Bewijs! we zijn NIET vogelvrij in de file!

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.489
177
Oss
Afgelopen zomer reed ik op de A50 door de file toen ik geraakt werd door een auto die ineens naar links kwam terwijl ik daar reed. En dit keer reed ik heel netjes & rustig, kwam niet als een zot aanzetten. Hij z'n bumpel eraf, ik m'n rechteruitlaat beschadigd.

De schade (800 fucking euro's voor 1 pijp!) kreeg ik uiteraard van m'n allrisk verzerering direct uitgekeerd maar wie er nou schuldig was.... dat duurde effe.
Vorige week kwam de verlossende brief waarin mijn verzekering meldde dat men de schade geheel heeft kunnen verhalen op de tegenpartij. *O*

Zo zie je maar, we zijn *niet* vogelvrij in de file, ook al houden ooms en tantes dat op verjaardagen stug vol :X .
 
Die ooms en tante komen nog uit het begin van de vorige eeuw... die denken nog dat de aarde plat is, laat staan dat ze weten of wij tussen de file door mogen... ;)


ps... gefeliciteerd, scheelt toch een paar straftreedjes... :Y
 
Laatst bewerkt:
Die ooms en tante komen nog uit het begin van de vorige eeuw... die denken nog dat de aarde plat is, laat staan dat ze weten of wij tussen de file door mogen... ;)


ps... gefeliciteerd, scheelt toch een paar straftreedjes... :Y

Ja je kent die typische "ooms en tantes verjaardag gesprekken" wel, deze hoort er ook bij "dat motorrijden is gevaarlijk! als je over een steentje rijd dat ga je op je bek"
 
Het is toch ook zo dat als de automobilist niet zijn richtingaanwijziger gebruikt bij het wisselen van baan, en je getuigen hebt die dat gezien hebben, hij/zij evengoed schuldig is ?

Gefeliciteerd iig :)
 
Laatst bewerkt:
of snachts een ree voor je donder krijgen

is mij in de vrachtwagen gebeurd nu 1e x in 7jaar dus geen pàniek
 
Mooi dat het zo 'vlot' geregeld is. En gelukkig uiteraard ben je schadeloos gesteld. Nu heb jij ook 'n mooi verjaardag verhaal...
 
goed nieuws !
@KingCoder: heeft de tegenpartij nog wel met argumenten gegooid waarom jij schuldig zou zijn?

Geen idee. de hele discussie is tussen de verzekeraars gegaan denk ik. De man zelf deed toen we aan de kant stonden echt helemaal niet moeilijk. het was erg erg warm en druk en hij zat gewoon niet op te letten. Is in die setting ook niet gek, daarom reed ik ook al zo langzaam. Hij zal zelf niet moeilijk gedaan hebben maar wat die verzekeraars onderling doen daar heb je toch geen zicht op.

Ik heb vanacht ervaren dat die spreuk dus ook stierenpoep is...
heb er niet meer van gemerkt als een kleine hobbel in de weg... :N

Wel erg jammer voor het konijntje uiteraard...

Ik kwam een paar weken geleden 's nachts om 4 uur ofzo na een nachtrit terug uit groningen (naar Oss) toen ik op de snelweg over een vosje (of flinke kat of kleine hond) heen reed met 180 km/h. Ik reed achter m'n maatje en zag het dier pas toen hij 'm vlak voor m'n neus nét miste. Ik ben er midden overheen gegaan. Klein hobbeltje, dat was het, meer niet. Ik denk dat het pas gevaarlijk word als je meent te moeten reageren door aan je stuur te trekken ofzo. gewoon rechtdoor kun je best ergens overheen hoor.
 
Ik kwam een paar weken geleden 's nachts om 4 uur ofzo na een nachtrit terug uit groningen (naar Oss) toen ik op de snelweg over een vosje (of flinke kat of kleine hond) heen reed met 180 km/h. Ik reed achter m'n maatje en zag het dier pas toen hij 'm vlak voor m'n neus nét miste. Ik ben er midden overheen gegaan. Klein hobbeltje, dat was het, meer niet. Ik denk dat het pas gevaarlijk word als je meent te moeten reageren door aan je stuur te trekken ofzo. gewoon rechtdoor kun je best ergens overheen hoor.

Volgens mij kan het wel gevaarlijk zijn.
Als het beest word meegenomen door je wiel en tussen je spatbord en je band slaat
zegmaar.
Dan ga je voorover of onderuit.

Ben een keer in mijn brommertijd over een blikkie heen gereden. Klapte zo voorover. :X
Blikje draaide mee tussen mijn spatbord en band tegen de vorkpoten.
 
Volgens mij kan het wel gevaarlijk zijn.
Als het beest word meegenomen door je wiel en tussen je spatbord en je band slaat
zegmaar.
Dan ga je voorover of onderuit.

Ben een keer in mijn brommertijd over een blikkie heen gereden. Klapte zo voorover. :X
Blikje draaide mee tussen mijn spatbord en band tegen de vorkpoten.
Gebeurt niet, daar is een motor echt te zwaar voor.
Gewoon goed blijven zitten.
Volg eens een VRO, dan rij je ook over pilonnen en auto-buitenbanden heen. De laatste wordt ook door je voorwiel opgeworpen, maar je achterwiel klimt er probleemloos overheen. Je kan meer dan je denk, als je maar boelkloedig blijft.
 
Ik reed laatst nog over de A28, met een gangetje van 170 km per uur, draai net een shaggy, steekt er ineens een ontsnapte circus-leeuw over ter hoogte van Nijkerk :? . Stoppen lukte niet meer...voelde als een klein hobbeltje.
...geen brekkies meer voor deze kat -O-

full


Als je goed kijkt zie je mijn BT021-bandenspoor nog over z'n rug lopen :9
 
Laatst bewerkt:
Ik reed laatst nog over de A28, met een gangetje van 170 km per uur, draai net een shaggy, steekt er ineens een ontsnapte circus-leeuw over ter hoogte van Nijkerk :? . Stoppen lukte niet meer...voelde als een klein hobbeltje.
...geen brekkies meer voor deze kat -O-

[afbeelding]

Als je goed kijkt zie je mijn BT021-bandenspoor nog over z'n rug lopen :9



WTFFFF !!!!! :X


Altijd die verhalen van niet motorrijders (schoonma bv :P ) die zich zorgen maken en het allemaal zo gevaarlijk vinden :X

"er hoeft maar een steentje op de weg te liggen..." :X
"je waait eraf hoor boven de 140..." _O-

Mijn reactie: tis pas gevaarlijk als er olie, diesel of koelvloeistof op de weg ligt...

Het duurde niet lang of ik kreeg gelijk '(


2004193658839477020_rs.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan