bevriezende carbs

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.313
7
Hoorn (Noord Holland)
ik kon m`n oude topic niet meer terugvinden dus dan maar ff een nieuwe.
Ik heb het calefornische model van de gpx zonder carb verwarming. en dat is redelijk irritant want hij slaat tijdens koud weer (alles onder 10 graden) na een tijd gewoon af. nou weet ik dat er constructies zijn om zelf een carb verwarming te fabriceren. maar welke is de simpelste en goedkoopste? er was iets van koelwater omleiden etc. is die moeilijk te maken of niet?
 
Volgens mij help een lampje niet echt.
Een lampje is hooguit ca. 20 watt. De hoeveelheid lucht die door het filter stroom is ruwweg 1 cubieke meter per minuut. Die krijg je nooit voldoende opgewarmd. Het zal helpen als het een grensgeval is maar als het dan toch net kouder en vochtiger is zal de carb. toch bevriezen.
Warme lucht aanzuigen van de cyl. zal beter helpen.
Gr,
Henk
 
Volgens mij help een lampje niet echt.
Een lampje is hooguit ca. 20 watt. De hoeveelheid lucht die door het filter stroom is ruwweg 1 cubieke meter per minuut. Die krijg je nooit voldoende opgewarmd. Het zal helpen als het een grensgeval is maar als het dan toch net kouder en vochtiger is zal de carb. toch bevriezen.
Warme lucht aanzuigen van de cyl. zal beter helpen.
Gr,
Henk

ik heb de boel open gehad. maar ik kan niet echt zien welke slang nou wat is. hoe kan ik dan warme lucht van de cilinder omleiden?
 
Volgens mij help een lampje niet echt.
Een lampje is hooguit ca. 20 watt. De hoeveelheid lucht die door het filter stroom is ruwweg 1 cubieke meter per minuut. Die krijg je nooit voldoende opgewarmd. Het zal helpen als het een grensgeval is maar als het dan toch net kouder en vochtiger is zal de carb. toch bevriezen.
Warme lucht aanzuigen van de cyl. zal beter helpen.
Gr,
Henk
Sorry maar het helpt wel :}
 
dit schiet ook niet op...

Ik heb nou 10 verschillende dingen gehoord en er zit een vaag onderdeel in m`n fiets dat mischien al de verwarming is. ik gooi hem wel bij de dealer naar binnen en vraag het, dan weet ik het tenminste zeker.
 
Kijk even of er op je carbs al een aansluiting zit

full


Die slangetjes gaan alleen in een holte van je carb, hebben geen intern circuit ofzo.
Ik heb ze van m'n carbs afgehaald omdat ik bij deze temps niet rij :+
 
carburateurbevriezing

Hier staat een vrij uitgebreidde discussie over het probleem en mogelijke oplossingen.

Volgens mij help een lampje niet echt.
Een lampje is hooguit ca. 20 watt. De hoeveelheid lucht die door het filter stroom is ruwweg 1 cubieke meter per minuut. Die krijg je nooit voldoende opgewarmd. Het zal helpen als het een grensgeval is maar als het dan toch net kouder en vochtiger is zal de carb. toch bevriezen.
Warme lucht aanzuigen van de cyl. zal beter helpen.
Gr,
Henk
Een beetje halogeen lamp is toch al snel 55W. Er is een poosje geleden een topic geweest waar wat gerekend is hieraan. Kan het alleen ff niet meer terugvinden. |( Hier dus: Post van Orpheus in topic 'carburateurbevriezing'. Voor sommige motoren kan het plaatsen van een lampje net voldoende zijn. 1 m3/min. Betekent met een lamp van 65W zo'n 3oC temperatuurstijging.
 
Laatst bewerkt:
m`n fietsie is water en lucht gekoeld. maar volgens mij zit het verwarmingselement er al ingebouwd. maar ik weet niet of ie compleet is of dat de thermostaat kapot is of zoiets. ik laat hem wel effe door de dealer nakijken bij de grote voorjaarsbeurt. ik ga er niet zelfs aan kloten want de laatste motor waarbij ik dat deed hield ik een onderdeel over dat ik nooit meer terug heb kunnen plaatsen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan