Beverly 500 start niet na het wassen HELP AUB

WesleyBerg

Wesley b
29 mrt 2020
6
0
Maarssen
Beste leden ik ben Wesley en sinds maandag trotse eigenaar van een piaggio Beverly 500 uit 2005 na de mooie dagen en toch aardig wat km’s te hebben gereden zonder problemen dacht ik laat ik hem eens wassen en ben toen naar een wasbox gereden en heb hem afgespoeld op afstand met de hogedrukreiniger met de
Motor aan hij is toen ook niet uitgeslagen en heb zeker niet op rare plaatsen gespoten met het water eigenlijk alleen de kappen ,voetenplank,dashboard en Carter deksel alles op afstand want weet dat je met een hogedrukreiniger niet te dicht Erop moet spuiten toen ben ik naar een vriend gereden zonder problemen of dat hij ander liep om hem even te showen na een kwartiertje wilde ik hem weer starten maar helaas de startmotor draait wel maar de motor wilt niet aanslaan nu staat die bij die vriend in de tuin en wil ik hem morgen ophalen hebben jullie enig idee waar ik naar moet kijken of wat het kan zijn zodat ik morgen weer heerlijk kan touren op mijn Beverly 500 alvast super bedankt

grr wesley
 
Dag Wesley,
Gefeliciteerd met je aankoop, je hebt een leuke motorscooter. In eerste instantie zou ik het zoeken bij je bougiedop. Als je op de scooter zit zit er waarschijnlijk een klepje bij je rechter hak van je schoen. Klepje los halen en dan kan je bij de bougie. Dop even loshalen en schoon blazen of met een papieren doekje. Dop er op en weer proberen. Lukt dit niet, check dan je bougie. Is de bougie nattig, dan krijgt het geen vonk. Veel voorkomend is ook de dodemans knop aan de rechterkant van je stuur. Even een paar keer heen en weer halen en probeer wat te blazen, misschien moet je hier mee beginnen? Misschien heb je hem per ongeluk omgezet?
Tot slot kan je ook even je zijstandaard een paar keer heen en weer halen. Hier zit ook een 'kill switch' tussen. Als je zijstandaard uitstaat, zal die niet starten. Heb je de standaard dicht gedaan?

Ik denk dat een van deze 3 dingen het is.

Mish
 
Thanx Mish zou morgen alles nalopen wat je zei idd ff bougie los dat van de killswitch of zijstandaard had ik opgelet maar miss zit er idd vocht ergens ik hoop na een nachtje buiten te hebben gestaan in de wind dat alles droogt en dat hij t morgen gewoon weer doet😬 ik laat het morgen wel weten alvast bedankt 👍🏻
Gr wesley
 
Belangrijk is dat je zegt dat de startmotor draait.
Als je probeert te starten met de zijstandaard uitgeklapt dan draait de startmotor niet, hetzelfde als je met de kill switch aan probeert te starten.

Als de startmotor draait dan is aan alle voorwaarden om te kunnen / mogen starten voldaan.
Dus eerst de ontsteking testen.

Maar morgen zou ik eerst het contact aanzetten en checken of al je instrumenten het doen en je oranje motoralarm-lichtje niet blijft branden. Dan gewoon starten en kijken of ie het doet.

Wesley, kleine opmerking: hier en daar wat leestekens toevoegen zou de leesbaarheid van je tekst enorm verbeteren. Daarvoor zijn die dingen ooit uitgevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan