bevestiging achterwielvering-demper TL1000 S

freekveegee

MF'er
23 aug 2004
218
0
Bierbeek
Het bevestigingspunt (vast onderdeel van hoofdframe)van de achterwielvering-demper van mijn TL 1000 S is afgebroken (zie foto). Weet iemand hier hoe dit kan hersteld worden? Kan dit opnieuw gelast worden of ben ik verplicht een nieuw kader aan te schaffen?
 
als je contact opneemt met de importeur (bv nimag) heb je krijg je een nieuw frame
maar dan zijn alle ombouw kosten voor jou

edit ik lees kader u bent belg ?
ik weet dat suzuki belgie niet zo meewerkt met klanten
ik zou het even vragen in het topic tl rijders 2
daar zitten volgens mij ook belgen
 
Bedankt alvast voor deze tip en zal nog eens langs gaan bij de dealer, want die stelde voor om het te lassen (zou hem dinsdag komen halen). Heb de pagina's over dit onderwerp afgedrukt en zal hun dit voorleggen, ik denk wel dat iedereen evenveel recht heeft op een gelijke vergoeding. Nog een vraagje, krijg je dan een nieuw nummer en moeten alle papieren opnieuw worden opgemaakt of kan je de originele behouden?
 
Het freame word geleverd met de oorspronkelijke chassis nr dus er zijn verder geen veranderigen en dergelijke nodig.Hopelijk gaat alles verder vlot en ga je niet te veel last hebben maar met de papieren die je af hebt gedrukt gaat dat geen probleem geven.Veel geluk en laat maar wat weten als er verder nog iets moest zijn.

Greeeetz twin freak
 
De max, ik sta al te popelen om dit onder hun neus te duwen, jammer dat ze 's maandags gesloten zijn. In ieder geval hou ik je op de hoogte en wie weet komen we elkaar dan wel eens tegen. Moest het nodig zijn, kan ik dan uw gegevens doorgeven aan die mannen? Zal indien nodig wel berichtje sturen.
Geniet nog van uw Téelleke.
 
heb gisteren lang zitten overleggen met de mecaniekers bij de suzuki winkel en zij raden het echt wel aan om het stuk te lassen. Toen ik hun de "documenten" voorschotelde, vertelden ze onmiddellijk dat dat geen probleem gaf voor een nieuw kader, maar dat de uren meestal zelf te betalen zijn. Voor hun brengt dit uiteraard meer op, maar toch verkiezen ze uit ervaring (hebben al geregeld een kader gelast en nooit problemen mee gehad) voor een las die ook versteviging geeft en ik kan nadien nog steeds voor een ander kader opteren indien er problemen zouden komen.
Ik heb voorlopig gekozen voor de las en ga zelf een systeem maken zodat de bouten onmogelijk kunnen loskomen. Of ik nu goed gedaan heb weet ik niet, maar ik kan maar proberen (totale kost plusminus 250 euro)
Om het probleem van lostrillen van de bouten te voorkomen, kan je een andere veringdemper plaatsen die minder spanning veroorzaakt, voor de prijs van ongeveer 650 euro. Maar dat hou voorlopig nog voor bekeken.
 
Draai ze niet te vast want dat kan ook het afscheuren veroorzaken.
Een nw frame is overigens niet verkeerd want de eerste modellen kunnen ook scheuren achter het balhoofd, daar is dus een modificatie gekomen.
 
Ik had voor het nieuwe freame gegaan wetende dat mijn vriend ze ook heeft laten lassen en ook om bij de plaats te geraken moet er een deel van de motor af worden gebouwd.Het probleem is dat tijdens het lassen niet echt het dikste deel van het freame de gewenste temperatuur krijgt om een perfeckte las te garanderen.Ook moet er voor gezorgd worden moest het lassen goed lukken dat er met voeler maatjes de speling die zich tussen de demper en het freame is word opgevuld met speciale chims om enige spelig die er is op te vangen.
Waarom niet zelf beginnen om het freame (moest het nog eens scheuren) over te bouwen buiten de zomer?Met een digitale cam kan je elke stap volgen en is er dan iets waar je niet zeker van bent heb je gewoon maar ff te kijken op je pc klaar is klara.Ik heb het freame zelf gedaan en dat is eigenlijk allemaal goed mee gevallen.Laten we hopen dat het allemaal zo ver niet moet komen en dat het lassen vruchten af werpt.Ik zou wel ff met de winkel af spreken om wel ff tijdens de montage van de demper de speling te meten en die op te vangen.
Zo ammaai dat was een hele mond vol ;)
Allee veel geluk en laat maar wat weten hoe het verder gaat.

Twin-freak
 
Normaal gezien zou ik mijn beestje zaterdag terug gehad hebben, maar blijkbaar was hij nog niet klaar. Hopelijk bellen ze mij morgen met goed nieuws. Ik geef je geen ongelijk om zelf de motor om te bouwen, maar ik moet zo snel mogelijk en zo veel mogelijk kunnen rijden zodat ik mijn rijb ewijs kan gaan halen. Ik zou niets boeiender vinden dan er zelf aan te sleutelen,maar ik zit nu echt wel met tijdsgebrek.
 
EINDELIJK, het is gelukt, gisteren ben ik mijn tl gaan halen. De prijs voor de las zelf kwam op 50 Euro en met de werkuren en groot onderhoud erbij kwam ik aan 290 Euro. Hopelijk zal de las, die er stevig uitziet, het uithouden. Toch raden ze aan een ander soort van veringdemper te plaatsen om problemen te vermijden, wat wel een 350 Euro kost. Maar dat kunnen ze op hun buik schrijven. Jammer genoeg kan ik nu wel beginnen kuisen doordat het lassen en slijpen veel smeerlapperij heeft afgegeven en dat blijft dan weer kleven in de olie en vet. Ik ga nu eerst en vooral zorgen dat ik mijn rijexamen kan gaan doen zodat ik wat meer kan uitspoken, kwestie van mijn voorlopig niet kwijt te spelen. Enfin, ik ben blij dat het opgelost is voor een schappelijke prijs. Groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan