Beverly 500 start niet

jpraptor

MF veteraan
14 aug 2011
1.917
1.552
Hallo allemaal..

Ik heb een probleempje. Ik heb zo'n 2 a 3 jaar geleden een beverly 500 weg gezet rijdend.. en nu wilt hij niet meer starten.

Alle zekeringen nagelopen.
Relais ook.
Injector spuit wel. Maar niet heel veel of krachtig. Ik weet niet hoe het hoort te spuiten.
Accu vernieuwd.
Benzine vernieuwd. Zit echter niet helemaal vol.

Motor gaat naar niet aan. Als ik beetje benzine in bougiegat doe start hij wel. Ik denk dus dat hij geen benzine krijgt.

Mijn volgende stap ik helemaal voltanken en bougie veranderen.

Kan iemand mij op weg helpen. Hoe controleer ik bijvoorbeeld de benzine pomp?
 
De kans is groot dat je benzinepompje stuk is...wanneer je het contact aanzet zou je een gezoem moeten horen gedurende enkele seconden . Je kan is opzoek gaan naar je pompje en als je het gevonden hebt enkele lichte tikken geven misschien is dat voldoende om het pompje weer opgang te krijgen ...dit is het beste scenario . Ik ga er vanuit dat het pompje gewoon stuk is ...dit gebeurd wel is vaker bij meerdere merken . Succes !
 
Een beverly 500 kan je niet aankijken.
Ik hoor idd geen gezoem als ik sleutel omdraai. Ik denk dus dat benzine pomp het probleem is. Jammer dat ze zo prijzig zijn.
 
Een beverly 500 kan je niet aankijken.
Ik hoor idd geen gezoem als ik sleutel omdraai. Ik denk dus dat benzine pomp het probleem is. Jammer dat ze zo prijzig zijn.
Niet te snel met een nieuwe wisselen.
Het kan gewoon zijn dat de pomp vast zit omdat ze droog gevallen is omdat de benzine erin al lang verdampt is.
Als je er aan kan ofwel even aantikken, met contact aan, misschien komt ie wel op gang, of als dat kan demonteren en kijken of je er beweging in krijgt met behulp van een schroevendraaier of een ander hulpmiddel, met contact af natuurlijk. Ik denk eenmaal in beweging vult die zich met benzine en zal ie blijven lopen.
 
Inderdaad: beste is om de unit helemaal uit te bouwen (en dan zie je zelfs dat het pompje vrij universeel is - ik dacht marelli)
Op de werkbank kun je mbv 12v -accu? Of acculader de zaak zoals bovenstaand aan de gang proberen te krijgen.. succes!
 
Ook zo netjes om te zeggen dat motor nu start. Pomp was zwaar verroest ook niet slim om motor 5 jaar droog weg te zetten. Meerdere pakkingen hebben het niet gered. Maar na alles te hebben vervangen meteen starten!
 
Ook zo netjes om te zeggen dat motor nu start. Pomp was zwaar verroest ook niet slim om motor 5 jaar droog weg te zetten. Meerdere pakkingen hebben het niet gered. Maar na alles te hebben vervangen meteen starten!
Bedankt om het te melden.
De logica wordt gerespecteerd. Wat het meest voor de hand ligt is meestal ook de oorzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan