Bewegingssensor met pager/sms (alarm)

Elmo

MF veteraan
27 jul 2004
2.205
0
Waddinxveen
Ik ben op zoek naar een simpel systeem, waarbij ik een bewegingssensor heb dat ik of in de motor kan plaatsen of onder mijn motor, en bij beweging ik dit via sms of fm frequestie bijv. op een telefoon of pager te zien.

Iemand tips ervaringen etc?

Ik ken het Spy systeem wel, maar hier zit een heel alarm in en ik heb al een datatool s4 (red) alarm. Het moet hier dus naast kunnen.
 
Wat is je budget. Vaak zitten er aan dit soort producten een abbo verbonden waarbij de kosten wel eens willen oplopen tot 10€ maand alleen al gebruikskosten.

Je kan eventueel kijken naar route volgers die bedrijfen gebruiken als planning voor hun chaffeurs die kunnen ook op een dusdanige manier werken.
 
Wat is je budget. Vaak zitten er aan dit soort producten een abbo verbonden waarbij de kosten wel eens willen oplopen tot 10€ maand alleen al gebruikskosten.

Je kan eventueel kijken naar route volgers die bedrijfen gebruiken als planning voor hun chaffeurs die kunnen ook op een dusdanige manier werken.

budget niet boven €150, maar ik hoef niet specifiek gps, het is maar dat als de motor in de garage staat en er wordt een beweging gemaakt dat ik hier bericht van krijg...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn werk een zogeheten Sibbox staan. Dat is een kastje (werkt op zowel netstroom als op accu) waarin een mobiele telefoon in combinatie met een schakelkast zit verwerkt. Op deze schakelkast kun je van alles aansluiten en bedienen d.m.v. sms. Wij hebben nu bijvoorbeeld zo'n kastje in onze serverruimte staan met daarop een infrarood detector en een lamp aangesloten. Zodra iemand de detector activeert stuurt het apparaat een sms-je en begint de lamp te branden.
Volgens mij kun je dit systeem met een beetje kennis zo aanpassen dat het ook in de motor te plaatsen is. Als je dit systeem uitsluitend in de garage gebruikt, hoeft er niets aangepast te worden.
Ik kan je wel een paar foto's mailen als ik weer terug ben op mijn werk (Ben nog aan het uitzieken ;( dus verwacht aanstaande dinsdag). Echter zit ik niet vaak op het motorforum, dus als ik het vergeet kun je mij altijd ter herinnering een pm sturen..

Ps. dit apparaatje heeft geen abbo, werkt gewoon met een prepaidkaartje
 
Laatst bewerkt:
Ik had op Youtube een video van een jongen die een mobiele telefoon omgebouwd had naar wat jij zoekt. Was een 3310 ofzo die hij gebruikte en hij was naar eigen zeggen voor 3 tientjes klaar. Het filmpje staat niet meer online omdat de gebruiker geen Youtube meer heeft, maar ik zou zeggen zoek daar even naar.
 
er zijn mobieltjes met een babyfoon functie, op het moment dat er geluid is in de ruimte waar de telefoon zich bevind dan zal de telefoon bellen naar het nummer dat jij hebt opgegeven. Jij kan dan opnemen en precies horen wat er te horen is,, de Nokia n900 heeft het zeker, misschien zijn er nog meer mobieltjes die het kunnen. Groetuh

Ik hoor net dat je het moet downloaden, ze noemen het babyphone 1.0
 
Laatst bewerkt:
En als je dan toch zo lekker bezig bent kan je eventueel ook nog een (bestuurbare) IP-camera plaatsen als je daar beschikt over een draadloze internetverbinding. Als je dan een smartphone hebt kun je de camera opdracht geven om jou een mail te sturen zodra er beweging is gezien, zodat je gelijk kan kijken en zo nodig de camera draaien. En dat allemaal via je mobieltje.
 
Koop deze tracker

Sluit ipv de SOS knop een kwikschakelaar aan.

Zet tussen de min pool en de kwikschakelaar een andere tuimelschakelaar om het systeem aan/uit te kunne zetten.

Wanneer het aanstaat en je kwikschakelaar verbinding maakt omdat iemand aan je motor zit dan krijg je een telefoontje van de tracker.
 
Laatst bewerkt:
thanks voor alle info, ik heb liever gewoon een systeem die ik koop ipv van zelfbouw, maar goed als zelfbouw makkelijk is waarom niet... meer tips zijn welkom ik ga even naar alle linkjes die jullie gestuurd hebben kijken :)
 
Koop deze tracker

Sluit ipv de SOS knop een kwikschakelaar aan.

Zet tussen de min pool en de kwikschakelaar een andere tuimelschakelaar om het systeem aan/uit te kunne zetten.

Wanneer het aanstaat en je kwikschakelaar verbinding maakt omdat iemand aan je motor zit dan krijg je een telefoontje van de tracker.

Heb jij hier toevallig ervaring mee? :)
 
Ja zit ook zo in mijn motor, ik heb alleen nog een extra koppeling met mijn motor alarm er aan ge knoopt.

We rijden trouwens op de zelfde motor ;)

Awesome, wordt tijd dat je je naam dan veranderd :P
Hmm klinkt goed, geeft dit geen problemen met je alarm? Dat je alarm ineens spontaan af gaat?
Die tracker heb jij die online besteld uit america ofzo?

Wellicht kan je mij een keer helpen tegen die tijd? :)
 
Awesome, wordt tijd dat je je naam dan veranderd :P
Hmm klinkt goed, geeft dit geen problemen met je alarm? Dat je alarm ineens spontaan af gaat?
Die tracker heb jij die online besteld uit america ofzo?

Wellicht kan je mij een keer helpen tegen die tijd? :)

Is een chineese site, levertijd is ongeveer 10 dagen, je kan hem ook op marktplaats kopen maar dan is die ietsje duurder.
Ik heb geen problemen met mijn alarm, maar je kan hem niet met elk alarm koppelen.
Helpen is geen probleem...
 
Laatst bewerkt:
Is een chineese site, levertijd is ongeveer 10 dagen, je kan hem ook op marktplaats kopen maar dan is die ietsje duurder.
Ik heb geen problemen met mijn alarm, maar je kan hem niet met elk alarm koppelen.
Helpen is geen probleem...

kan je hem ook op je accu aansluiten? of moet je hem elke paar dagen zelf opladen?

en wat is het verschil tussen jou link en deze:
klik

en deze:

klik
 
Laatst bewerkt:
Koop deze tracker

Sluit ipv de SOS knop een kwikschakelaar aan.

Zet tussen de min pool en de kwikschakelaar een andere tuimelschakelaar om het systeem aan/uit te kunne zetten.

Wanneer het aanstaat en je kwikschakelaar verbinding maakt omdat iemand aan je motor zit dan krijg je een telefoontje van de tracker.

Gebruik je deze tracker al langer? Ik zit er al een tijdje aan te denken om deze te bestellen maar twijfel nog een beetje omdat ik bang ben dat hij niet goed werkt. Wat zijn jou ervaringen? Kan je deze ook live volgen?
 
ja en je moet hem steeds opladen, volgens mij kan je dan beter die onderste link hierboven. Dan kan je hem aansluiten en zit er een backup batterij in.
 
Bij phoenix relais hebben ze daar wat modules voor.
Ik ben nog op zoek naar de juiste link

Gewoon standaard materiaal.
Stuurt zelfs nog een sms als de spanning eraf gehaald wordt.
Gewoon prepaid sim erin doen.
Je kan zelfs contacten bedienen door er een sms naar toe te sturen.
Claxon of alarm lampen of spanning naar motor onderbreken.
Activeren kan met behulp van een bewegings sensor
 
Laatst bewerkt:
Bij phoenix relais hebben ze daar wat modules voor.
Ik ben nog op zoek naar de juiste link

Gewoon standaard materiaal.
Stuurt zelfs nog een sms als de spanning eraf gehaald wordt.
Gewoon prepaid sim erin doen.
Je kan zelfs contacten bedienen door er een sms naar toe te sturen.
Claxon of alarm lampen of spanning naar motor onderbreken.
Activeren kan met behulp van een bewegings sensor

Ben erg benieuwd!
 
Ik wil het liefst dat er een bewegingssensor of iets in zit en als hij wordt aangeraakt of iets ik een bericht krijg.
 
Bij www.spy-europe.nl hebben ze een twee weg alarm voor motoren . Ik heb deze zelf ook en werkt perfect , als er iemand aan de motor zit gaat mijn pager piepen . Je krijgt er twee pagers bij en inbouwen is ook simpel , je kan desnoods alleen de plus en min aansluiten dan is er aan de motor niks te zien maar gaat je pager wel piepen.
 
Bij www.spy-europe.nl hebben ze een twee weg alarm voor motoren . Ik heb deze zelf ook en werkt perfect , als er iemand aan de motor zit gaat mijn pager piepen . Je krijgt er twee pagers bij en inbouwen is ook simpel , je kan desnoods alleen de plus en min aansluiten dan is er aan de motor niks te zien maar gaat je pager wel piepen.

Hoe bedoel je alleen de plus en min aansluiten. Want dat spy pager alarm vind ik super, of lijkt me super, maar ik heb al een goedgekeurd alarm erin dus ik hoef geen sirene of iets, alleen bij beweging een melding krijgen op afstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan