Bewonerscommissie voert nieuwe regels in parkeergarage gericht tegen motoren

En wie is de eigenaar dan van het complex?
want een vve is een collectieve eigenaar, of heeft een eigenaar de meerderheid?, dan nog kan het alleen bij de jaarlijkse vve vergadering beslist worden en niet zomaar tussendoor.

Een investeringsmaatschappij is eigenaar.
Een makelaar doet het beheer van het complex in opdracht van de eigenaar.
Vandaar dat zij (beheerder) ook aanspreekpunt is voor mij.
 
En wie is de eigenaar dan van het complex?

In dit geval gaat het om huur en is er blijkbaar een bewonersvereniging om namens alle huurders met de verhuurder te praten. Wat TS het beste kan doen is gewoon zitting nemen in die bewonersvereniging.

want een vve is een collectieve eigenaar, of heeft een eigenaar de meerderheid?, dan nog kan het alleen bij de jaarlijkse vve vergadering beslist worden en niet zomaar tussendoor.

Ook in een VVE kan dat tussendoor. Kwestie van het bestuur vragen een extra vergadering rond een onderwerp in te lasten. Het bestuur kan dat alleen weigeren als ze daar goede redenen voor hebben.
 
Aan die bewonerscommissie heb je geen ene reet als daarin alleen maar verzuurde bajaarden zitten die zelf die bezwaren ook niet kunnen bedenken.
Die bewonerscommissie had tegen de eigenaar moeten zeggen dat er totaal geen overlast is, dat die motoren niemand in de weg staan en de motoren daar een prima plek hadden. Hell, die hadden op het voorstel van de eigenaar moeten reageren dat ie in plaats van dit gezeik, om de plekken die al jaren gebruikt worden, zich beter kan inspannen om deze plek aan te wijzen als officiele motorparkeerplekken voor algemeen gebruik of desnoods die tegen een kleine vergoeding per maand. Daar is behoefte aan, blijkens het feit dat meerdere mensen juist daar hun motor parkeren. Niet aan het dwarsbomen van je huurders.

Daar zou je in het ideale geval vanuit gaan.

Tenzij, dit op uitdrukkelijk bezoek van de brandweer is. En dat is een vraag die je uitstekend kunt stellen aan de eigenaar. Samen met de vraag waar deze plotselinge wijziging opeens ingevoerd moest worden, terwijl er al jaren probleem daar geparkeerd werd zonder klachten. Althans, ik geloof niet dat ik hier gelezen heb dat er iemand geklacht heeft. Alhoewel bejaarden flink vervelend en afgunstig kunnen zijn soms, dus uitsluiten zou ik het ook niet weer niet.

Daar zit het em in, tot de dag van vandaag heb ik geen motivatie ontvangen. Ik weet niet wat de overwegingen zijn.
Terwijl mijn brief toch best wel uitvoerig was is er op geen enkel argument inhoudelijk ingegaan.
Het lijkt mij dat als een huisreglement onlosmakelijk deel is van huurovereenkomst, dat die niet zomaar eenzijdig aangepast kan en mag worden.

Misschien moet ik maar explicieter vragen waarom het niet is toegestaan om een combinatie van auto + motor, of motor + motor etc. binnen je
eigen parkeerplek te stallen.

Als ik ergens wou wonen waar dat niet was toegestaan had ik daarvoor gekozen.
Een paar jaar later daarmee geconfronteerd worden is zuur.
 
Een investeringsmaatschappij is eigenaar.
Een makelaar doet het beheer van het complex in opdracht van de eigenaar.
Vandaar dat zij (beheerder) ook aanspreekpunt is voor mij.

Dan zou ik eens naar de makelaar stappen om te vragen waar dit opeens vandaan komt.
Kan me niet voorstellen dat zo'n investeringsbedrijf zelf langs is geweest en daarna heeft bedacht ' die motoren wil ik hier weg hebben'.

Ik vermoed dat er een afgunstige bejaarde geklaagd heeft, omdat zn geraniumpje is bezweken door de klimaatcrisis.
 
ik zou gewoon geen gehoor geven aan onzinige regels ..............

ze kunnen wel van alles verzinnen maar wie zegt dat het rechtsgeldig is .

even schriftelijk mededelen dat je je niet aangesproken voelt door een bewoners commissie , gewoon je motor laten staan .
 
Maar, wat zijn nu de sancties op overtreding ervan? Geen, dan lekker blijven stallen.

En, heb je wel gehoord waarom de huurderscommissie akkoord is gegaan met de wijzigingen zo plots? Kan het gemist hebben, maar lijkt mij dat bij zulke wijzigingen zoiets eerst door een vergadering geloodst moet worden met alle huurders erbij?
 
In dit geval gaat het om huur en is er blijkbaar een bewonersvereniging om namens alle huurders met de verhuurder te praten. Wat TS het beste kan doen is gewoon zitting nemen in die bewonersvereniging.



Ook in een VVE kan dat tussendoor. Kwestie van het bestuur vragen een extra vergadering rond een onderwerp in te lasten. Het bestuur kan dat alleen weigeren als ze daar goede redenen voor hebben.

Klopt, maar niet onaangekondigd, maar in dit geval dus allemaal huur en 1 eigenaar, ja dan is het geen vve, dus moet je de eigenaar aanspreken, wat ik wel weet is dat in Nederland een huurder veel rechten heeft, dus even uit laten zoeken of dit zomaar kan.

En zeker als er niet expliciet in je huurcontract staat dat er maar 1 motorvoertuig per parkeerplek neergezet mag worden kunnen ze er niks tegen doen, zelfs als de brandweer ineens die eis stelt, dan is het aan de verhuurder om dit op te lossen.
 
Weet iemand waar ik terecht kan aangezien ik geen rechtsbijstandsverzekering heb, om antwoord te krijgen op de vraag of het
überhaupt mogelijk is dat een verhuurder opeens een eis stelt aan het maximaal aantal motorvoertuigen die op een parkeerplek
mogen staan indien er niks over vermeld staat in de huurovereenkomst?

Bij juridisch loket vonden ze het te moeilijk om er een eenduidig antwoord op te geven ( wat meestal hun antwoord is ).
 
Weet iemand waar ik terecht kan aangezien ik geen rechtsbijstandsverzekering heb, om antwoord te krijgen op de vraag of het
überhaupt mogelijk is dat een verhuurder opeens een eis stelt aan het maximaal aantal motorvoertuigen die op een parkeerplek
mogen staan indien er niks over vermeld staat in de huurovereenkomst?

Bij juridisch loket vonden ze het te moeilijk om er een eenduidig antwoord op te geven ( wat meestal hun antwoord is ).


Zie mijn tekst boven deze tekst van jouw.
Ik zou gewoon een aangetekende brief sturen naar de verhuurder dat er niks in het huurcontract staat en dit dus niet rechtsgeldig is en ze de huurovereenkomst niet zomaar eenzijdig kunnen veranderen.
Heeft een van de andere motorrijders geen rechtsbijstand?
 
Zie mijn tekst boven deze tekst van jouw.
Ik zou gewoon een aangetekende brief sturen naar de verhuurder dat er niks in het huurcontract staat en dit dus niet rechtsgeldig is en ze de huurovereenkomst niet zomaar eenzijdig kunnen veranderen.
Heeft een van de andere motorrijders geen rechtsbijstand?

Dat is wat ik wil doen maar dan moet ik eerst eenduidig antwoord hebben dat ik daadwerkelijk in mijn recht sta.

Een andere heeft wel rechtsbijstandsverzekering. Heb hem al gevraagd om het daar aan te kaarten.
Zal morgen weer eens vragen of hij het heeft gedaan en of hij het alsnog even wil doen.
Je betaalt er per slot van rekening voor. B|
 
Mijn vragen staan nog open..
Andere vraag: hoe wouden ze dit gaan handhaven? Willen ze je motor wegslepen?

Dr is hier op MF ook een juridisch draadje. Misschien dat ze het daar weten.
 
Mijn vragen staan nog open..
Andere vraag: hoe wouden ze dit gaan handhaven? Willen ze je motor wegslepen?

Dr is hier op MF ook een juridisch draadje. Misschien dat ze het daar weten.

Geen flauw idee, het lijkt mij ook dat als het ooit bij een rechter komt die ook wel inziet dat het niet erg redelijk is.

Opmerkelijk is ook dat ik vrijwel geen inhoudelijk antwoord heb gekregen op mijn bezwaar.
Waar ik aankaart dat meerdere motoren op 1 plek passen of combinatie auto motor.
Indien ik antwoord heb dat ik in mijn recht sta wil ik hun ook expliciet om onderbouwing vragen
waarom er alleen 1 motorvoertuig op parkeerplek mag staan.
 
Zoals ik al eerder heb gezegd is een huurder redelijk beschermd, hun veranderen eenzijdig iets wat niet in je huurcontract staat, hoe duidelijk wil je het hebben?????
Ik werk redelijk veel voor corporaties en als ik zie waar huurders allemaal mee weg komen is dit een lachertje.
Je kan ook gewoon twee voertuigen op de plek zetten en kijken wat er gebeurd, ik denk niks, want ze mogen zonder gerechterlijk bevel niet aan je spullen komen wat in het gehuurde staat.
En je parkeerplek is onderdeel van het gehuurde.
 
Hier in de buurt hebben veel advocatenkantoren twee wekelijks een gratis inloopspreekuur, misschien is dat bij jou in de buurt ook te vinden, even googelen. Succes met dit gedoe!
 
Nou ben ik de klos......

Voor de duidelijkheid: wij wilden het onderling regelen maar de buurtjes hebben Mr. Visser ingeschakeld. Inmiddels is alles weer pais en vree en heb ik de ca 45m2 er weer bij.

 
De gedachte ‘het staat niet in het huurcontract, dus het is niet rechtsgeldig’ gaat hier net zo min op als ‘eenzijdige aanpassing, dus niet rechtsgeldig’.

Met huurbescherming wordt dan ook iets anders bedoelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan