Bewonerscommissie voert nieuwe regels in parkeergarage gericht tegen motoren

Ik denk dat hij deze uitleg graag wil zien:
"Huurbescherming betekent dat de verhuurder niet zomaar de huur op kan zeggen. Zowel bewoners van zelfstandige als van onzelfstandige woningen (zoals studentenkamers) hebben huurbescherming. Ook huurders met geliberaliseerde huurcontracten hebben huurbescherming. "

Zie: Heb ik recht op huurbescherming?

M.a.w. huurbescherming heeft helemaal niets te maken met contractwijzigingen of eenzijdige aanpassingen. Alleen dat een verhuurder niet zonder meer de huur kan opzeggen. De enige relatie met een huurcontract dat een daarin genoemde eventuele einddatum niet rechtsgeldig is.
 
hier ben ik wel benieuwd naar! hoe is het gescript?
Worden er dingen bij verzonnen ofzo?

Als de camera niet loopt wordt er bijvoorbeeld wat gestookt.

Dan wordt er bijvoorbeeld gezegd “ik zie dat het je raakt en dat je boos bent. Dat mag je best laten zien hoor”
 
Omdat de andere partij Mr. Visser al had ingeschakeld konden we zelf besluiten wel of niet mee te doen. Alternatief was om 10k in een depot van een advocaat te storten zodat hij aan de gang kon gaan. Geen enkele garantie dat hij wat kon bereiken. Omdat wij zelf het Kadaster al over de vloer hadden gehad (800 euro) wisten we dat we redelijk goed stonden.

Bij de opnamen: Vooraf bouwen ze het hele programma op. Alle vragen staan op een lijst. Je wordt geïnstalleerd in je huis. 2 x camera's, bodypacks voor het geluid en LED-lichtpanelen. Dan begint het interview. De antwoorden hebben ze deels ook al opgeschreven. Wij weigerden te schelden etc. Dan krijg je antwoorden 'op deze manier ga je het niet winnen'. Wij hebben vastgehouden aan ons principe en geen onvertogen woord geuit. Tijdens de opnamen buiten luistert een PA en geluidsman mee. Over wat je met je vrouw bespreekt krijg je later weer vragen. Op de dag zelf is er 12 man aanwezig. Camera, geluid, PA's, beveiliging, verkeersregelaars etc. etc. Diverse malen moeten stoppen ivm overvliegende vliegtuigen en trekkers :) .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat slecht zeg, dat ze mensen min of meer chanteren om elkaar te beledigen. Maar goed, ik kijk dat programma dan ook nooit. Echt van die hollandse “genieten van andermans problemen”-tv. Verschrikkelijk.
 
Alles voor de kijkcijfers dus.

Toch zitten er leuke dingen tussen.
Neem nou die gestoorde knakker in N-Holland die keutels over de schutting gooide en uiteindelijk zijn bouwval moest verkopen van meneer Visser.
 
Leg wat eens uit?
wat buellbloke zegt
want een huurder is wel degelijk goed beschermd in nederland, en dat is wat anders dan huurbescherming wat buellbloke bedoelt vermoed ik vandaar dat ik vraag leg eens uit.
Want een huurcontract is namelijk leidend en een corporatie of belegger die verhuurt kan niet zomaar tussentijds de huurvoorwaarden wijzigen.
 
Ik denk dat hij deze uitleg graag wil zien:
"Huurbescherming betekent dat de verhuurder niet zomaar de huur op kan zeggen. Zowel bewoners van zelfstandige als van onzelfstandige woningen (zoals studentenkamers) hebben huurbescherming. Ook huurders met geliberaliseerde huurcontracten hebben huurbescherming. "

M.a.w. huurbescherming heeft helemaal niets te maken met contractwijzigingen of eenzijdige aanpassingen. Alleen dat een verhuurder niet zonder meer de huur kan opzeggen. De enige relatie met een huurcontract dat een daarin genoemde eventuele einddatum niet rechtsgeldig is.
Misschien indirect toch wel.
Er werd hier al genoemd dat ze weinig kunnen doen als je toch 2 voertuigen op de plek zet.
Lijkt mij ook dat ze er niet aan mogen komen.
Wat ze wél als sanctie zouden kunnen of willen is dan de huur opzeggen.
Zo komt die huurbescherming mogelijk toch weer aan de orde (?)
 
Misschien indirect toch wel.
Er werd hier al genoemd dat ze weinig kunnen doen als je toch 2 voertuigen op de plek zet.
Lijkt mij ook dat ze er niet aan mogen komen.
Wat ze wél als sanctie zouden kunnen of willen is dan de huur opzeggen.
Zo komt die huurbescherming mogelijk toch weer aan de orde (?)

Huurbescherming wil alleen zeggen dat ontbinding van het uurcontract via de rechter moet. Als de verhuurder aangeeft dat een huurder zich niet aan de regels houdt die voor alle huurders gelden, wordt het contract wel degelijk ontbonden.
 
Huurbescherming wil alleen zeggen dat ontbinding van het uurcontract via de rechter moet. Als de verhuurder aangeeft dat een huurder zich niet aan de regels houdt die voor alle huurders gelden, wordt het contract wel degelijk ontbonden.

Dat zal geen rechter toekennen, dat is namelijk een buitenproportionele eis voor het vergrijp.
Je kan niet zomaar als corporatie voor elk wissewasje naar de rechter, die lacht je gewoon uit, en als je als corporatie naar de rechter gaat voor ontbinding van het huurcontract zal je toch een heel dik dossier moeten hebben en aan moeten tonen dat ontbinding de laatste stap is in het hele proces.
 
Terug
Bovenaan Onderaan