bevestiging hein-gericke topkoffer

Tusele

Die hard MF'er
13 feb 2005
260
0
Alkmaar
Wie-o-wie heeft hiermee ervaring..

Heb vorige week bij hein-gericke shop een 30L topkoffer gekocht incl bevestigingsplaat, maar zonder bevestigingssetje voor m'n yamaha diversion XJ600S die moest ik maar bij de dealer halen. Bevestigingsplaat + bijbehorende bevestigingsmaterialen moesten op alle standaard bevestingssetjes passen.

Dus bij dealer kreeg ik een givi setje voor m;n div aangesmeerd....enne...'t past niet volgens mijn technisch inzicht...

Iemand ervaring met bestiging van hein-gericke koffers?? WAt voor dragers heb je gemonteerd? Detailfoto van dragers/bevestigingsplaat zouden heeeeeeeel erg welkom zijn!!

Tusele
 
Toen ik de losse onderdelen voor mijn Givi rekje zag,
dacht ik ook dat dat niet ging passen.
Zo zal een gemonteerd Givi rekje er uit moeten zien:

257342


Ik weet natuurlijk niet of je daar die universele
Gericke montageplaat op kunt bevestigen.
Alternatief: koffer ruilen voor een Givi koffer.
 

:} :} met bijgeleverde certificering t/m windkracht 10??!!

@marcnij...bedankt voor de foto. Verklaart veel...ik mis dus dat witte/lichte onderdeel op jouw foto. Neem aan dat dat bij je topkoffer geleverd werd. Ga ff uitzoeken of dat los te bestellen is...maar wel gruwelijk lelijk zo'n lichte kleur bij die kleur drager/motor als ik zo vrij mag zijn....

Tusele
 
:} :} met bijgeleverde certificering t/m windkracht 10??!!

@marcnij...bedankt voor de foto. Verklaart veel...ik mis dus dat witte/lichte onderdeel op jouw foto. Neem aan dat dat bij je topkoffer geleverd werd. Ga ff uitzoeken of dat los te bestellen is...maar wel gruwelijk lelijk zo'n lichte kleur bij die kleur drager/motor als ik zo vrij mag zijn....

Tusele

Blader anders eens rond op www.louis.de.
Daar vind je ok allerlei kofferdragers en dergelijke.
 
Dat wat op die foto wit lijkt is Aluminium en hoort bij een Givi set, als je tenminste een topkofferdrager hebt besteld.
Ik denk dat je alleen losse zij-armen gekocht hebt.
Ik snap niet dat je niet een gewoon passend bagagerekje hebt gekocht. (is veel mooier dan zo'n kofferdrager.)
Als je dan een Givi topkoffer had gekocht dan zit daar altijd een montageplaat bij die je er zo op kunt schroeven.
Zo'n rekje kost 100 euro of zo, en een Givi topkoffer met plaat heb je al voor een euro of 50?
 
:} :} met bijgeleverde certificering t/m windkracht 10??!!

@marcnij...bedankt voor de foto. Verklaart veel...ik mis dus dat witte/lichte onderdeel op jouw foto. Neem aan dat dat bij je topkoffer geleverd werd. Ga ff uitzoeken of dat los te bestellen is...maar wel gruwelijk lelijk zo'n lichte kleur bij die kleur drager/motor als ik zo vrij mag zijn....

Tusele

Dat lichte onderdeel hoort bij het setje (dus niet bij de koffer), en is van Aluminium (in het echt niet zo lelijk als het op de foto lijkt)
De Givi montageplaat zit op die aluminium delen geschroefd, misschien past ipv deze Givi plaat jouw universele plaat.
 
@marcnij
ah alu is inderdaad minder afstekend!! Ik ga 'ns kijken hoe zo'n setje er "in real life"uitziet

@jb37
Vraag me af of zo'n rekje te bevestigen is gezien de beschikbare bevestingspunten van de div...maar zal eens op louis.de gaan neuzen!

Tusele
 
heb idd op louis wat gevonden wat me beter aanstond van krauser. Is er ook voor de diversion wel xj600S vanaf '96 en ik heb een '92 dus nog ff afwachten of het allemaal past.

10024622-54_740.JPG


Anders moet ik m'n vent maar eens lief aankijken..zit in de metaal dus die zal was wel wat kunnen fröbelen..

Tusele
 
Terug
Bovenaan Onderaan