Bewonerscommissie voert nieuwe regels in parkeergarage gericht tegen motoren

Huurderscommissie... dus je huurt het appartement. Dus geen VVE...
Wat staat er in je contract en in de kleine letterjes van de algemene voorwaarden en over het wijzigen daarvan?
Zoek uit wat het huren van een extra parkeerplaats kost. (als munitie voor de huurders commissie)
Ga praten met de huurderscommissie.
Die vrije strook heb je geen recht op maar hoeveel voertuigen je op je eigenplek neerzet lijkt me iets aan jou wat ze niet zomaar mogen veranderen. Of staat het nu al in de voorwaarden?
Het klinkt een beetje als het veranderen van regels tijdens het spel. Als er geen overlast is is er mijns inziens niets aan de hand. En anders de overlastgevers aanpakken. Het is in NL tegenwoordig mode om niet de overlastgevers aan te pakken maar iedereen die er mee te maken heeft. Kijk maar naar het afsluiten van dijken voor motorrijders.
 
Of het over een andere boeg gooien en aan die theemutsen vragen waar je dan wel je motor zou kunnen neerzetten,en dat buiten op straat
geen optie is in verband met diefstal.
 
VVE is toch een soort van dagbesteding voor gepensioneerden?




Ik ben blij dat ik er niet mee te maken heb 🤣
 
De bewonerscommissie bestaat nog maar net weet ook niet hoe zo een gerichte actie heeft kunnen gebeuren, maar je raad het al in de bewonerscommissie zitten dames boven middelbare leeftijd. Suggesties hoe te handelen?

VVE vergaderingen zijn voor alle bewoners dus waarschijnlijk is er gestemd door de aanwezigen
dus naar zulke vergaderingen toe gaan/bijwonen in toekomst en 2 rechtsbijstand inschakelen zsm want in principe heb jij een verworven recht vanuit het verleden.
 
rechtsbijstand inschakelen zsm want in principe heb jij een verworven recht vanuit het verleden.
dat waag ik ten zeerste te betwijfelen! ben geen jurist maar "verworven rechten uit verleden" lijkt mij nogal niet van toepassing hier
 
dat waag ik ten zeerste te betwijfelen! ben geen jurist maar "verworven rechten uit verleden" lijkt mij nogal niet van toepassing hier
Soms prevaleert gewoonterecht boven geschreven wetten.
Je moet je ook afvragen in welke hoedanigheid een huurderscommissie een geldig rechtspersoon is en op basis waarvan, noodzaak, willekeur ze dit besluit genomen hebben om de regels tebwijzigen.
Vaak is “omdat wij dat zo besloten hebben” niet genoeg.
Blijf wel vriendelijk.
 
Of het over een andere boeg gooien en aan die theemutsen vragen waar je dan wel je motor zou kunnen neerzetten,en dat buiten op straat
geen optie is in verband met diefstal.

Even off-topic, maar over het algemeen staat je motor op straat veiliger dan in een parkeergarage ;)
 
Je moet je ook afvragen in welke hoedanigheid een huurderscommissie een geldig rechtspersoon is en op basis waarvan, noodzaak, willekeur ze dit besluit genomen hebben om de regels tebwijzigen.
Vaak is “omdat wij dat zo besloten hebben” niet genoeg.
Blijf wel vriendelijk.

De huurderscommissie besluit en bepaalt niet, dat doet de verhuurder. De huurderscommissie is slechts een middel om klachten en wensen van de huurders gebundeld aan te bieden bij de verhuurder.

Waarschijnlijk houdt ook in dit geval de huurderscommissie regelmatig vergaderingen, maar als je dan niet komt opdagen kan de commissie jouw input ook niet meenemen.
 
De huurderscommissie besluit en bepaalt niet, dat doet de verhuurder. De huurderscommissie is slechts een middel om klachten en wensen van de huurders gebundeld aan te bieden bij de verhuurder.

Waarschijnlijk houdt ook in dit geval de huurderscommissie regelmatig vergaderingen, maar als je dan niet komt opdagen kan de commissie jouw input ook niet meenemen.
Precies m’n punt.
 
Heb ik er overheen gelezen, of mis ik de sancties bij overtreding?

Zou zeggen, gewoon collectief met de andere motorrijders je motor daar blijven stallen en de confrontatie aangaan. Even contact met elkaar opnemen, gezamelijke brief eruit en de bezwaren op tafel gooien. Als niemand er last van heeft en ze niemand in de weg staan dan ben ik er zo eentje die die regels negeert. Dan vind ik die nieuwe regeltjes gewoon onredelijk.

Oh, en dat verbieden van meerdere motoren op een parkeerplaats waar je ook je maandelijkse euro;s voor betaalt lijkt me ook niet helemaal correct. Laat ze dan maar speciale motorparkeerplaatsen aanleggen.

Misschien kun je dat opperen bij een volgende vergadering? Specifieke plaatsen voor motoren. De plek heb je al :)
 
Mag het contract eenzijdig gewijzigd worden?
 
Hmmm,de brandweer kan je dus ook al niet serieus nemen,meubels zijn heel wat minder brandbaar dan voertuigen vol brandbare vloeistoffen,
dan moet je die als eerste weren uit een parkeergarage. ;)

heb jij ooit gezien hoe snel inboedel kan gaan branden en hoe hard het dan brand, is echt potentieel gevaarlijker dan een ice voertuig.
Ik zal de ev even buiten beschouwing laten :-)
 
heb jij ooit gezien hoe snel inboedel kan gaan branden en hoe hard het dan brand, is echt potentieel gevaarlijker dan een ice voertuig.
Ik zal de ev even buiten beschouwing laten :-)
Natuurlijk,inboedel is alleen maar gevaarlijk als het bewust word aangestoken,voertuigen daarentegen kunnen uit zichzelf in de fik vliegen,
menig garagebedrijf is daardoor afgefakkeld.
 
Soms prevaleert gewoonterecht boven geschreven wetten.
Je moet je ook afvragen in welke hoedanigheid een huurderscommissie een geldig rechtspersoon is en op basis waarvan, noodzaak, willekeur ze dit besluit genomen hebben om de regels tebwijzigen.
Vaak is “omdat wij dat zo besloten hebben” niet genoeg.
Blijf wel vriendelijk.
Een huurderscommissie is geen rechtspersoon, en hier is geen sprake van gewoonterecht.
 
* Status update *

Heb proberen contact te leggen met bewonerscommissie, die wou niet in overleg, alleen bij de volgende bewonersvergadering over 2 maanden. Wat ik daarmee moet mag Joost weten.-O-

Verder nog een bezwaar geschreven namens de motorrijders gebaseerd op:

- Volgens huur contract mag ik binnen belijning parkeren, en is er geen beperking op hoeveel voertuigen of combinatie, auto, scooter, motor, fiets, snorfiets, bromfiets. Volgens wijziging alleen 1 motorvoertuig.

- Onderverhuren mag niet maar uitlenen zou geen probleem moeten zijn. 3 of 4 motorfietsen zouden namelijk makkelijk op 1 parkeerplaats kunnen staan.

- Als ze altijd daar hebben gestaan ( meer dan 10 jaar ) dan waarom is het nu een probleem, en zou het als officiele motorparkeerplek kunnen worden aangewezen.

- Een van de motorrijders Audi is dit jaar nog gestolen toen die buiten geparkeerd stond, dus het is niet wenselijk om auto of motor buiten te stallen.

Nu hebben we reactie terug ontvangen:

De wijzigingen zijn vanuit de eigenaar van het appartementen complex gekomen en die blijft de wijzigingen handhaven.
Dat betekent dat alleen op de eigen aangewezen genummerde plek mag worden geparkeerd.
En dat de parkeer plek alleen voor 1 motorvoertuig bedoeld is.
Maar er mag nog wel onderling uitgeleend worden.

Nu zijn wij daar natuurlijk niet mee geholpen aangezien er meerdere motoren zijn en niet meerdere vrije plekken.
Ik vraag me dan ook af of een verhuurden zomaar even kan beslissen om achteraf te bepalen dat een parkeerplaats alleen bedoeld is voor 1 motorvoertuig.
 
Ik zie het probleem niet. Nergens worden sancties vermeld.. ;)

En zolang er geen sancties zijn, zou mijn motor daar dus gewoon blijven staan. Zeker als ze niemand in de weg staan dus ik zou collectief proberen af te spreken met de motorrijders dat ze gewoon de motoren daar blijven stallen.

Had ik al gezegd dat ik niet van dit soort bureaucratische k*tregeltjes hou? En dat ik er dus zoeentje ben van 'leven en laten leven'.
 
* Status update *

Heb proberen contact te leggen met bewonerscommissie, die wou niet in overleg, alleen bij de volgende bewonersvergadering over 2 maanden. Wat ik daarmee moet mag Joost weten.-O-

Verder nog een bezwaar geschreven namens de motorrijders gebaseerd op:

- Volgens huur contract mag ik binnen belijning parkeren, en is er geen beperking op hoeveel voertuigen of combinatie, auto, scooter, motor, fiets, snorfiets, bromfiets. Volgens wijziging alleen 1 motorvoertuig.

- Onderverhuren mag niet maar uitlenen zou geen probleem moeten zijn. 3 of 4 motorfietsen zouden namelijk makkelijk op 1 parkeerplaats kunnen staan.

- Als ze altijd daar hebben gestaan ( meer dan 10 jaar ) dan waarom is het nu een probleem, en zou het als officiele motorparkeerplek kunnen worden aangewezen.

- Een van de motorrijders Audi is dit jaar nog gestolen toen die buiten geparkeerd stond, dus het is niet wenselijk om auto of motor buiten te stallen.

Nu hebben we reactie terug ontvangen:

De wijzigingen zijn vanuit de eigenaar van het appartementen complex gekomen en die blijft de wijzigingen handhaven.
Dat betekent dat alleen op de eigen aangewezen genummerde plek mag worden geparkeerd.
En dat de parkeer plek alleen voor 1 motorvoertuig bedoeld is.
Maar er mag nog wel onderling uitgeleend worden.

Nu zijn wij daar natuurlijk niet mee geholpen aangezien er meerdere motoren zijn en niet meerdere vrije plekken.
Ik vraag me dan ook af of een verhuurden zomaar even kan beslissen om achteraf te bepalen dat een parkeerplaats alleen bedoeld is voor 1 motorvoertuig.
Misschien zou je eens met de eigenaar in contact moeten treden,in plaats van de bewonerscommissie.
Met het argument dat niet iedereen alleen maar een auto heeft en dan de motoren waar ze nu staan geen overlast veroorzaken.
 
En wie is de eigenaar dan van het complex?
want een vve is een collectieve eigenaar, of heeft een eigenaar de meerderheid?, dan nog kan het alleen bij de jaarlijkse vve vergadering beslist worden en niet zomaar tussendoor.
 
Misschien zou je eens met de eigenaar in contact moeten treden,in plaats van de bewonerscommissie.
Met het argument dat niet iedereen alleen maar een auto heeft en dan de motoren waar ze nu staan geen overlast veroorzaken.
Aan die bewonerscommissie heb je geen ene reet als daarin alleen maar verzuurde bajaarden zitten die zelf die bezwaren ook niet kunnen bedenken.
Die bewonerscommissie had tegen de eigenaar moeten zeggen dat er totaal geen overlast is, dat die motoren niemand in de weg staan en de motoren daar een prima plek hadden. Hell, die hadden op het voorstel van de eigenaar moeten reageren dat ie in plaats van dit gezeik, om de plekken die al jaren gebruikt worden, zich beter kan inspannen om deze plek aan te wijzen als officiele motorparkeerplekken voor algemeen gebruik of desnoods die tegen een kleine vergoeding per maand. Daar is behoefte aan, blijkens het feit dat meerdere mensen juist daar hun motor parkeren. Niet aan het dwarsbomen van je huurders.

Tenzij, dit op uitdrukkelijk bezoek van de brandweer is. En dat is een vraag die je uitstekend kunt stellen aan de eigenaar. Samen met de vraag waar deze plotselinge wijziging opeens ingevoerd moest worden, terwijl er al jaren probleem daar geparkeerd werd zonder klachten. Althans, ik geloof niet dat ik hier gelezen heb dat er iemand geklacht heeft. Alhoewel bejaarden flink vervelend en afgunstig kunnen zijn soms, dus uitsluiten zou ik het ook niet weer niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan