Bevestiging van jullie kant, Suzuki GSXR-600 25kw!

Blackeye

Rookie
10 sep 2009
24
0
Ridderkerk
Heey allemaal,

Ik wil graag toch even meer duidelijkheid hebben. Ik heb vandaag met twee motorbedrijven gebelt over het terug zetten naar 25kw op kenteken. Het gaat hier bij om"MotoPort Rotterdam'' en "Benjan Motoren".

Bij Benjan konden ze mij vertellen dat je een Honda CBR 600 FS Sport vanaf 2000 op kenteken terug kon zetten naar 25kw voor prijs vanaf 500 euro. Daarnaast heb ik ze ook gevraagt over een Suzuki GSXR-600(gaat mijn voorkeur naar uit), Bij Benjan vertelde ze mij dat het voor een motor van het Bouwjaar voor 2003(dus 2003 en eerder) op kenteken kon naar 25kw voor een prijs vanaf 300 euro. Echter als ik er een zou kopen na 2003 krijg ik te maken met een CDI chip ofzo. Dat kreeg ook wel een tweede goedkeuring naar 25kw op kenteken alleen dan is de prijs vanaf 500/550 euro. Nu komt het leuke.

Bij MotoPort Rotterdam vertelde ze me het volgende. Voor een honda CBR 600 FS sport is het mogelijk vanaf bouwjaar 2000 om deze op kenteken 25kw te krijgen. De kosten hiervoor zijn 450 euro. Voor de Suzuki GSXR-600 van het bouwjaar voor 2003 is het niet mogelijk om een tweede goedkeuring te krijgen voor kenteken. Maar voor het model vanaf 2003 tot heden, is dit welmogelijk alleen krijg je dan een CDI chip voor het 25kw(opkenteken).Hier kon hij mij vertellen dat dit lag rond een prijs van 400 euro.

Nu vraag ik me af, wie heeft er gelijk en wie niet. Of proberen zij mij er gewoon in te luizen. Vooral als het gaat over de prijs van het 25kw op kenteken gedeelte.

Ik ben zelf opzoek naar een Suzuki GSXR-600(vind deze motor gewoon erg mooi), en zou heb graag op 25kw willen hebben maar wel op kenteken. Dit om het meeste gezeur te voorkomen! Dus mijn vraag aan jullie is, "Kunnen jullie mij bevestigen dat wat hier boven vermeld is inderdaad klopt. Is het niet mogelijk om een Suzuki voor een bepaald bouwjaar naar 25kw te zetten op kenteken?"

Ik hoor lees jullie meningen en antwoorden van zelf wel in dit Topicje!

Gr,

Vinc
 
Gebruik ten eerste eens de zoekfunctie. de lijst met 25kw motoren etc. Deze vraag wordt namelijk maar 200 keer per jaar gesteld.

Daarnaast vind ik 500 euro voor een het op 25kw krijgen van de motor erg duur.. (CDI kost ongeveer 130 euro, RDW weet ik niet, plus zijn man uren.. (en dat is al helemaal niet veel, cdi los koppelen, andere cdi er aan klaar)

Al overwogen om het gewoon op vermogens uitdraai te doen?
 
Gebruik ten eerste eens de zoekfunctie. de lijst met 25kw motoren etc. Deze vraag wordt namelijk maar 200 keer per jaar gesteld.

Daarnaast vind ik 500 euro voor een het op 25kw krijgen van de motor erg duur.. (CDI kost ongeveer 130 euro, RDW weet ik niet, plus zijn man uren.. (en dat is al helemaal niet veel, cdi los koppelen, andere cdi er aan klaar)

Al overwogen om het gewoon op vermogens uitdraai te doen?

Ik heb er zeker al op gezocht op het forum en gevonden. En ook heb ik over nagedacht op een uitdraai maar toch zou ik het graag op kenteken willen hebben.
Ik vroeg me alleen af waarom er zoveel verschil zit bij bedrijven en waarom zij niets zeggen over eerdere modellen. Dus vandaar dat ik het vraag. Want ik vond het nog al vreemd. Ik weet ook niet waar jullie je eigen motor laten/hebben begrenst? Het liefst een bedrijf in de buurt van Rotterdam.

Hoop dat ik niet al te lastig ben.
 
Ik heb er zeker al op gezocht op het forum en gevonden. En ook heb ik over nagedacht op een uitdraai maar toch zou ik het graag op kenteken willen hebben.
Ik vroeg me alleen af waarom er zoveel verschil zit bij bedrijven en waarom zij niets zeggen over eerdere modellen. Dus vandaar dat ik het vraag. Want ik vond het nog al vreemd. Ik weet ook niet waar jullie je eigen motor laten/hebben begrenst? Het liefst een bedrijf in de buurt van Rotterdam.

Hoop dat ik niet al te lastig ben.

verschillende bedrijven verschillende prijzen
das in elke branch wel zo

klein bedrijf versus groot miss of gewoon wat anders :+

:+
 
Gebruik ten eerste eens de zoekfunctie. de lijst met 25kw motoren etc. Deze vraag wordt namelijk maar 200 keer per jaar gesteld.

Daarnaast vind ik 500 euro voor een het op 25kw krijgen van de motor erg duur.. (CDI kost ongeveer 130 euro, RDW weet ik niet, plus zijn man uren.. (en dat is al helemaal niet veel, cdi los koppelen, andere cdi er aan klaar)

Al overwogen om het gewoon op vermogens uitdraai te doen?

CDI 130 euro? :N _O- .
Heb voor mijn CDI, voor een Suzuki GSF650 uit 2008, 500 euro moeten betalen.
Bij aankoop van de motor heb ik dat bedrag ervanaf gelult(Motoport). Maar misschien vind je een CDI op marktplaats maar iedergeval klopt het ongeveer qua prijzen wat beide dealers zeggen. Welke motorfiets wel of niet op 25kw kunnen zou je contact op kunnen nemen met het RDW. Veel succes ermee.
 
CDI 130 euro? :N _O- .
Heb voor mijn CDI, voor een Suzuki GSF650 uit 2008, 500 euro moeten betalen.
Bij aankoop van de motor heb ik dat bedrag ervanaf gelult(Motoport). Maar misschien vind je een CDI op marktplaats maar iedergeval klopt het ongeveer qua prijzen wat beide dealers zeggen. Welke motorfiets wel of niet op 25kw kunnen zou je contact op kunnen nemen met het RDW. Veel succes ermee.


Oke, hartelijk bedankt voor je reactie Lux. Vond het best wel prijzig klinken. maar als jij er inderdaad ongeveer zoveel voor hebt betaald, dan zal het misschien wel redelijk kloppen. En ik zal zeker is met het RWD bellen. Welke motoport ben jij geweest dan?
 
CDI 130 euro? :N _O- .
Heb voor mijn CDI, voor een Suzuki GSF650 uit 2008, 500 euro moeten betalen.
Bij aankoop van de motor heb ik dat bedrag ervanaf gelult(Motoport). Maar misschien vind je een CDI op marktplaats maar iedergeval klopt het ongeveer qua prijzen wat beide dealers zeggen. Welke motorfiets wel of niet op 25kw kunnen zou je contact op kunnen nemen met het RDW. Veel succes ermee.

Oke dus jij was ongeveer het zelfde kwijt. Goed dat ik het weet. Welke motoport ben jij geweest ?In Rotterdam of ergens anders? En zal inderdaad even het RWD bellen dan. Hartelijk dank voor jou reactie Lux!


Cheers *O*
 
motoport rotterdam heeft gelijk ;)
een gixxer zonder injectie (dus van voor 2003) kan niet officieel op 25KW
tenzij je gaat exporteren/importeren natuurlijk, dan kan alles...
dan kan het alleen niet zo makkelijk meer terug :+
 
Ben bij Motoport Hillegom geweest. Is voor mij in de buurt, woon vlakbij Haarlem. :)
Studeer trouwens wel in Rotterdam *D . Heb nog heel even nagedacht over wat de dealers bij jouw in de buurt hebben gezegt en volgens heeft Motoport Rotterdam het juist. Maar volgens mij kan je tegenwoordig ook de motoren op 25kw laten keuren. Normaal word bijvoorbeeld de CDI omgewisseld voor een 25kw-CDI, de dealer stuurt dan de papieren plus een verklaring naar het RDW en je krijgt de papieren na een tijdje weer terug waar alles netjes op vermeld staat dat ie op 25kw staat. Kan dit niet, kan je ze dus nog laten keuren als je het persé op kenteken wil hebben. Dit zou je nog na kunnen vragen. Succes. :W

Persoon boven mij meldt hetzelfde :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan