Bevestiging van je tassen

Leon_G

Die hard MF'er
29 mei 2006
301
0
Badhoevedorp
Hoi,

Ik ga morgen een weekendje weg, heb 2 zijtassen van heingericke en een bagagerol. Mijn vraag was nu hoe jullie de tassen bevestigen.
Aan de zijtassen zit 3x klitteband over en weer en de rol heb ik met 2 spanbanden vast gemaakt. Is dit voldoende, heb namelijk nog nooit bagage mee achterop gehad? Het zit behoorlijk stevig, maar de zijtassen hangen wel een beetje naar binnen.

Ik rijd een zx6r uit 99. Misschien iemand die wat verduidelijkende foto's heeft?

Bij voorbaat dank.
 
heb je je kappen afgedekt???

bij mijn tassen zaten nog kleine riempjes om aan de duo voetsteunen vast temaken.


Nee kappen niet afgedekt, las dat de meeste dat doen met dat zogenaamde boeklon o.i.d? :?

Die riempjes heb ik idd ook, maar heb daar nu van die elastieken met haken aanzitten (weet je juiste benaming niet) B|
 
Tapen met Gaffer off Duckt-tape (ducktape)
Gewoon om je lak te beschermen ;)

Als het vast zit, er zelf overdreven hard aan gaan hangen (niet je motor omtrekken he ;) )
Dit doe je alle kanten op.
Blijft t zitten, is het goed, verschuift t, 'back to the drawing board'.
 
Tapen met Gaffer off Duckt-tape (ducktape)
Gewoon om je lak te beschermen ;)

Als het vast zit, er zelf overdreven hard aan gaan hangen (niet je motor omtrekken he ;) )
Dit doe je alle kanten op.
Blijft t zitten, is het goed, verschuift t, 'back to the drawing board'.

Ok bedankt. Morgen ff testen nog :]
 
Tapen met Gaffer off Duckt-tape (ducktape)
Gewoon om je lak te beschermen ;)

Als het vast zit, er zelf overdreven hard aan gaan hangen (niet je motor omtrekken he ;) )
Dit doe je alle kanten op.
Blijft t zitten, is het goed, verschuift t, 'back to the drawing board'.
Precies, en neem voor de zekerheid een sjorbandje mee. Mocht het verschuiven of niet goed vast zitten, dan kan je het nog beter vastzetten.
 
Vaak had ik op vakantie pas na een dag of 2 in de gaten hoe de tassen het beste zat. Denk je van nou dat zit er mooi op. Een keer goed remmen en de bagage rol tegen je rug enz
 
Leek afgelopen jaar wel een pak ezel :]
[imgat]]
full
 
Tapen met Gaffer off Duckt-tape (ducktape)
Gewoon om je lak te beschermen ;)

Als het vast zit, er zelf overdreven hard aan gaan hangen (niet je motor omtrekken he ;) )
Dit doe je alle kanten op.
Blijft t zitten, is het goed, verschuift t, 'back to the drawing board'.

ik heb afgelopen zomer ducktape gebruikt,drama!!

na de vakantie zatten mijn kappen onder de lijmresten,2 dagen bezig geweest om dat er weer aftehalen.
maar misschien ligt dat aan het merk van de tape.
 
Of een oude (hand)doek om je kap heen, en aan de binnen/achterkant vasttapen.

Je bagage heeft niet echt veel te lijden daarachterop je motor,
die klittebandstroken zijn genoeg om ze bij elkaar te houden.
Wel onder de zitting door he, niet er overheen.
Dan zijn ze bij de eerste de beste drempel weg :+

Bagagerol kan over de buddyseat en zijtassen heen,
met een bagagenet of sjorband vastzetten.
 
Goeie tip om je lak etc te beschermen is BOEKLON op maat knippen,plakken en na je vakantie is nog helemaal schoon en zonder krassen
 
Boeklon laat wel lijmresten na na een lange trip! Wat ook erg handig is zijn antislipmatjes om tussen je bagage en je roltas op je zadel te doen. Zoals die rol op die fiets hierboven zit... tsja dat je daar de weg mee op durft.. oftewel dit gaat nergens over, extra spanbanden bieden uitkomst dat alles goed blijft zitten.

DSCN2789.jpg


Tanktas, zijtassen em rol (met volledige campeeruitrusting) en nergens beweging in te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips allemaal, mijne zaten net zo bevestigt als bij Keeskapstok. Werkt prima, had er nog een scheerlijn overheen getrokken, met 180 bleef het nog steeds netjes zitten. Vind het trouwens helemaal niet erg om met bagage te rijden, merk er vrijwel niets van, je kan nog steeds plat door de bocht.

Tanktas vond ik niet echt praktisch op m'n ss, omdat je steeds omhoog moet komen om wat op die kaart te zien, had het ook niet echt nodig qua bagage ruimte, had aan de achtertassen en de rol genoeg.
 
P1010332Small.jpg


Spanbandjes en wa elastiekjes. En als je bagagerekje hebt, wordt het nog makkelijker :) Bij de BMW hang je aan bagagerek je koffers, nou, die knommels hoef ik nie, maar het voordeel van da bagagerek, met zijtassen hoef je niks af te schermen en daarnaast, ziet da bagagerek der nog helemaal nie verkeerd uit, dat ten opzichte van diverse andere modellen :o
 
Vanmiddag ook bezig geweest met voorbereiding voor de 4 landentour van Motorvision.nl. Heb ook nieuwe zadeltassen (OTW Technics) zonder montage handleiding. Heb de zijkappen afgetaped.

Het klittenband wat onder het zadel moet is erg lastig te fixen bij mn cbr. Dus die gaan er maar overheen. Alleen de achterste gaat onder mn duogrepen en zadel door.

Verder gebruik ik maar 2 sjorbandjes; via bagagehaken achter onder de kappen door, kentekenplaat houdt die ook beetje tegen. Dan nog 2 elastieken spinnen aan de duo voetsteunen (voorkant tassen) vast. Thats it, heb nog een hoop bandjes over, die neem ik wel mee mocht dit systeem niet blijken te werken. maar het zit allemaal wel goed vast volgens mij.

Was vanmiddag een uur bezig met al dit gepruts, morgen moet dit er in een kwartier er wel op zitten.

Heb er zin in! :]
 
Mijn vriendin moet achterop, dus zoals op de meeste foto's kan helaas niet :(

Heb al een beetje ge-experimenteerd met bevestiging van bagagerol achter het handvat, maar dat vertrouw ik voor geen meter. Het is maar een weekendje, dus er hoeft maar weinig mee.

Nog tips ?
 
Mijn vriendin moet achterop, dus zoals op de meeste foto's kan helaas niet :(

Heb al een beetje ge-experimenteerd met bevestiging van bagagerol achter het handvat, maar dat vertrouw ik voor geen meter. Het is maar een weekendje, dus er hoeft maar weinig mee.

Nog tips ?
Kan je rol niet op je kontje bevestigd worden? Daar heb ik meestal een tent liggen dus een roltas moet ook kunnen lijkt me :)
 
een tent heeft stokken en is 'stijf'. De bagagerol heeft enkel kleding, dus zakt tijdens de rit in en komt dan losser te zitten. Ook zakt hij aan de zijkanten over de rand.

Ben nu op internet aan het zoeken naar een goedkope topkoffer (+rek), meer hoeft er wss niet mee. Anders kan ik altijd nog een tas achterop klussen.
 
Ik heb nog een topkoffer overcompleet.
Lekker goeiekoop; voor een paar tientjes is hij van jou.
Mail me even als je interesse hebt.
 
Vanmiddag ook bezig geweest met voorbereiding voor de 4 landentour van Motorvision.nl. Heb ook nieuwe zadeltassen (OTW Technics) zonder montage handleiding. Heb de zijkappen afgetaped.

Het klittenband wat onder het zadel moet is erg lastig te fixen bij mn cbr. Dus die gaan er maar overheen. Alleen de achterste gaat onder mn duogrepen en zadel door.

Verder gebruik ik maar 2 sjorbandjes; via bagagehaken achter onder de kappen door, kentekenplaat houdt die ook beetje tegen. Dan nog 2 elastieken spinnen aan de duo voetsteunen (voorkant tassen) vast. Thats it, heb nog een hoop bandjes over, die neem ik wel mee mocht dit systeem niet blijken te werken. maar het zit allemaal wel goed vast volgens mij.

Was vanmiddag een uur bezig met al dit gepruts, morgen moet dit er in een kwartier er wel op zitten.

Heb er zin in! :]

He stumoto,

Kun je mij eens laten weten hoe die trip was? Ik ga deze namelijk over 1,5 maand ook rijden. En heb je piccie van die zadel tassen? Ik heb dan wel een ander merk maar zit qua bevestiging denk met hetzelfde probleem dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan