Bevroren carburateurs?

Shrek!

MF veteraan
13 jan 2006
1.671
0
Omgeving Alkmaar
Hee daar,

Mijn GPZ900R heeft open filters. nu ben ik aan het rijden en dan opeens stopt ie met trekken en lijkt of ie tekort krijgt. FF aan de uitlaten voelen. 2e en 3e cilinder super. 1e af en toe super en 4e cilinder lauw. en in ene tijdens het rijden gaat ie het weer super doen. dus 1e en 4e cilinder draaien dan weer super mee. Iemand ervaringen met open luchtfilters met deze temp en vochtgehalte???

Gr.
Johan |(
 
Gebeurd je bij een standaar filter ook.

Goede omstandingheden ervoor zijn om en de bij de + 4 graden, dan is de vochtheid hog

Bij echte vorst is de lucht droog, en heb je geen last
Vocht doet vorstaanslag geven

(ik heb twee gloeilampen in mijn standaard luchtfikter, van 5 watt, en dat is ook afdoende)
 
Ja dat kan wel kloppen, het was net +/- 4.5 graad en vochtig, dus denk dat ze dan wel bevroren zijn geweest, en ff later niet meer ofzo. ff kijken hoe het morgn is, toen ik vorig week de fiets ophaalde (200 km gereden) lag het rond het vriespunt, dus geen vocht en heb toen inderdaad absoluut geen last gehad, alleen nu met deze temperatuur
 
Zit er niet standaard vlotterbakverwarming door koelvloeistof op jouw motor?
Ik heb er ook zo een gehad, wel van een ander bouwjaar, maar daar zit het origineel op.
Als dat zo is moet je eens controleren of het filter wat er tussen zit niet verstopt zit.
Van losse open filters ben ik geen voorstander, die dingen geven zo vaak problemen, tenminste niet voor een motor voor normaal dagelijks gebruik op de weg. :N
 
...dat bevriezen van je gasschui(f)(ven),...zal voorlopig nog wel zo blijven!
( als je er verder niets aan doet)
motoren met verwarmde carbs. hebben er nagenoeg géén problemen mee...
( koekblikken al helemaal niet!...... 8-) ....zo simpel.....zorg dat de aangezogen omgevingslucht warm is)
...makkelijker gezegd dan gedaan,.....maar ik heb dus zelf dat probleempje getackeld, door met een rubber-flap aan weerszijden van de carbs. een soort van air"box" te creëeren....het rubber sluit aan weerszijden overal precies aan, zodat er zeer weinig koude lucht 'toegang' krijgt,....de rijwind van voren loopt langs de hete cilinders en er komt dus direct warme lucht achter de cilinders bij de carbs.
...'t ziet er niet uit,...maar ik rij wél met dat barrel! 8-)
Ook onder de tank aan de voorzijde kan geen koude lucht meer richting de carbs. stromen (afgedekt)én bij de luchtfilter-opening onder het zadel heb ik in een "U"vorm een stuk schuimrubber geknipt, welke rondom de opening afsluit als het zadel weer in z'n slot gedrukt wordt.....de bedoeling daarvan moge duidelijk zijn.....er kán alleen maar warme lucht vánaf de carbs. het luchtfilterhuis in....en niet anders!

( kiekje)
full
 
Ja zat ik ook al aan te denken, heb de bobine al wel vervangen van 2 en 3 omdat geen goede vonk gaf en 1 en 4 juist wel, nou ja morgen ook nog maar ff een keer checken. Motoren wat moet je ermee :9

1 en 4 geven de problemen :r
 
Heb vandaag trouwens weer gereden, +/- 65 km en geen verkeerde plof gegeven, lag rond het vriespunt. en gister +/-4.5 graad en toen wel last, hogere luchtvochtigheid. Dus met vrieskou kan ik wel rijden.
Heb ook ff spul gehaald die speciaal voor de sneeuwscooters is bedacht, ff kijken of dat gaat helpen.
 
Ik dacht dus ook weken lang dat m'n carbs bevroren ( beroerd lopen ) maar dat deed'ie ook met -7° en dat is niet de temperatuur waarbij het "hoort" te gebeuren. Ook van alles al bekeken en het bleek de voorste cilinder te zijn die niet meeliep, eerst natuurlijk de 2500 km oude bougies ( na servicebeurt onder garantie ) eruit en gechecked, die waren echt als nieuw dus dat kon het niet zijn !! Daarna de vlotterkamers leeg laten lopen ( ook terwijl de motor liep ), nog slecht lopen ! Op advies Alcohol bij de benzine omdat dat nóg vluchtiger zou zijn, hielp iets ( leek het, tot een paar dagen later ). Tóch maar 2 nieuwe bougies erin en voila: alles is over ! Check dus zeker de bougies, ook als ze niet al te oud zijn !!!

Morgenochtend mooi testen: volgens Paulusma -4 tot -8 *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan