betrouwbare motorzaken

Aardig van je motoropoe..maarre..je man zomaar
te leen' aanbieden zonder dat ie t weet..tsss :+ ;) zal vast niet in de goede aarde vallen :P
Klopt,wij wonen in Hippo en kopen onze motoren daar met flink afdingen.
Onderhoud doet m,n man zelf,dus bij deze bied ik hem als buddy aan mocht je naar Hippo gaan.
 
Motorplanet in Almere kan ik ook aanbevelen!

toen ik afgelopen voorjaar mijn motor daar had gekocht kwam ik er na een weekje of 4 achter dat als ik mijn handen los liet mijn motor naar rechts trok het was niet veel maar het was er wel naar mijn idee.

Dus ik terug om er naar te laten kijken waarbij er gelijk werd voorgesteld een afspraak te maken zodat ze er even uitgebreid naar konden kijken, er werd geen moment moeilijk gedaan! terwijl er bij aankoop al best wat aan was gedaan (grote beurt met kleppen stellen, achterkant gespoten en nieuwe voorband).

Hun monteur is er denk ik wel een dag druk mee geweest wat de hele voorkant is uit elkaar geweest om de vork poten ed te controleren, ook heeft hij een andere honda vfr uit de showroom gehaald om te vergelijken wat het was dat ik voelde.
uiteindelijk bleek dat alleen de linker vork poot niet helemaal goed op de as gezeten had dus was het euvel verholpen.

Toen ik hem kwam halen heeft de monteur mij uitgebreid verteld wat hij had gedaan ik had de motor zelfs in kunnen ruilen als ik er geen goed gevoel meer bij had.
Maar dat had ik juist door deze service wel.

al met al zeer te vreden over deze zaak in een tijd dat je vaak hoort dat het heel anders gaat als je terug komt voor iets onder garantie.

Gr Rolf

haha motorplanet ,

als het hun te moeilijk wordt brengen ze de motor naar MWS motortechniek te almere-buiten , waaronder kleppen stellen , dingen worden in rekening gebracht die niet uitgevoerd worden , dat schijnt heel erg te zijn bij hun!!
 
Voor het aanschaffen van een TDM heb je er weinig aan, maar ik ben groot fan van Niwa Motorservice in Zwaagdijk. Kom er al sinds ik mijn RBW heb en altijd keurig geholpen.
 
Één tip kan ik je wel geven.
Zoek een zaak uit waar je er altijd bij mag staan als ze eraan sleutelen.
Willen ze dat niet, dan zegt dat genoeg.
Ik vertrouw helemaal niks niemand nooit meer zonderdat ik er persoonlijk naast sta.

Doe ermee wat je wil maar dit is mijn belangrijkste tip.
Ik spreek uit ervaring.
 
Één tip kan ik je wel geven.
Zoek een zaak uit waar je er altijd bij mag staan als ze eraan sleutelen.
Willen ze dat niet, dan zegt dat genoeg.
Ik vertrouw helemaal niks niemand nooit meer zonderdat ik er persoonlijk naast sta.

Doe ermee wat je wil maar dit is mijn belangrijkste tip.
Ik spreek uit ervaring.
Daar ben ik het in principe mee eens, maar ik zou als monteur weer geen pottenkijkers willen, en als chef werkplaats zou ik weer geen 10 klanten in de werkplaats willen, als er 10 motoren staan.
 
Daar ben ik het in principe mee eens, maar ik zou als monteur weer geen pottenkijkers willen, en als chef werkplaats zou ik weer geen 10 klanten in de werkplaats willen, als er 10 motoren staan.


Flinke zaak die 10 bruggen 10 monteurs en 10 motoren op hetzelfde moment aan het werk heeft ;)
Zo zijn er genoeg klanten die de man bij de balie wel geloven op zijn blauwe ogen.
Daar verdienen ze dan ook lekker op ;)

Gewoon zeggen dat je je motor beter wil leren kennen en daarom graag mee kijkt wat er gedaan word.
Ik zal de voorbeelden waarom ik niemand meer vertrouw jullie besparen.

Lekker zelf weten maar ik laat mij niet meer voor de gek houden.
 
Flinke zaak die 10 bruggen 10 monteurs en 10 motoren op hetzelfde moment aan het werk heeft ;)
Zo zijn er genoeg klanten die de man bij de balie wel geloven op zijn blauwe ogen.
Daar verdienen ze dan ook lekker op ;)

Gewoon zeggen dat je je motor beter wil leren kennen en daarom graag mee kijkt wat er gedaan word.
Ik zal de voorbeelden waarom ik niemand meer vertrouw jullie besparen.

Lekker zelf weten maar ik laat mij niet meer voor de gek houden.


Weet niet of je nu slim bent of juist niet.
Ik gruwel ervan om de hele dag pottenkijkers te hebben, ze vragen het hemd uit je broek en een klus van een half uur wordt zomaar 2 uur. Prima tot dat de factuur wordt opgemaakt, bereken je de 2 uur gaan ze janken.
Bij mij mogen ze niet de werkplaats in, ze kunnen kijken bij de koffieautomaat en een lange balie. Kunnen zitten, praten en kijken, precies wat ze willen. Het is mijn werkplaats en alle risico is dan ook voor mij. Ben je aan het werk en een snaak vraagt de oren van je kop dan ben je te lang bezig en de kans dat je wat vergeet is groot aanwezig.
Ik zie het zo, heb je als bedrijf respect voor je werkplaats en neem je die serieus laat er dan niet iedereen doorheen wandelen. Mocht je het toch willen ga dan naar een auto/motor hobbyclub.
 
Weet niet of je nu slim bent of juist niet.
Ik gruwel ervan om de hele dag pottenkijkers te hebben, ze vragen het hemd uit je broek en een klus van een half uur wordt zomaar 2 uur. Prima tot dat de factuur wordt opgemaakt, bereken je de 2 uur gaan ze janken.
Bij mij mogen ze niet de werkplaats in, ze kunnen kijken bij de koffieautomaat en een lange balie. Kunnen zitten, praten en kijken, precies wat ze willen. Het is mijn werkplaats en alle risico is dan ook voor mij. Ben je aan het werk en een snaak vraagt de oren van je kop dan ben je te lang bezig en de kans dat je wat vergeet is groot aanwezig.
Ik zie het zo, heb je als bedrijf respect voor je werkplaats en neem je die serieus laat er dan niet iedereen doorheen wandelen. Mocht je het toch willen ga dan naar een auto/motor hobbyclub.


:^ kan me volledig in je verhaal vinden, als iemand tegen je loopt te ouwehoeren kan je nooit 100% concentreren...

Ik mag bij me dealer ook de werkplaats niet in en ik kan dat goed begrijpen, ben dr wel een paar keer bijgehaald dat ze iets wilde laten zien, maar normaal gesproken is de werkplaats verboden terrein voor klanten.
ik heb ook echt niet de behoefte er bij te staan en de monteur op ze vingers te kijken. Ik heb dr zelf namelijk ook een bloedhekel aan als mensen bij mij op me vingers blijven kijken.
En als je niet het vertrouwen hebt in een bedrijf/monteur om hem alleen aan je motor te laten sleutelen, kan je misschien beter een ander bedrijf zoeken of het lekker zelf doen. (ook beter voor de portemonnee)
 
full
 
Weet niet of je nu slim bent of juist niet.
Ik gruwel ervan om de hele dag pottenkijkers te hebben, ze vragen het hemd uit je broek en een klus van een half uur wordt zomaar 2 uur. Prima tot dat de factuur wordt opgemaakt, bereken je de 2 uur gaan ze janken.
Bij mij mogen ze niet de werkplaats in, ze kunnen kijken bij de koffieautomaat en een lange balie. Kunnen zitten, praten en kijken, precies wat ze willen. Het is mijn werkplaats en alle risico is dan ook voor mij. Ben je aan het werk en een snaak vraagt de oren van je kop dan ben je te lang bezig en de kans dat je wat vergeet is groot aanwezig.
Ik zie het zo, heb je als bedrijf respect voor je werkplaats en neem je die serieus laat er dan niet iedereen doorheen wandelen. Mocht je het toch willen ga dan naar een auto/motor hobbyclub.


Ik sta ook graag bij de motor om te kijken wat er allemaal gedaan wordt.
Ja , ik hou zoveel mogelijk mijn mond , maar als ik dan zie dat een officiële Suzuki dealer monteur 2 bougies klaar legt en dus niet weet dat er in mijn motor 4 bougies zitten ipv 2 , dan moet ik er wel wat van zeggen toch? Ik weet zeker als ik er niet bij had gestaan de andere 2 bougies niet vervangen waren.
ook heb ik nu gezien dat van de tig checks die er gedaan moeten worden er maar 3 gedaan werden.
nl bougie en olie vervangen en remschijven controleren. Alle andere zaken , werden niet gedaan , terwijl er een duidelijk checklist is.
Ik weet nu , dat hier mijn motor de volgende keer niet meer heengaat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan