Bevriezende benzinekraan??

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
10.854
3.340
Achterhoek
Net een stukkie met mijn XJ900F wezen sturen. Gisteren ook trouwens. Bij dit frisse weer (ca 7 gr) Heb ik last van benzine tekort.
Als de motor koud is werkt de vacuumsturing van de benzinekraan niet goed (dat denk ik tenminste) De motor krijgt niet genoeg benzine bij het doortrekken in toeren. Dit begint na ca 3 km rijden. Als ik de benzine kraan op prime zet is er niets aan de hand. Probeer ik het een paar kilometer later nog eens: weer benzine tekort. Dit duurt totdat de olie temperatuur (dankje Koso :} ) boven de 50 graden is, dan is er niets meer aan de hand.

Het lijkt mij en beetje op bevriezende carburateurs, maar verklaren kan ik het niet omdat vacuumsturing op de benzinekraan werkt. Bevriezende benzinekraan?? Het opgewarmde blok zal wel net zoveel warmte afgeven dat het probleem opgelost is.
 
Het lijkt mij en beetje op bevriezende carburateurs, maar verklaren kan ik het niet omdat vacuumsturing op de benzinekraan werkt. Bevriezende benzinekraan?? Het opgewarmde blok zal wel net zoveel warmte afgeven dat het probleem opgelost is.
Het kan wel degelijk carb-icing zijn, Daarbij wordt dan in jouw geval het gaatje waar je vacuumslang op aangesloten is afgesloten door ijsafzetting.

Bij de door jou genoemde temperatuur van 50 graden C zijn je carburateurs door de warmte van de cilinders zo warm geworden dat ijsafzetting niet meer voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
Het kan wel degelijk carb-icing zijn, Daarbij wordt dan in jouw geval het gaatje waar je vacuumslang op aangesloten is afgesloten door ijsafzetting.

Bij de door jou genoemde temperatuur van 50 graden C zijn je carburateurs door de warmte van de cilinders zo warm geworden dat ijsafzetting niet meer voorkomt.

Zoiets had ik ook bedacht, ik heb het nog nooit eerder vernomen. We gaan het in ieder geval in de gaten houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan