Beveiliging Motor

gzzle

Rookie
2 nov 2009
9
0
Amsterdam
Hoi Allemaal,

Twee weken geleden is mijn mooie GS1150 uit de (gemeenschappelijke) garage onder mijn appartementencomplex gejat. Dief staat op camera maar is helaas te goed afgeschermd middels een sjaal om hem goed te kunnen zien. Een week later, reed hij tegen een auto, motor total loss, dief wist weg te komen.

Nu wil ik een nieuwe motor kopen (althans, 2e hands) maar ik ben toch bang dat dezelfde weer terug zal komen. Het is natuurlijk zo, dat je in een garage, 's nachts vrij spel hebt. De garage is in principe afgesloten, maar alle bewoners en eventuele huurders van garage plekken, hebben toegang. Die GS is dan ook om 04:20 gejat..dan is er natuurlijk niemand in die garage.

Dus wat voor sloten en hoeveel zal ik er dit keer omhangen. Ik denk zelf aan een goed schijfremslot en een ketting. Muuranker heeft alleen zin als je bang bent dat men em in een busje laadt lijkt me? Maar met een busje of aanhanger rijdt je niet ongezien de garage uit denk ik.

Heeft iemand misschien een goeie tip?
 
Hoi Allemaal,

Twee weken geleden is mijn mooie GS1150 uit de (gemeenschappelijke) garage onder mijn appartementencomplex gejat. Dief staat op camera maar is helaas te goed afgeschermd middels een sjaal om hem goed te kunnen zien. Een week later, reed hij tegen een auto, motor total loss, dief wist weg te komen.

Nu wil ik een nieuwe motor kopen (althans, 2e hands) maar ik ben toch bang dat dezelfde weer terug zal komen. Het is natuurlijk zo, dat je in een garage, 's nachts vrij spel hebt. De garage is in principe afgesloten, maar alle bewoners en eventuele huurders van garage plekken, hebben toegang. Die GS is dan ook om 04:20 gejat..dan is er natuurlijk niemand in die garage.

Dus wat voor sloten en hoeveel zal ik er dit keer omhangen. Ik denk zelf aan een goed schijfremslot en een ketting. Muuranker heeft alleen zin als je bang bent dat men em in een busje laadt lijkt me? Maar met een busje of aanhanger rijdt je niet ongezien de garage uit denk ik.

Heeft iemand misschien een goeie tip?
het beste slot, hoe stom het ook klinkt, is een goeie verzekering...
als ze de motor willen jatten, jatten ze em toch wel, 30 sloten,alarmen en muurankers of niet...
 
Hoi Allemaal,

Twee weken geleden is mijn mooie GS1150 uit de (gemeenschappelijke) garage onder mijn appartementencomplex gejat. Dief staat op camera maar is helaas te goed afgeschermd middels een sjaal om hem goed te kunnen zien. Een week later, reed hij tegen een auto, motor total loss, dief wist weg te komen.

Nu wil ik een nieuwe motor kopen (althans, 2e hands) maar ik ben toch bang dat dezelfde weer terug zal komen. Het is natuurlijk zo, dat je in een garage, 's nachts vrij spel hebt. De garage is in principe afgesloten, maar alle bewoners en eventuele huurders van garage plekken, hebben toegang. Die GS is dan ook om 04:20 gejat..dan is er natuurlijk niemand in die garage.

Dus wat voor sloten en hoeveel zal ik er dit keer omhangen. Ik denk zelf aan een goed schijfremslot en een ketting. Muuranker heeft alleen zin als je bang bent dat men em in een busje laadt lijkt me? Maar met een busje of aanhanger rijdt je niet ongezien de garage uit denk ik.

Heeft iemand misschien een goeie tip?

Dus wanneer de garage dicht dient te wezen('s nachts),..is deze gewoon open?!
Lijkt mij dat er met bewoners en huurders eens duidelijke afspraken gemaakt moeten worden mbt toegang. Schiet iig al wat meer op.
 
Laatst bewerkt:
Nee de garage is in principe dicht..Maar het is bewoners vrij om de garageplek aan wie dan ook te verhuren, en je weet natuurlijk nooit of dat potentiële criminelen zijn. En 's nachts is de garage uiteraard toegankelijk voor mensen met een sleutel.

Maar waarschijnlijk hebben jullie gelijk..Alarm kan even afschrikken, maar als ze een motor willen jatten, dan doen ze het toch wel. Zeker een handige jongen heeft t alarm er zó af en de sloten ook. Maar een goeie verzekering..dat is wat anders. De dagwaarde van die GS vond ik namelijk teleurstellend laag. Dus wat is dan een goeie verzekeraar. Ze maken tegenwoordig veel reclame voor een verzekering dat je jouw aankoopbedrag terugkrijgt. Maar zo'n verzekering heb ik nog niet voor motoren gezien, alleen voor auto's. Wel iets bij Unigarant, maar dan betaal je ongeveer € 1000 per jaar..tja, en als ik dat geld zou hebben, dan koop ik elke 4 jaar wel een nieuwe ;)
 
Vraag aan de beheerder of je een http://www.slotenonline.nl/images/Abus-muuranker-wba100-3.jpg (( abus)) muuranker mag bevestigen.
En van hetzelfde materiaal een slot (om je frame heen dicht tegen de muur).


Voor onderweg!
Schijfrem sloten Abus zijn perfect.
 
Laatst bewerkt:
je zou erover kunnen denken er Extra een GPS tracker erop te zetten.
zodra die gejat wordt kan je je bike volgen m.b.v. die GPS tracker.
Enige punt is dan dat je wel het geluk moet hebben dat de politie je wilt helpen met onderscheppen, en als ze dat niet doen kan je natuurlijk altijd samen met de MF knokploeg even verhaal gaan halen ;)
 
Vraag aan de beheerder of je een http://www.slotenonline.nl/images/Abus-muuranker-wba100-3.jpg (( abus)) muuranker mag bevestigen.
En van hetzelfde materiaal een slot (om je frame heen dicht tegen de muur).


Voor onderweg!
Schijfrem sloten Abus zijn perfect.
Nou.. perfect...
Open in 1 minuut en 16 seconden... :X
Ik zou liever zeggen, handig tegen de verplaatsers, meer ook niet. En ja, ik heb er zelf ook een :)
 
GPS tracker is een plan inderdaad, ook al aan gedacht..Maar die dingen zijn behoorlijk prijzig zeg! Wie heeft hier ervaring mee?
 
houdt het nooit op!! Dan maar de beste verzekering en op hoop van zege...twee goeie sloten en meer kan ik echt niet doen. Behalve dan uit Amsterdam verhuizen..
 
houdt het nooit op!! Dan maar de beste verzekering en op hoop van zege...twee goeie sloten en meer kan ik echt niet doen. Behalve dan uit Amsterdam verhuizen..


Je kan ook zo'n hondje aan je motor vastbinden...

guarddog.jpg




Alleen voedselkosten zullen je nekken... meer nog dan een dure verzekering :X
 
Hoi Allemaal,

Twee weken geleden is mijn mooie GS1150 uit de (gemeenschappelijke) garage onder mijn appartementencomplex gejat. Dief staat op camera maar is helaas te goed afgeschermd middels een sjaal om hem goed te kunnen zien. Een week later, reed hij tegen een auto, motor total loss, dief wist weg te komen.

Nu wil ik een nieuwe motor kopen (althans, 2e hands) maar ik ben toch bang dat dezelfde weer terug zal komen. Het is natuurlijk zo, dat je in een garage, 's nachts vrij spel hebt. De garage is in principe afgesloten, maar alle bewoners en eventuele huurders van garage plekken, hebben toegang. Die GS is dan ook om 04:20 gejat..dan is er natuurlijk niemand in die garage.

Dus wat voor sloten en hoeveel zal ik er dit keer omhangen. Ik denk zelf aan een goed schijfremslot en een ketting. Muuranker heeft alleen zin als je bang bent dat men em in een busje laadt lijkt me? Maar met een busje of aanhanger rijdt je niet ongezien de garage uit denk ik.

Heeft iemand misschien een goeie tip?

Gezien de situatie waarin je je motor moet stallen, is het mijn mening dat als ze hem (weer) willen jatten, ze dat ook zullen doen. Wat jij kunt doe is ze hoogstens vertragen door muur/grondankers, sloten, alarm enz. Verder een hele goeie verzekering afsluiten die jouw situatie verzekerd.

En hopen dat ze toch geen zin hebben om terug te komen. Tis triest maar tis niet anders B| :/ :(

En een lijst opvragen bij de beheerder van eigenaren/huurders garageplekken :Y
 
Laatst bewerkt:
Vraag aan de beheerder of je een http://www.slotenonline.nl/images/Abus-muuranker-wba100-3.jpg (( abus)) muuranker mag bevestigen.
En van hetzelfde materiaal een slot (om je frame heen dicht tegen de muur).


Voor onderweg!
Schijfrem sloten Abus zijn perfect.


Ehm, Abus is best wel rommel, zo doorgeknipt, veel sneller dan andere merken (op 1 minuut tijd vind ik 15 sec veel ja, is toch 25%, vaker zelfs nog sneller), en ik krijg als beginnend lockpicker mijn Abus slot gewoon zo open met 2 paperclips.....


Je kan ook zo'n hondje aan je motor vastbinden...

[http://houseforkim.com/blog/wp-content/uploads/2008/03/guarddog.jpg (afbeelding)]



Alleen voedselkosten zullen je nekken... meer nog dan een dure verzekering :X

Om over de kleding die je dr moet kopen maar te zwijgen :+
 
220v op je motor? wel even de buren waarschuwen, dat die niet even gaan proberen hoe zo'n motor zit......alhoewel...

Ik doe altijd 2 sloten, 1 voor en 1 achter, dan moeten ze namelijk de hele motor optillen (ipv 1 wiel) en dat is gewoon veel werk, en meestal dus niet de moeite. Als je dat dan combineert met een muuranker denk ik dat het vervelend wordt voor de dieven. Maar als ze echt willen....dan helpt alleen een gewapende bewaker (en die is er vast niet...) en een onopvallende begraafplaats O-) ow, of een goede verzekering natuurlijk...

Vreemd eigenlijk dat wij motorrijders zoveel moeite doen....een auto doe je dat niet mee. Je deur op slot draaien is natuurlijk geen beveiliging. Alleen de startonderbreker voorkomt dat ze er mee weg rijden....
 
220v op je motor? wel even de buren waarschuwen, dat die niet even gaan proberen hoe zo'n motor zit......alhoewel...

Ik doe altijd 2 sloten, 1 voor en 1 achter, dan moeten ze namelijk de hele motor optillen (ipv 1 wiel) en dat is gewoon veel werk, en meestal dus niet de moeite. Als je dat dan combineert met een muuranker denk ik dat het vervelend wordt voor de dieven. Maar als ze echt willen....dan helpt alleen een gewapende bewaker (en die is er vast niet...) en een onopvallende begraafplaats O-) ow, of een goede verzekering natuurlijk...

Vreemd eigenlijk dat wij motorrijders zoveel moeite doen....een auto doe je dat niet mee. Je deur op slot draaien is natuurlijk geen beveiliging. Alleen de startonderbreker voorkomt dat ze er mee weg rijden....


Tsja, een auto til je niet zo snel op en past ook niet in een busje, en verder is een auto voor sullies terwijl een motor helemaal te gek is :+
 
Ik weet niet wat voor auto je rijdt,

Maar ik heb ook een gemeenschappelijke garage, ik heb een auto voor een paar knaken gekocht, (cinquecento) En had dus op de parkeerplek 2 motoren naast elkaar, en zette mijn auto ervoor. Paste precies. Dus wie mijn motor wil pikken zal eerst mijn auto moeten pikken. Beter beveiliging kan ik ook niet verzinnen.

Desnoods koop je een auto voor 50 euro, geschorst en al, zo klein mogelijk.

Ik ben sneller klaar met de auto van de handrem af te halen en naar voren te duwen, motor eruit en auto weer terug duwen, dan dat ik klaar was met sloten erafhalen en opbergen
 
Ik weet niet wat voor auto je rijdt,

Maar ik heb ook een gemeenschappelijke garage, ik heb een auto voor een paar knaken gekocht, (cinquecento) En had dus op de parkeerplek 2 motoren naast elkaar, en zette mijn auto ervoor. Paste precies. Dus wie mijn motor wil pikken zal eerst mijn auto moeten pikken. Beter beveiliging kan ik ook niet verzinnen.

Desnoods koop je een auto voor 50 euro, geschorst en al, zo klein mogelijk.

Ik ben sneller klaar met de auto van de handrem af te halen en naar voren te duwen, motor eruit en auto weer terug duwen, dan dat ik klaar was met sloten erafhalen en opbergen
Oei, ja... hoe krijg je in vredesnaam een Cinquecento uit de weg :X
 
Oei, ja... hoe krijg je in vredesnaam een Cinquecento uit de weg :X

Vertel mij het maar met 20 cm ruimte links en rechts naast de auto?
En alarm zit er ook op, en die is hard genoeg om te horen voor mij, ook in diepe slaap ;)
Is al eens afgegaan in de nacht door een kat die er liep te kutten, werd me niet in dank afgenomen door buren

En de auto staat op handrem en in versnelling. Of ben jij toevallig.........




dyn004_original_335_388_pjpeg_15158_2486ac6d052ce2e730dd2c743f128fd7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ruitje intikken, handrem eraf, duwen, klaar. Edit: ah er zit nog een alarm op, dat scheelt.

Ik ben zelf ook op zoek naar goede beveiliging, ik kan m'n motor of onder een camera parkeren, of aan een hekje vastmaken. Weet eigenlijk niet waar ik verstandiger aan doe.
 
Laatst bewerkt:
Ruitje intikken, handrem eraf, duwen, klaar. Edit: ah er zit nog een alarm op, dat scheelt.

Ik ben zelf ook op zoek naar goede beveiliging, ik kan m'n motor of onder een camera parkeren, of aan een hekje vastmaken. Weet eigenlijk niet waar ik verstandiger aan doe.

Ja dankzij dieven moeten er toch (absurde) maatregelen getroffen worden :N

Maarja een auto in een alarm kun je aardig versterken, ruimte zat. En helaas voor mijn buren, is het geluid ook hard zat :+ (Alarm +versterker+extra sirene :+ ) Kost me wel een accutje zo af en toe.... Maarja beter safe than sorry
 
Terug
Bovenaan Onderaan