betrouwbare motorzaken

Één tip kan ik je wel geven.
Zoek een zaak uit waar je er altijd bij mag staan als ze eraan sleutelen.
Willen ze dat niet, dan zegt dat genoeg.
Ik vertrouw helemaal niks niemand nooit meer zonderdat ik er persoonlijk naast sta.

Doe ermee wat je wil maar dit is mijn belangrijkste tip.
Ik spreek uit ervaring.

Niet best dan in jou geval :/

Maar lees standpunt van @kevinblade over pottenkijkers in de werkplaats.
Zou toch niet best zijn als gerespecteerde zaken de boel bewust gingen flessen,wat denk je nu zelf over hun bestaansrecht in deze tijd?
Ik mag wel meekijken maar doe het bewust niet (zie reden van wat kevinblade aangeeft).
Ik heb het volste vertrouwen in mijn dealer en monteur ,dat weet ik heel zeker na tig jaar,onderhoud ( wat ik zelf niet kan/doe )kost geld, maar nooit het gevoel gehad dat het onredelijk is/was.

En mocht dat onverhoopt wel zo zijn geweest dan is dat ten alle tijden bespreekbaar (staat in de voorwaarden Bovag/en daar staat de zaak ook open voor)
Je kunt jezelf verdiepen in wat voor onderhoudsbeurt nodig is,en alvorens er wat wordt gedaan de beurt doorspreken en prijs/offerte aanvragen,geldt ook voor alleen vervangen van banden, dan kun je altijd diverse offerte's vragen bij motorzaken mocht je eea niet vertrouwen.
Maar dat is mijn ervaring/mening ;)
 
kent er iemand nog een een betrouwbare motor dealer (voor onderhoud) in omgeving Utrecht?

Bij Arie Molenaar werken wel goed gasten! Betrouwbare zaak.

Ter Braake is ook goede motorzaak. Alleen zit die niet in de omgeving Utrecht. :+
 
Niet best dan in jou geval :/

Maar lees standpunt van @kevinblade over pottenkijkers in de werkplaats.
Zou toch niet best zijn als gerespecteerde zaken de boel bewust gingen flessen,wat denk je nu zelf over hun bestaansrecht in deze tijd?
Ik mag wel meekijken maar doe het bewust niet (zie reden van wat kevinblade aangeeft).
Ik heb het volste vertrouwen in mijn dealer en monteur ,dat weet ik heel zeker na tig jaar,onderhoud ( wat ik zelf niet kan/doe )kost geld, maar nooit het gevoel gehad dat het onredelijk is/was.

En mocht dat onverhoopt wel zo zijn geweest dan is dat ten alle tijden bespreekbaar (staat in de voorwaarden Bovag/en daar staat de zaak ook open voor)
Je kunt jezelf verdiepen in wat voor onderhoudsbeurt nodig is,en alvorens er wat wordt gedaan de beurt doorspreken en prijs/offerte aanvragen,geldt ook voor alleen vervangen van banden, dan kun je altijd diverse offerte's vragen bij motorzaken mocht je eea niet vertrouwen.
Maar dat is mijn ervaring/mening ;)


Hier ben ik het toch wel aardig mee eens.

Misschien is Nutty tegen de verkeerde aan gelopen.
Hej een vrouw, die kunnen we mooi even een oor aannaaien? Fijne gast en niet echt slim.
 
Voor een Yamaha zou ik in Nijmegen e.o. Termaat aanraden. Heb daar goede ervaringen mee gehad in de tijd dat ik een Yamaha reed. www.termaatmotoren.nl
 
Na vele dealers/motorzaken bezocht te hebben ben ik eigenlijk nog meer verward...;) :P
Bestaat er niet zoiets als carsharing maar dan voor motorrijders? :)
Laatst nog gebruik gemaakt van snappcar.nl wat best prettig was..je zit niet met het 'gezeur' van onderhoud en/of iets wel of niet goed is. Brengt het aan het eind van de huur netjes terug naar 't baasje' en bent verzekerd via erkende maatschappij. En betaalt enkel wanneer je het voertuig gebruikt.
Kan zelfs gebruik maken van pechhulp...:)
Wanneer gaat er eens zoiets voor motoren komen....offe..iemand in (omgeving) Amsterdam geïnteresseerd in motorsharing...? :)
 
Na vele dealers/motorzaken bezocht te hebben ben ik eigenlijk nog meer verward...;) :P
Bestaat er niet zoiets als carsharing maar dan voor motorrijders? :)
Laatst nog gebruik gemaakt van snappcar.nl wat best prettig was..je zit niet met het 'gezeur' van onderhoud en/of iets wel of niet goed is. Brengt het aan het eind van de huur netjes terug naar 't baasje' en bent verzekerd via erkende maatschappij. En betaalt enkel wanneer je het voertuig gebruikt.
Kan zelfs gebruik maken van pechhulp...:)
Wanneer gaat er eens zoiets voor motoren komen....offe..iemand in (omgeving) Amsterdam geïnteresseerd in motorsharing...? :)
Hangt ervan af wat voor motor ze er neerzetten. Ben niet van plan tattoos te laten zetten om de deelmotor te mogen gebruiken _O-
 
Weet niet of je nu slim bent of juist niet.
Ik gruwel ervan om de hele dag pottenkijkers te hebben, ze vragen het hemd uit je broek en een klus van een half uur wordt zomaar 2 uur. Prima tot dat de factuur wordt opgemaakt, bereken je de 2 uur gaan ze janken.
Bij mij mogen ze niet de werkplaats in, ze kunnen kijken bij de koffieautomaat en een lange balie. Kunnen zitten, praten en kijken, precies wat ze willen. Het is mijn werkplaats en alle risico is dan ook voor mij. Ben je aan het werk en een snaak vraagt de oren van je kop dan ben je te lang bezig en de kans dat je wat vergeet is groot aanwezig.
Ik zie het zo, heb je als bedrijf respect voor je werkplaats en neem je die serieus laat er dan niet iedereen doorheen wandelen. Mocht je het toch willen ga dan naar een auto/motor hobbyclub.



Nouja ik heb 2 jaar bij BMW de jong in Alphen aan de rijn gewerkt als monteur.
Hadden daar regelmatig klanten die mee keken, kopje koffie erbij meneer?
Geen probleem toch?
Kwestie van open kaart spelen.
 
Één tip kan ik je wel geven.
Zoek een zaak uit waar je er altijd bij mag staan als ze eraan sleutelen.
Willen ze dat niet, dan zegt dat genoeg.
Dat zegt dus 0,0.

Alleen al obv de vergunnigen en verzekeringen, mag een klant daar niet komen.
Los van alle andere ellende die klanten in een werkplaats veroorzaken.

Kevin zegt het ook al: je bent continu met andere dingen bezig, ipv het werk. Laat staan het in de gaten houden, want klanten zitten echt overal met hun tengels aan, lopen in de weg, staan in het licht, hebben op internet gelezen dat....

Resultaat: duurt vier keer zo lang, klant denkt dat de monteur niks weet, diverse spullen liggen om, ergens anders, zijn stuk of gejat.

Bij mij mogen ze wel kijken, op gepaste afstand. En duidelijk zijn in wat wel en wat niet.
Ik vertrouw helemaal niks niemand nooit meer zonderdat ik er persoonlijk naast sta.

Doe ermee wat je wil maar dit is mijn belangrijkste tip.
Ik spreek uit ervaring.
Een slechte ervaring gehad. Dat kan, en is niet leuk.
Daarop een advies aan een ander geven is nooit handig.
 
Ik doe ondertussen steeds meer onderhoud zelf.

Gezeik begon al de eerste keer dat ik naar een motorzaak ging voor een nieuw voorbandje bij Huisman in Leiden.
Stonden 2 monteurs ruzie te maken over mijn motor waar ik bij stond, wist niet wat ik mee maakte.
Paar maanden later had ik een luie bui en vroeg Huisman weer of zij mijn cardan olie wilde vervangen.
Hoefde niet op afspraak was zo gepiept.
Stond bijna een uur te wachten in de showroom (100 cc eruit dopje erin en weer vullen, laatst zelf gedaan was 5 minuten werk)
Of ik even 55 euro wilde afrekenen!
Na een hoop bombarie mocht het ook wel voor 3 tientjes. ...

Andere zaak de motor gebracht nadat het lager in de koppeling stuk was.
Moest 3 weken wachten op het lagertje, alles lag open en vroeg nog aan zowel de eigenaar als de vaste monteur of ze het asje van de trommelrem eruit wilde halen en helemaal reinigen, kwestie van eruit trekken, boel lag toch al open.
Krijg ik eindelijk de motor weer terug, kijk ik thuis, zit er allemaal koperver op het asje, kijk ik wat beter, is het asje er helemaal nooit uit geweest!
Bel de eigenaar op (oude bekende van vroeger) en vraag.....klopt het dat dat asje niet schoon gemaakt is?
"Oh shit, , helemaal vergeten! Die hou je van me tegoed"
Ik kwaad, "kom maar langs dan halen we alles open en doen we het alsnog, kosteloos"

Ik langs, , motor op de brug en spreek nog eens mijn onvrede uit.
Zegt de monteur leuk, ja ik heb nog gevoeld maar vond het niet nodig. ....
Gelukkig stond nu de eigenaar achter me en gaf me gelijk.
Ik had er expliciet om gevraagd deze ook echt los te halen en opnieuw in te vetten.

Ja allemaal leuk en aardig maar ik laat helemaal niemand meer aan mijn motor sleutelen zonder dat ik er zelf bij ben.
En zo weet ik er nog wel een paar.

Lekker zelf weten, maar ik vertrouw niemand meer op zijn woord.
Zeker niet als het een betaalde dienst is.
 
Sorry hoor mensen, ben te vaak voorgelogen, of geprobeerd.

Tip die ik dan wel wil meegeven, blijf altijd kritisch en alert bij "dienstverlenende" zaken.
 
Nouja ik heb 2 jaar bij BMW de jong in Alphen aan de rijn gewerkt als monteur.
Hadden daar regelmatig klanten die mee keken, kopje koffie erbij meneer?
Geen probleem toch?
Kwestie van open kaart spelen.


Als er een ambulance moet komen bij een verkeers ongeluk dan wil ik ook meerijden om te kijken wat ze met een patient doen, en zonodig vragen stellen, want middels internet weet ik nu heel veel over ambulance personeel. Ze prikken rustig een gebruikte naald in je arm en nog het liefst een te dikke ook nog. Nee ambulancemedewerkers vertrouw ik nooit, je gaat erin deuren gaan dicht en niemand weet wat ze met je gaan doen.
Sta er graag met mijn neus boven op.
 
Gewoon naar Mad Racing gaan in Noord-Scharwoude, mag je het zelf doen onder begeleiding of laten doen en rustig meekijken of gewoon lekker aan de koffie gaan.

Werkt perfect daar en ben dik tevreden met hun en leer af en toe mooi wat bij.
 
Kijk jij begrijpt het ;) haha!

Maar goed ieder zijn keuze, ik geef alleen mijn gedachte aan.
Zoals ik al zei, doe ermee wat je wil.
 
Gewoon naar Mad Racing gaan in Noord-Scharwoude, mag je het zelf doen onder begeleiding of laten doen en rustig meekijken of gewoon lekker aan de koffie gaan.

Werkt perfect daar en ben dik tevreden met hun en leer af en toe mooi wat bij.


Kijk een zaak naar mijn hart :) hihi
Leren doen later zelf doen.
 
Als er een ambulance moet komen bij een verkeers ongeluk dan wil ik ook meerijden om te kijken wat ze met een patient doen, en zonodig vragen stellen, want middels internet weet ik nu heel veel over ambulance personeel. Ze prikken rustig een gebruikte naald in je arm en nog het liefst een te dikke ook nog. Nee ambulancemedewerkers vertrouw ik nooit, je gaat erin deuren gaan dicht en niemand weet wat ze met je gaan doen.
Sta er graag met mijn neus boven op.



ik wist gewoon dat jij hierop ging reageren. :') _O-


maar.....
en nu komt het;
ik vind in dit geval wel dat je een punt hebt, je raakt snel afgeleid door klanten als je aan het werk bent.
Ik heb daar zelf ook veel mee te maken met die klanten die op je neus staan.
Inderdaad zou het zelfs nog gevaar op kunnen leveren met losschietende onderdelen.
ik noem maar iets als klepveren :X :X


ik denk ook wel dat er een soort gulden middenweg is, bv een kijkraampje naar je werkplaats maken.
kunnen ze toch een beetje meekijken en heb je er geen last van. O-) ;)





al vind ik ook dat Nutty ook een sterk punt heeft; je kan inderdaad tegenwoordig niet iedereen op z'n blauwe ogen vertrouwen dat ie zegt dat iets gefixt is terwijl het hele onderdeel er nog kapot in zit... :')


vertrouwen komt te voet en gaat te paard,
moet je maar denken.
 
Laatst bewerkt:
Als er een ambulance moet komen bij een verkeers ongeluk dan wil ik ook meerijden om te kijken wat ze met een patient doen, en zonodig vragen stellen, want middels internet weet ik nu heel veel over ambulance personeel. Ze prikken rustig een gebruikte naald in je arm en nog het liefst een te dikke ook nog. Nee ambulancemedewerkers vertrouw ik nooit, je gaat erin deuren gaan dicht en niemand weet wat ze met je gaan doen.
Sta er graag met mijn neus boven op.


lekkere vergelijking weer. Maar je kan ook gewoon toegeven dat er een hoop fout gaat en er gewoon betaald moet worden voor dingen die niet gedaan worden. maar goed, op M-F mag je tegenwoordig nog enkel meelullen in het voordeel van de motorzaak |(

Toen ik nog regelmatig naar de dealer(hemo hekelingen) ging, kon je er niet omheen: je stond gewoon in de werkplaats want meer was dr niet. Altijd een Rommel, altijd tijd voor koffie en een praatje, niet duur en een betere monteur moet ik nog tegen komen.
 
Dat zegt dus 0,0.

Alleen al obv de vergunnigen en verzekeringen, mag een klant daar niet komen.
Los van alle andere ellende die klanten in een werkplaats veroorzaken.

Kevin zegt het ook al: je bent continu met andere dingen bezig, ipv het werk. Laat staan het in de gaten houden, want klanten zitten echt overal met hun tengels aan, lopen in de weg, staan in het licht, hebben op internet gelezen dat....

Resultaat: duurt vier keer zo lang, klant denkt dat de monteur niks weet, diverse spullen liggen om, ergens anders, zijn stuk of gejat.

Bij mij mogen ze wel kijken, op gepaste afstand. En duidelijk zijn in wat wel en wat niet.Een slechte ervaring gehad. Dat kan, en is niet leuk.
Daarop een advies aan een ander geven is nooit handig.

Zelf vind ik het vaak ook niet fijn werken.
Zeker met dingen die vreselijk vast geklikt worden en snel beschadigen waarbij de klant er met zijn neus bovenop zit.
Ook bij een klant wel eens olie op zijn schoenen geknoeid nadat een olie filter uit mijn hand glibberde })
Nu ik erover nadenk, misschien een bordje werkschoenen en overal verplicht ophangen O-)
 
Mijn zoon liep als monteur stage bij een garage. Kwam er een klant met een auto. "Net gekocht, kijk hem even helemaal na voor me."

Ding was eigenlijk helemaal goed, maar die jongen moest alle remblokken eruit halen en op een krant leggen en de achterkantjes rood spuiten. Later weer er in zetten. Oliefilter vervangen en olie iets bijgevuld.

"Zo meneer, we hebben rondom de remblokken en olie vervangen, hij is weer picobello."
 
Jep zo gaat dat.

Ik wil best betalen voor iets wat nodig is én ook écht gedaan is.
Maar als ik word genept dan moet je van goede huize komen om dat vertrouwen nog terug te winnen.
Vertrouwen is het aller belangrijkste voor mij en ik weiger om mij nog langer voor de gek te laten houden.
 
Voor onderhoudsbeurten worden vaak stagiaires gebruikt en dan knijpt de "mentor" wel een oogje dicht. Of er werken verschillende monteurs aan je motor/auto, omdat een monteur eerder weg gaat, snipperuren opneemt, ziek wordt, en weet de één niet wat de ander gedaan heeft. En dan is er ook nog demotivatie/routine, geen zin, lichamelijke/psychische klachten bij monteurs , wat je motor/auto ook niet ten goede komt. Dat zijn allemaal bedrijfsperikelen die uiteraard niet voor kennisname van de klant bestemd zijn.
 
Jep zo gaat dat.

Ik wil best betalen voor iets wat nodig is én ook écht gedaan is.
Maar als ik word genept dan moet je van goede huize komen om dat vertrouwen nog terug te winnen.
Vertrouwen is het aller belangrijkste voor mij en ik weiger om mij nog langer voor de gek te laten houden.


Hier, filmpje voor jou

how-to-confuse-an-idiot.jpg
 
Ik heb geen auto en rij gewoon 365 dagen per jaar.
Ben volledig afhankelijk van mijn trouwe "mini"honda.
Doe er woon werk mee maar ook ritjes binnen Nederland België Duitsland of Frankrijk mee.
Ik tolereer daarom geen enkel gezeik aan mijn vervoer, simpel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan