beurten Burgman 650 uit 2002

donrudolfo

MF'er
30 mei 2014
43
0
Hallo allemaal,
weet iemand om welke KM stand de riem van de motor en bout vervangen dient te worden.
Ik zie nergens in het onderhoud boekje staan, door jullie te volgen via de site ben ik te weten gekomen dat er een riem in zat.
Ook eerdere vragen aan de dealer over dit onderwerp was geen succes.
Ik laat jaarlijks de filters en oliën vervangen en dat zou het dan wezen zei de dealer.
Graag jullie hulp en reactie retour.
Bedankt Don
 
Dank je wel voor je reactie,
Dus die CTV band is onverslijtbaar als ik het goed begrijp, maar ik zag op het forum dat er een CTV band werd vervangen. Waar is die bout voor en moet die met een ponden sleutel worden aangedraaid.
 
De CVT band is behoorlijk onverwoestbaar als de bout en het filter op tijd vervangen worden.... ik heb een aantal Burgman 650's in onderhoud (gehad) met meer dan 100.000 km op de teller, slechts bij 1 daar van heeft de CVT riem problemen gegeven.....
 
ok dus we hebben een ja en een nee, ik weet niet wat de kosten zijn van zo'n vervanging, maar dat Burgman op zijn eerdere beslissingen terug komt is wel raar te noemen.
Daar gaan we eens achter aan of iemand moet weten, wat de kosten zijn.

Wat gaat er gebeuren als de riem breekt, is dan de hele motor kort of maakt dat niets uit, je leg er een nieuwe om en je rijd weer gewoon verder.

Die bewuste bout aan de onderkant van het blok, waar dient die voor en waarom moet deze vervangen worden?
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden en we wachten even af op de rest van de antwoorden.
 
ok dus we hebben een ja en een nee, ik weet niet wat de kosten zijn van zo'n vervanging, maar dat Burgman op zijn eerdere beslissingen terug komt is wel raar te noemen.
Daar gaan we eens achter aan of iemand moet weten, wat de kosten zijn.

Wat gaat er gebeuren als de riem breekt, is dan de hele motor kort of maakt dat niets uit, je leg er een nieuwe om en je rijd weer gewoon verder.

Die bewuste bout aan de onderkant van het blok, waar dient die voor en waarom moet deze vervangen worden?
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden en we wachten even af op de rest van de antwoorden.

Als de riem breekt ben je alleen de aandrijving kwijt. De bout blokkeert de verstelbare poulie. De kop slaat op den duur in, daarom elke 30.000 km preventief vervangen. Als hij te ver slijt kan de poulie verdraaien en moet de cvt los.
 
Kijk nou weet ik waarom die bout zo belangrijk is.
Moet bij de vervanging nog gelet worden op het aandraai gewicht met een pondensleutel of maakt dat niet veel uit, vast is vast zal ik maar zeggen?
Mensen heel erg bedankt allemaal voor jullie advies, ga een maandag gelijk zo'n bout bestellen, super

Hoe kan je trouwens merken, dat de CTV verdraaid is of dat hij niet meer goed staat?

Groetjes Don Rudolfo!


Als de riem breekt ben je alleen de aandrijving kwijt. De bout blokkeert de verstelbare poulie. De kop slaat op den duur in, daarom elke 30.000 km preventief vervangen. Als hij te ver slijt kan de poulie verdraaien en moet de cvt los.~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
Kijk nou weet ik waarom die bout zo belangrijk is.
Moet bij de vervanging nog gelet worden op het aandraai gewicht met een pondensleutel of maakt dat niet veel uit, vast is vast zal ik maar zeggen?
Mensen heel erg bedankt allemaal voor jullie advies, ga een maandag gelijk zo'n bout bestellen, super

Hoe kan je trouwens merken, dat de CTV verdraaid is of dat hij niet meer goed staat?

Groetjes Don Rudolfo!


Als de riem breekt ben je alleen de aandrijving kwijt. De bout blokkeert de verstelbare poulie. De kop slaat op den duur in, daarom elke 30.000 km preventief vervangen. Als hij te ver slijt kan de poulie verdraaien en moet de cvt los.\
[/quote]

Onderdeel 21748-10G10 moet je hebben. Als de bout eruit is absoluut niet starten! Nieuwe bout erin en eerst volledig met de hand indraaien voor je gereedschap gebruikt. Hij moet op 36 Nm.

Als de CVT verdraaid is geeft hij een foutmelding, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan