Beveiliging tegen diefstal

Als nou zelfs de pliesie behalve het gebruikelijke slot die GPS trackert adviseerd???? :? :?
 
@Rob RD dat touwtje... die ene keer dat je 'm naar binnen haalde, "stak je de vlag uit met nu ben ik niet thuis" :+

Het is uiteindelijk "hit/miss" of er iets gejat word....

Ik had ooit eens een oude mountainbike, optisch mooi, mechanisch rijp voor de sloop...
(tandwielen voor versleten, ketting versleten, "cassette" achter versleten, achteras gebarsten)
Die heb ik zonder slot eens midden in het centrum bij de bios geparkeerd.... 2 weken later stond ie er nog :+
3e week toen ik 'm maar weer op wilde halen om naar de stort te brengen o.i.d. was ie weg, geen idee of ie "gejat" was of dat ie door de gemeente op is geruimd...
"Die" fiets heeft mij alleen wat "man uur" en onderhoud gekost, destijds van iets van 4 donorfietsen 1 goede fiets van gemaakt.
Maar zo had ik daarna ook een mountainbike optisch helemaal vernacheld (neon gele verf lukraak over het frame gespoten waardoor het paarse op sommige stuken nog naar voren kwam en op andere delen het eerder groen was dan geel) maar mechanisch perfect in staat... die had ik eens vergeten op slot te zetten en die stond er na een dagje stad ook nog steeds... (en dit was echt apart want toen ik bij m'n fiets aankwam was iemand anders net bezig politie te bellen omdat zijn nieuwe fiets daarnaast gejat was....)


Voor mijn motor was ik de eerste week ofzo "als de dood" voor dat ie gejat zou worden...
Maar ja, goed verzekerd, en altijd ART4 slot erop zoals de verzekering wenst... en een extra kettingslot in de pannier mee voor als ik me onzeker voel.
Tegelijkertijd, tsja... heb er ongeveer een anderhalf jaar hier in de regio (en iets noordelijker) frequent bij de politie mee op bezoek geweest met pasje voor toegang tot het "afgesloten" politie gedeelte.... dus mogelijk heeft mijn kenteken wel een "aantekening" gekregen bij het dievengilde :+
Word ie gejat, dan zal het zuur zijn..... dat ik weer extra werk moet steken in het airbrushen van wolfjes op m'n panniers.... en weer op AliExpress moet wachten voor m'n stikker...
Tegelijkertijd, hier bij mij thuis in het bewonersgedeelte van de parkeergarage staan nog 2 (soms 3) andere motoren die er duurder uit zien... even los van de andere veel duurdere auto's die er ook geparkeerd staan.... dus dan zal het wel "op bestelling" zijn.

Zolang je met een normaal slot de "gelegenheids dieven" weg houd komt het wel goed...

-Edit:
Bij een vriendin waren ze over het hek geklommen en liepen ze via de achtertuin de keuken in terwijl ze thuis was...
Tsja, als ze dat bij mij zouden flikken dan zou ik ze via de snelste weg weer naar buiten helpen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan