beugel in de voortuin

Nou, die ene gozer in zwart motorjack deed tenminste nog een poging ze tegen te houden of in ieder geval op te houden. De rest komt pas als ze wegvluchten. '( Maar als ze met een stuk gereedschap achter je aan komen en je staat zelf alleen met lege handen en niemand helpt? Ik zou op het moment dat ze nog achter die sooter staan die scooter keihard omgetrapt hebben. Ligt lekker in de weg voor de Ducati en vertraagd hun actie en vlucht.
 
Laatst bewerkt:
Nou, die ene gozer in zwart motorjack deed tenminste nog een poging ze tegen te houden of in ieder geval op te houden. De rest komt pas als ze wegvluchten. '( Maar als ze met een stuk gereedschap achter je aan komen en je staat zelf alleen met lege handen en niemand helpt? Ik zou op het moment dat ze nog achter die sooter staan die scooter keihard omgetrapt hebben. Ligt lekker in de weg voor de Ducati en vertraagd hun actie en vlucht.
Is ook ergens een filmpje waarin ze elke keer de scooter van de gewelddadige dief omver trekken. Steeds als hij weg wil rijden wordt hij omver getrokken.
 
En als ze wegrijden allemaal er achteraan. Hun eigen(waarschijnlijk ook gejatte) even omtrappen en dan je kans afwachten. Maar er gaat er steeds 1 voorzichtig naar toe. Gewoon, met zijn allen er bovenop en zorgen dat ze voorlopig de eerste 6 weken niets mer kunnen.
 
Of met zn matties en een grote bestelbus waar 2 motoren tegelijkertijd in kunnen worden gezet en een busje purschuim :)

Nee, met kettingen stonden drie motoren aan elkaar, en eentje hebben ze laten staan. De halve kettingen lagen er nog. Die nam ik mee naar het politiebureau, voor vingerafdrukken, maar dat vonden de agenten heel raar.
 
Dat filmpje, ongelovelijk wat brutaal. Kan me op zich wel voorstellen dat niemand er bovenop springt, zo'n haakse slijper is geen lachertje. Als het je eigen motor is vlieg je ze waarschijnlijk gewoon aan, maar het risico lopen het ziekenhuis in te mogen voor de spullen van een ander? En met volstrekt vreemden een gecoordineerde actie organiseren is ook niet zo makkelijk/snel voor elkaar.

Lijkt wel alsof ze die gast op die scooter te grazen nemen helemaal op het einde.

Nee, met kettingen stonden drie motoren aan elkaar, en eentje hebben ze laten staan. De halve kettingen lagen er nog. Die nam ik mee naar het politiebureau, voor vingerafdrukken, maar dat vonden de agenten heel raar.

Na 2 woninginbraken bij mijn vader zijn mijn NCIS-achtige wanen ook genezen. Kwam wonderbaarlijk genoeg nog wel iemand van de technische recherche langs. Maar op mijn vraag of ze vingerafdrukken kwamen afnemen werd lacherig gereageerd dat dit te veel werk was en dat de daders ongetwijfeld handschoenen droegen. Tja.
Heb toen maar niet doorgevraagd naar een mogelijk dna onderzoek.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij noemen we dat in het Nederlands nog gewoon straatkeien of keistenen.

Verder heb ik hier op MF ooit de fraaie oplossing gezien van een stuk dikwandige stalen buis die met 2 staven/draadeinden in beton is gestort. Een beugel kan je snel doorknippen/doorslijpen, een dikke motor ketting uit een buis slijpen over een lengte van 20-30cm, dat gaat niet even snel.

Zoiets was het

slotbuis.png
 
Maar dan is de ketting toch de zwakste schakel voor een slijptol, of mis ik nu iets?
 
Aangezien de mijne me meer waard is dan de verzekering er voor geeft bij diefstal (dagwaarde :r ), houd ik het bij een ART5 kettingslot (achterwiel) aan een grondanker en een ART4 schijfremslot (voorwiel) en dan in een afgesloten schuur.
 
Laatst bewerkt:
Maar dan is de ketting toch de zwakste schakel voor een slijptol, of mis ik nu iets?

Tuurlijk, maar ik ga er even vanuit dat het staal van een goede ketting beter is dan wat er bij een diy beugel wordt gebruikt. Ik moest meteen denken aan de filmpjes van Almax waarbij een Richard Hammond lookalike kettingen doorknipt met een enorme tang :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan