenzij iemand mij een goede motivatie kan geven om van Honda af te stappen. ;)
 
Waarom zou je van een merk moeten afstappen die je bevalt :? :]

ALs HONDA je favo. is, wordt het iig makkelijker 'zoeken' :)
 
Afgezien van m'n huidige motor zijn Honda's me altijd bevallen (de 4-taktbrommers, zolang heb ik mijn motorpapiertje nog niet :+ )
Tenzij iemand mij een goede motivatie kan geven om van Honda af te stappen. ;)
Ik heb enkel yamaha's gehad tijdens mijn brommertijd (2st.) & vervolgens enkel honda's (3st.) als motor. Dus nu de ideale tijd om te switchen. :+

Ik denk dat bijvoorbeeld die xj yamaha's en de cb honda's niet veel voor elkaar onder doen wat betreft betrouwbaarheid, stuurgedrag, rijplezier...
 
Is opzich een optie, waar het niet dat ik eigenlijk een beetje honda verslaafd ben... :X Afgezien van m'n huidige motor zijn Honda's me altijd bevallen (de 4-taktbrommers, zolang heb ik mijn motorpapiertje nog niet :+ ) ..de andere keuze zou een wat oudere BMW zijn, maar die vind je niet snel onder de 1000....
Tenzij iemand mij een goede motivatie kan geven om van Honda af te stappen. ;)

Nix tegen Honda....gewoon goede motoren

BMW rond de 1000 euries kan best, denk aan een K100. Zelf kan ik er een kopen voor 1250 en is dan het modernere type met 16 klepjes en ABS.
Het voordeel van BMW is dat ze niet zo roestgevoelig zijn als een oudere Honda, de GL1000 gaat nu echt wel mooi worden met veel Chroom maar durf er eigenlijk niet mee door weer en wind...is gewoon zonde van al dat restauratie werk.
 
Of de yamaha XJ serie natuurlijk..............

Op Marktplaats koop je een XJ900 (met cardan) voor 800-900 euro met 100.000 op de klok.
Die afstand doen ze zonder groot onderhoud en zonder problemen nog een keer.

De mijne staat nu op 195.000. Ik rijd er 25.000 per jaar mee, weer of geen weer. Heeft me in 4 jaar tijd nog nooit laten staan.
 
FT 500??? mmm ruilen voor een NTV 650? ;) ,mmzzlls,Rob.


OF er is iets mis met die NTV650, OF jij wil heel graag een FT..... (ruilen zonder bijbetaling neem ik aan)

Elke NTV die ik op marktplaats zie (even snel gekeken) komt boven de 1000euro uit. Dat kan ik nooit krijgen voor mijn FT... dus..... wat moet ik weten over die NTV? :+
 
OF er is iets mis met die NTV650, OF jij wil heel graag een FT..... (ruilen zonder bijbetaling neem ik aan)

Elke NTV die ik op marktplaats zie (even snel gekeken) komt boven de 1000euro uit. Dat kan ik nooit krijgen voor mijn FT... dus..... wat moet ik weten over die NTV? :+
ff op zijn naam klikken. :+ Zoekresultaten
 
Ah, een rat........ :9

Heeft wel iets, maar ik verrat liever zelf m'n speelgoed. Ik twijfel nog maar tussen twee motoren:

1984 CB900 F bolletje met een onbekend aantal km's. Nog niet "open" geweest. Lelijke paintjob. (€800,-)
1981 CB750 F bolletje met 60.000 op de teller en bij 50.000 nagekeken. Originele lak (€750,-)

De FT blijft nog eventjes aan maar gaat welspoedigde deur uit, best jammer,ikheb d'rnog niet zo lang, maar ze is mij niet betrouwbaar genoeg. De startmotor maakt (zals op elke FT) onheilspelende geluiden en ik heb geen zin om in the middle of nowhere een 500cc eenpitter te moeten aanduwen. (Durf nu niet verder te rijden dan 10 km van huis... en daar is een motor niet voor toch?)
 
Als ik dit zo lees dan heb ik liever een motor met contactpunten en kickstarter. Die jaren 80 fietsen met "moderne" cdi's hebben ook hun kuren. Althans als ik zo het forum afstruin zijn er genoeg topics over defecte units.
 
...
BMW rond de 1000 euries kan best, denk aan een K100. Zelf kan ik er een kopen voor 1250 en is dan het modernere type met 16 klepjes en ABS.
...

Opgepast voor de ABS -- met ABS1 zijn er aardig wat probleempjes geweest, ABS2 is OK.
 
Zo'n K100 zie ik wel zitten, maar mijn budget is 1000, liefst minder (800 dus) Als ik daar een K100 voor kan vinden ben ik blij. Tuurlijk wel eentje die geen huidig onderhoud nodig heeft.

Misschien moet ik maar gewoon hard gaan sparen en 2000 gaan regelen voor een iets degelijkere fiets.


..een K75 heeft ook wel iets...
 
Wat houd het langer uit een BMW K100 of een CB750/900 bol d'or?

welke van deze twee/drie is het makkelijkst in onderhoud?
en welke is het makkelijkst aan te sleutelen?


....bijna tijd om de titel van dit topic aan te passen naar "welk brik moet ik kiezen"... overigens die wegracer uit de vorige post is niet mijn smaak. (Ik hou niet van dat semi-moderne race-uiterlijk)




[edit] de K100 RS in zwart..... :9~ :9~ :9~ damn.... [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Op MF stond pas ook nog een K100 te koop voor weinig, en die was ook in een nette staat. Ik vind het een volwassenere motor dan een brikachtig aandoende Bol. :P

Ik ben er wel van overtuigd dat je geen storingen aan die Beemer wilt hebben.
dus de Honda's zijn met voorsprong eenvoudiger te onderhouden met linkerhanden, en een minimale uitgave. O-)
 
3b.jpg



stond te koop.. in Denemarken .... wat een mooi ding. :9~ :9~
 
Bijna een 750f maar dan met ander koetswerk. blok is volgens mij zo goed als identiek? Maatje van mij heeft er ook een, ook wel eens op gereden echte mannenfietsen die bakbeesten!


wat je zegt klopt! ik keek enkel naar het blok en dacht is dat geen bol....

zijn allemaal zwaar in mijn ogen. een ouwe cb750sohc staan ook zo'n zwaar ding. wil niet zeggen dat mn eigen 750sohc project zo'n lichtgewicht is maar verschil is aanzienlijk ;)
 
zie dat het topic een andere wending heeft gekregen...

heb zelf een cb400n gehad en daarna wou weer perse een honda hebben... is een cb750sohc geworden, had toen gehoord dat die blokken mits goed warm gereden niet kapot kúnnen :?

ook een yamaha xj600 gehad, voorloper van de diversion, dikke 120 duizend op de teller, 60 zelf mee gereden, ding liep áltijd en nooit iets aangehad. de ouwe 900 heeft een nog beter naam met cardan....
 
ik zie hele rare opmerkingen voorbijkomen |(
sleutelen aan een K100 :?
bij een K-serie hoef je alleen af en toe olie te verversen, dan loopt hij lachend 3 ton.
als er dan eens iets mee is betaal je BMW prijzen, mijn motorboer wordt daar doodziek van, het kost de helft van honda onderdelen.
een K75 loopt mooier dan een K100, ze zijn ook meestal een paar honderd euro duurder.
met een budget van 1000 euro zou ik niet aan een honda beginnen maar gaan kijken voor een K serie.

het absI weegt 35 kilo, dat is helemaal niet erg als het stuk is, dan gooi je het weg, ver weg
 
sleutelen aan een K100 :?
bij een K-serie hoef je alleen af en toe olie te verversen, dan loopt hij lachend 3 ton.



PERFECT... dát zoek ik dus..... betrouwbaarheid. Om hem blij te houden wil ik ook nog wel een oliefiltertje, bougies, en bandjes vervangen, maar meer liever ook niet.

Maar waar vind je er eentje onder de 1000... bij voorkeur eentje in de stijl van die hierboven (zo'n RS met laag schermpje en vierkante koplamp. Zijn die trouwens duurder of specialer dan de RT modellen? Ik kan afgezien van uiterlijk eignelijk geen verschillen vinden.) Gezien de K100 goedkoper is dan de K75 wordt het sowieso een K100 als de keuze hierop valt.
--> bij deze hou ik mij aanbevolen, mocht iemand iets hebben staan.

Dat ASB1 verhaal volg ik niet helemaal.

Heb overigens ook al een CB750F bol d'or aangeboden gekregen voor 500. Heeft iets meer dan een ton op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan