Beverly 500 motorstoring aan bij gas geven.

SnelleKerel

Rookie
13 jan 2013
3
0
Hallo leden,

Ik schrijf dit bericht omdat ik ten einde raad ben. Ik heb een Piaggio Beverly 500 ie Cruiser uit 2007, waarvan het motorstoringslampje aangaat bij het gas geven om daarna weer uit te gaan een 5 à 6 seconden nadat ik de gashendel loslaat. En als het genie dat ik ben, ben ik verder blijven rijden totdat deze echt kuren begon te vertonen. Van het uitvallen bij gas geven totdat deze op een gegeven moment niet meer van de startblokkering af ging en dus niet meer aanging. Naar de motorzaak gegaan, bleek een zekering doorgebrand te zijn en de ecu die gereset moest worden. De monteur vertelde me ook dat de accu zo goed als leeg was. Zelf kon hij de motorscooter niet uitlezen dus ben gaan bellen. Helaas niemand in de omgeving van Breda die een Beverly 500 uitleest, alleen de nieuwe modellen.

Heeft iemand dus een idee van wat het kan zijn of een idee waar ik terecht kan om dit ding uit te lezen? Ik heb een tijdje gezocht hier en ik vermoed dat de spanningsregelaar niet meer (goed) werkt. Voordat ik dat bedrag ga dokken zou ik toch wel zeker willen weten of dit het is.

Bij voorbaat dank voor evt. je reactie. Groeten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die zaak waar de scooter nu staat kan geen accu, dynamo en spanningsregelaar controleren? Of heb je de scooter weer mee naar huis genomen

Ik heb je startpost iets aangepast zodat een user in de omgeving misschien te hulp kan schieten
 
Die zaak waar de scooter nu staat kan geen accu, dynamo en spanningsregelaar controleren? Of heb je de scooter weer mee naar huis genomen

Ik heb je startpost iets aangepast zodat een user in de omgeving misschien te hulp kan schieten
Zou je dit onderwerp a.u.b. ook even naar 'motorscooters' kunnen verplaatsen? Ik dacht dat technische vragen daar niet mochten maar nu zie ik een waslijst aan vragen daar.

De motorscooter staat daar nu al weken, balhoofdlagers moesten sowieso vervangen worden en het feit dat ie niet meer van de startblokkering af wilde moest ook opgelost worden. Ik heb de monteur gevraagd of hij die spanningsregelaar zou kunnen testen, maar hij gaf me een vage reden waarom dat niet zou kunnen. Zou de werking van de spanningsregelaar dan getest kunnen worden met een multimeter ofzo?
 
Nee, jouw topic staat prima hier in techniek.

Ja, dat kan met een multimeter, maar dat garandeert niet per se de werking als zo'n ding loeiheet is. Makkelijkste zou zijn om te meten met een motor die gewoon draait en waar gas mee gegeven kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan