Beware of Spee en Peijs

0-5 heb ik er ook een van maar mensen die een bekeuring van 30+ te hard krijgen moeten bij mij niet komen zeuren, dat heb je zelf echt wel door! ik doe het ook vaak genoeg hoor maar tot nog toe zonder bekeuring (even afkloppen!)
 
ik stoor me aan de term 'opvoed cursus'. Waarom is de overheid zo bezig ons 'op te voeden' ? :/
 
:?

Omdat ik het beargumenteer, ben ik een nerd? Je hebt echt geen idee....Ik rijd ook wel eens te hard, krijg ook wel bekeuringen. 8-)

De discussie ging over asociaal weggedrag, niet over af en toe te hard rijden. Je bent een beetje aan het generaliseren. Tuurlijk kun je af en toe best 80 waar 50 is toegestaan, maar dat de supertroopers alleen maar daar staan, is natuurlijk niet waar. En dat heeft ook met veiligheid te maken. Niet iedereen gaat op de bon en niet iedereen mag dan op cursus (en dus niet rijbewijs kwijt). Beetje gefrustreerd? -O-

Oke je bent geen nerd. :P
En ja ik ben gefrustreerd wat het flitsbeleid van tegenwoordig.
Zelf ben ik ook geen hardrijder en naar mijn mening rij ik alleen wat door als het ook kan.

Waar ik me vooral zorgen om maak, is dat ze gaan controleren op plaatsen waar vaak te hard wordt gereden. Op zich niet erg, maar ze moeten dan eerst bij zichzelf te rade gaan of de toegestane snelheid niet gewoon eens omhoog moet op dat soort stukken.
Er wordt namelijk geen onderscheid gemaakt tussen een woonwijk en een grote verbindingsweg tussen de wijken.

Dat onderscheid moeten ze toch eens gaan maken als ze willen dat de snelheidslimieten serieus genomen worden. Een beetje goeie wielrenner rijdt al harder op de fietspaden parallel aan die wegen.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik me vooral zorgen om maak, is dat ze gaan controleren op plaatsen waar vaak te hard wordt gereden. Op zich niet erg, maar ze moeten dan eerst bij zichzelf te rade gaan of de toegestane snelheid niet gewoon eens omhoog moet op dat soort stukken.
Er wordt namelijk geen onderscheid gemaakt tussen een woonwijk en een grote verbindingsweg tussen de wijken.

Dat onderscheid moeten ze toch eens gaan maken als ze willen dat de snelheidslimieten serieus genomen worden. Een beetje goeie wielrenner rijdt al harder op de fietspaden parallel aan die wegen.

Jij snapt er ook echt hélémaal niks van he :?

Ze willen niet dat mensen de snelheidslimieten serieus gaan nemen, ze willen dat jij een 1100-euro-opvoedcursus gaat doen, dan hebben hun de kerstbonus weer binnen :X

Ik werd laatst aangehouden omdat ik te hard reed in een 30 zone (klopt, ik reed om 11 uur 's avonds een keer 50), ging die agent met 80 (zo verklaarde hij later zelf) door diezelfde 30 zone om het gat goed te maken. Haalde me in, gaf een stopteken, stopte zelf, en parkeerde de auto binnen 5 meter voor een kruispunt :? En wist meteen te vertellen dat ik 150m verderop woonde (en dat klopte met een parkeerplaats er tegenover)... alles voor de veiligheid :Y
 
Jij snapt er ook echt hélémaal niks van he :?

Ze willen niet dat mensen de snelheidslimieten serieus gaan nemen, ze willen dat jij een 1100-euro-opvoedcursus gaat doen, dan hebben hun de kerstbonus weer binnen :X

Zeg Sjaakie, lees eerst effe mijn eerdere posts. :W
 
Zeg Sjaakie, lees eerst effe mijn eerdere posts. :W


LOL _O-


Ontopic: Nogmaals, het gaat niet over te hard rijden, maar over asociaal gedrag. Bijna iedereen rijdt wel eens te hard. Moet kunnen. Bij echt asociaal weggedrag mag van mij een cursus volgen. Of dat zin heeft is een andere discussie. Dat iedereen dat zelf moet betalen lijkt me logisch. Dat de controles beter uitgevoerd moeten worden, is ook een andere discussie.
 
Laatst bewerkt:
Dat zouden ze in NL ook in mogen voeren. En dan gewoon die drie punten, en dat elke punt na 5 jaar vervalt. Dat is een stuk eerlijker, zoals het nu gaat is het pure leeftijdsdiscriminatie. Zelfde als dat alcoholpromilage voor jongere bestuurders lager leggen. Waarom? Kun je beter rijden met alcohol als je ouder bent?! Pure kolder. Eén lijn trekken.

Ben er zelf trouwens bijna vanaf, alsof ik dan wel ervaren genoeg ben om te bumperkleven, meer dan 50km/u te hard te rijden en dodelijke ongevallen te veroorzaken. |(

* Is ook voor invoeren van een puntenrijbewijs voor demente fosielen (3 punten is brommobiel inleveren), een puntencertificaat voor schoolgaande kinderen (2 punten is nablijven), een puntencertificaat voor leaserijders (3 telefoontjes betekend opnieuw een abbonnement regelen), voor huisvrouwen (na 3 keer betrapt te zijn bij het opmaken voor de binnenspiegel verplicht 30 dagen zonder make-up over straat).

-edit-
25Kw net zo iets: waarom boven de 21 niet eerst twee jaar licht rijden? Als ik 6 maand later mijn motorrijbewijs had gehaald had ik direct zwaar mogen beginnen nu moet ik eerst 24 maanden licht. Leg mij de logica uit. Wordt je bij 21 ineens oud en wijs ofzo?


Heel stiekum ben ik blij dat het hier niet voor iedereen geldt dat ppuntenrijbewijs, anders kon ik wel s ernaar gaan :W
Niet dat k aso rijd of zo, maar overschrijd regelmatig de maximum snelheid met een paar km trs, tja en als je dat 3 x doet dan is t :W

Maar aan de andere kant is t idd niet fair, de beginnende bestuurder wel punten en ouwe rotten (zoals ik) een vrij rijbewijs.....
 
Ontopic: Nogmaals, het gaat niet over te hard rijden, maar over asociaal gedrag. Bijna iedereen rijdt wel eens te hard. Moet kunnen. Bij echt asociaal weggedrag mag van mij een cursus volgen. Of dat zin heeft is een andere discussie. Dat iedereen dat zelf moet betalen lijkt me logisch. Dat de controles beter uitgevoerd moeten worden, is ook een andere discussie.

Het duurde even maar nu; :^

Je ziet bij wegmisbruikers wel eens gasten alle kanten van de weg gebruiken om er maar voorbij te komen. Dat zijn idd de gasten waar zo'n cursus toegepast mag worden. :Y
 
Dus twee keer te hard rijden, en je wordt "heropgevoed".

Als je een verslaafd etter bent wordt je dat ook. Enig verschil is dat de verkeersdeelnemer het zelf moet betalen, de verslaafde doet het op kosten van de gemeenschap, in Suriname.



Ik wou dat onze regering eens zoveel energie stak in het aanpakken van andere zaken.


Oh ja, TS, het is trouwens niet Peijs, maar Eurlings. Een tijdje alweer.

Inderdaad. En dat is nog maar een klein deel wat je hier noemt. Ik las laatst dat ca. 11% van de wegenbelasting ook daadwerkelijk naar wegen gaat. Ook staan we qua europees betalend land weer met de neus vooraan. Ik kots echt van deze regering.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat mensen met drank op achter het stuur zwaar gestraft moeten worden.
 
dus te hard rijden is niet asociaal?

De wet zegt anders

De snelheidlimieten zijn gesteld zodat het voor iedereen veilig is op ieder moment.
Rij je in de spits of 's nachts, dat maakt nogal een verschil.
Of je 85 jaar oud bent en 1x in de maand in de auto stapt of 30 jaar bent en iedere dag 100km rijdt... ook dat maakt nogal een verschil.

In sommige gevallen mag de snelheid best een beetje rekbaar zijn ja....
 
Enkel erover praten/posten helpt écht niet hoor, er zal een stevig antwoord moeten komen van de "doelgroep" zelf.
(jullie hebben zelf deze regering gekozen, doe er de volgende keer wat aan)

Inderdaad, maar het probleem is dat zodra de stemloketjes weer opengaan iedereen CDA, PvdA, VVD stemt. En vervolgens..... begint men weer met zeiken. En ja, ik ga PVV stemmen. Alleen al omdat die man zijn (sociale) leven (Zijn voorlopige leven onder bewaking moet leiden) op het spel zet om Nederland te verbeteren. Een ideale regering zal nooit bestaan, maar dat wat we nu hebben.

Geert Wilders
 
Laatst bewerkt:
Jij snapt er ook echt hélémaal niks van he :?

Ze willen niet dat mensen de snelheidslimieten serieus gaan nemen, ze willen dat jij een 1100-euro-opvoedcursus gaat doen, dan hebben hun de kerstbonus weer binnen :X

Ik werd laatst aangehouden omdat ik te hard reed in een 30 zone (klopt, ik reed om 11 uur 's avonds een keer 50), ging die agent met 80 (zo verklaarde hij later zelf) door diezelfde 30 zone om het gat goed te maken. Haalde me in, gaf een stopteken, stopte zelf, en parkeerde de auto binnen 5 meter voor een kruispunt :? En wist meteen te vertellen dat ik 150m verderop woonde (en dat klopte met een parkeerplaats er tegenover)... alles voor de veiligheid :Y
[offtopic]
Agenten MOGEN dat, zij krijgen ook speciale rijopleidingen waardoor ze onkwetsbaar en onfeilbaar zijn, weet je dat dan niet?
[/offtopic]
on topic: de regering (door jullie "democratisch" gekozen) doet gewoon zijn ding. De regering weet toch dat jullie (en wij BE ook :( ) toch nooit op straat komen om voor jullie rechten op te komen, verdeel en heers is nog steeds een goede tactiek.
 
[offtopic]
Agenten MOGEN dat, zij krijgen ook speciale rijopleidingen waardoor ze onkwetsbaar en onfeilbaar zijn, weet je dat dan niet?
[/offtopic]
on topic: de regering (door jullie "democratisch" gekozen) doet gewoon zijn ding. De regering weet toch dat jullie (en wij BE ook :( ) toch nooit op straat komen om voor jullie rechten op te komen, verdeel en heers is nog steeds een goede tactiek.

Zoals eerder gemeld: jij hebt zo'n afwijkende mening dat ik je deze graag gun. :X

Maar ik vraag me toch af waar de maatschappij als geheel zo gefaald heeft om jou met deze absurdistische denkbeelden op te schepen. Of is het genetisch bepaald? :?
 
Mwua, wel blijft het raar dat ze eerst 20km lang achtervolgen om te kijken wat je allemaal fout doet, ipv direct corrigeren. Blijkbaar gaat het dus méér om het straffen dan de verkeersveiligheid. :)

Als op straat iemand in elkaar gemept wordt door 3 man, blijft de politie toch ook niet toe staan kijken, totdat ze bijna klaar zijn met aftuigen om daarna misschien voor moord te mogen straffen?

Rare wereld....
 
Laatst bewerkt:
Dat zouden ze in NL ook in mogen voeren. En dan gewoon die drie punten, en dat elke punt na 5 jaar vervalt. Dat is een stuk eerlijker, zoals het nu gaat is het pure leeftijdsdiscriminatie. Zelfde als dat alcoholpromilage voor jongere bestuurders lager leggen. Waarom? Kun je beter rijden met alcohol als je ouder bent?! Pure kolder. Eén lijn trekken.
-edit-
25Kw net zo iets: waarom boven de 21 niet eerst twee jaar licht rijden? Als ik 6 maand later mijn motorrijbewijs had gehaald had ik direct zwaar mogen beginnen nu moet ik eerst 24 maanden licht. Leg mij de logica uit. Wordt je bij 21 ineens oud en wijs ofzo?

Ik ben van mening dat het ongeveer zo zit:
Als je jong bent zie je veel minder de risico's in van wat je doet dan als je ouder bent.
Als je jong bent, acht je jezelf onkwetsbaar (ik wel teminste).
Als je ouder wordt, zie je door ervaring (schade en schande) meer gevaar en weet je dat het ook fout kan gaan. Men noemt dat "wijzer" maar je zou het ook als "banger" kunnen omschrijven. Dat geldt voor met drank op in je golf gti scheuren van disco naar disco, maar ook het onderste uit de kan halen qua snelheid op je motor.
Met andere woorden, iedereen is jong en wild geweest, maar niet iedereen overleeft dat.
Dit geldt voornamelijk voor mannen/jongens.
En omdat het voortijdig eindigen van een jong leven altijd grote impact heeft, probeert de overheid hier wat aan te doen. En bij wetten/regels kunnen ze geen onderscheid maken tussen voorzichtige, verstandige jeugdigen en de "stunt-junkies" en ergens moeten ze een leeftijdsgrens stellen. ;)
Kijk maar naar de overleden members van "partyflock" Triest te zien hoeveel tieners de 20 nooit mochten halen. '(
 
Laatst bewerkt:
Mwua, wel blijft het raar dat ze eerst 20km lang achtervolgen om te kijken wat je allemaal fout doet, ipv direct corrigeren. Blijkbaar gaat het dus méér om het straffen dan de verkeersveiligheid. :)

Als op straat iemand in elkaar gemept wordt door 3 man, blijft de politie toch ook niet toe staan kijken, totdat ze bijna klaar zijn met aftuigen om daarna misschien voor moord te mogen straffen?

Rare wereld....



Ik zou maar eens wat vaker het nieuws volgen als ik jou was :X :X







Dat heet wachten op assistentie :(
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van mening dat het ongeveer zo zit:
Als je jong bent zie je veel minder de risico's in van wat je doet dan als je ouder bent.
Als je jong bent, acht je jezelf onkwetsbaar (ik wel teminste).
Als je ouder wordt, zie je door ervaring (schade en schande) meer gevaar en weet je dat het ook fout kan gaan. Men noemt dat "wijzer" maar je zou het ook als "banger" kunnen omschrijven. Dat geldt voor met drank op in je golf gti scheuren van disco naar disco, maar ook het onderste uit de kan halen qua snelheid op je motor.
Met andere woorden, iedereen is jong en wild geweest, maar niet iedereen overleeft dat.
Dit geldt voornamelijk voor mannen/jongens.
En omdat het voortijdig eindigen van een jong leven altijd grote impact heeft, probeert de overheid hier wat aan te doen. En bij wetten/regels kunnen ze geen onderscheid maken tussen voorzichtige, verstandige jeugdigen en de "stunt-junkies" en ergens moeten ze een leeftijdsgrens stellen. ;)
Kijk maar naar de overleden members van "partyflock" Triest te zien hoeveel tieners de 20 nooit mochten halen. '(


dat heeft meer te maken met afbraak van testosteron dan dat mannen op latere leeftijd ook echt 'wijzer' worden. ;)
 
Ik ben van mening dat het ongeveer zo zit:
Als je jong bent zie je veel minder de risico's in van wat je doet dan als je ouder bent.
Als je jong bent, acht je jezelf onkwetsbaar (ik wel teminste).
Als je ouder wordt, zie je door ervaring (schade en schande) meer gevaar en weet je dat het ook fout kan gaan. Men noemt dat "wijzer" maar je zou het ook als "banger" kunnen omschrijven. Dat geldt voor met drank op in je golf gti scheuren van disco naar disco, maar ook het onderste uit de kan halen qua snelheid op je motor.
Met andere woorden, iedereen is jong en wild geweest, maar niet iedereen overleeft dat.
Dit geldt voornamelijk voor mannen/jongens.
En omdat het voortijdig eindigen van een jong leven altijd grote impact heeft, probeert de overheid hier wat aan te doen. En bij wetten/regels kunnen ze geen onderscheid maken tussen voorzichtige, verstandige jeugdigen en de "stunt-junkies" en ergens moeten ze een leeftijdsgrens stellen. ;)
Kijk maar naar de overleden members van "partyflock" Triest te zien hoeveel tieners de 20 nooit mochten halen. '(

Leuke redenering, de makke is alleen dat voor deze stelling elk wetenschappelijk bewijs ontbreekt. Vandaar dat de MAG ook zo fel tegen het getrapte rijbewijs is, tevens ook omdat dezelfde idiote regeling niet wordt toegepast voor blikkers...
Alsof jonge blikkers zoveel beter rijden dan jonge motorrijders |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan