Bezichtigen Fireblade 2002, dubieus?

dubieus?

  • Hij was van mij

    Stemmen: 3 15,8%
  • Hij IS van mij!

    Stemmen: 2 10,5%
  • Best mooie prijs hoor..

    Stemmen: 1 5,3%
  • Is inderdaad wel raar, maar t zou kunnen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ga nou eerst maar eens kijken.

    Stemmen: 12 63,2%
  • Krom <punt>

    Stemmen: 1 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    19

Knifter

MF'er
26 nov 2002
197
1
Durgerdam
Hoi,

ik wil eens gaan kijken naar:
http://www.boonstramotoren.nl/voorraad/details/index.html?sid=1042270


Deze heeft, zoals daar staat, schade. Daar ben ik me bewust van, en ook dat dit geld gaat kosten... Maar ik vindt een paar krassen niet zo heel erg voorlopig.

Wat ik aan schade kan ontdekken is:
- voorkuip gekrast
- Deukje in tank.
- gat ik kuipen onder zitje links
- voetsteunen links afgebroken.

Dus de 'gewone' glijschade. Verder 'lijkt' hij recht, maar daarvoor wil ik even gaan kijken.

Maar nu vindt ik de prijs met die schade evengoed niet erg hoog.
Is er iemand die deze fiets kent, en mij kan vertellen hoe deze gevallen is? (mischien wel netjes om dat even prive te doen, weet ik niet)
Wat denken jullie? Ik moet er 4 uur voor reizen. Is dat de moeite?

Uiteraard zou ik wel het chassis nummer en kenteken nakijken.

Groeten,
Tijs
full
 
Laatst bewerkt:
ik zou eerst is even bellen als ik jou was ;)
wie weet is het een typfoutje, en dan sta je daar ook lullig als ie opeens 2000 meer kost
 
dat kan idd ook nog.. dat het een prijsfout is. alhoewel er nog eentje staat voor 43 ofzo, met meer schade.

Ik ga ze zowiezo morgen bellen, dat was de planning al.

Bedankt.
Grt Tijs
 
Voor een 2002 met glijschade is dit wel een redelijke prijs vind ik want ze staan nu te koop voor iets van €6000,-.
Je bent de dynamodeksel (€50,- dacht ik) vergeten.
Alleen ik zie geen deukje in de tank hoor. :?
 
Laatst bewerkt:
Ja dynodeksel ben ik inderdaad vergeten (73 dollar volgens ronayers.com).

deukje zit aan de voorkant net boven de luchtbuis volgens mij. (net onder logo inderdaad)
 
heb zelf ook een glijer gehad weinig schade maar zag pas toen ik me kappen er af had dat 1 van me poten krom was ........ dus zal zeker zelf of met iemand gaan kijken want hij ziet er voor de prijs goed uit op de fotos :]
 
Ja topkuip ook, maar dat bedoelde ik met voorkuip. Verkeerde benaming..

Maar waar idd bang voor ben is een krom frame, of vork poten. dat zijn echt dure dingen. (alhoewel een vork, met geduld goed te krijgen is. Zeker in duitsland. Maar dan heeft de rest ook een optater gehad.

thnx so far
 
Mooie fiets, een van de mooiste kleurstellingen samen met het rood zwart vind ik persoonlijk..

maar volgens mij heeft het kontje op de foto wel een tikje naar rechts gehad maar linkerknipperbol kan het ook vertekenen... oh ja het achterbandje is ook ver op dus dat is ook weer 150 + euro aan kosten
 
Ik kan het verkeerd zien, maar volgens mij is je linker voetsteun niet gewoon afgebroken, maar is het frame zelf afgebroken (bij bevestiging voetsteun)

Houdt er wel rekening mee, dat verborgen gebreken heel duur uit kunnen pakken.
 
Ik kan het verkeerd zien, maar volgens mij is je linker voetsteun niet gewoon afgebroken, maar is het frame zelf afgebroken (bij bevestiging voetsteun)

Houdt er wel rekening mee, dat verborgen gebreken heel duur uit kunnen pakken.

Dat ziet er inderdaad beetje raar uit, dat lijntje daar. Ga ik morgen vragen! thnx.
 
Het deukje in de tank kan ook komen dat de clipon er tegen aan gekomen is,kijk daarom ook even naar het palletje van de stuuruitslag.
Voor de rest de boel goed nakijken op de foto's zie ik verders geen ernstige dingen.
Dan er goed over nadenken welke schade's zitten er op,prijzen zonder schade zitten rond de 6000€ a 7000€ deze zit op 4750€ dus er zit niet zo heel veel tussen,om de boel er weer zeer goed uit te laten zien.

Ik zou ook eens kijken in Belgie/Duitsland

www.mobile.de

Staan er zat op deze modelen.

http://www.mobile.de/SID7-YJiqghzcL....pl?bereich=krad&top=88&id=11111111286802605&

http://www.mobile.de/SIDV17CCfn.-Ux...pl?bereich=krad&top=132&id=11111111286270090&

http://www.mobile.de/SIDbSdnrPVAz0a...pl?bereich=krad&top=161&id=11111111280455218&

http://www.mobile.de/SIDbSdnrPVAz0a...pl?bereich=krad&top=168&id=11111111273301065&
 
Laatst bewerkt:
hey,

dickdale: wat is er mis met een duitser? ik heb zelf een van mijn vorige motors geimporteerd, prima aankoop. Zelf heel goede ervaring met aankopen in Duitsland.

dutchsuper: voorvork poten lijken mij recht. maar dat ga ik vragen over de telefoon.

bansai: goeie tip. En in duitsland kopen was ook inderdaad een optie. Maar dan betaal je nog wel 945,- BPM he voor n 2002 +180,- keuringskosten. Maarja dat ben ik inderdaad aan repareren ook wel kwijt ga je zeggen...

Grt Tijs
 
Topkuip
zijkuip
achterdelen kuip onder de budyzit lijken ook gescheurd op foto.
Tank
rem/schakelset
deksel ontsteking
clipon??
koppelingshendel??

Ik denk niet dat je hem voor 1000a1500€ klaar hebt,daarbij deze kleurstelling ligt niet voor het oprapen bij de motorsloperijen.
En om de boel te laten repareren/spuiten worden ze vaak ook niet mooier op.
Maar 4 uur rijden om even bij boonstra te gaan kijken ach het houd je op een zaterdag van de straat.

Kijk eens op www.karros.nl voor onderdelen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net even gebeld:

Los van dat de dynodeksel een gat heeft, zit er ook een gaatje in het blok daarachter. Verder geen andere schade behalve wat er al staat. Hij zegt dat het frame achter de voetsteun niet gebroken is.

Ik ga dr nog eens even goed over nadenken.

Grt Tijs
 
Wat ik me af vraag is, waarom knapt Boonstra deze fiets zelf niet op ???

Punt is dat ze gebruikte en schade fietsen verkopen, dus als de schade niet te
groot is dan maken ze hem echt zelf wel...............
 
Wat ik me af vraag is, waarom knapt Boonstra deze fiets zelf niet op ???

Punt is dat ze gebruikte en schade fietsen verkopen, dus als de schade niet te
groot is dan maken ze hem echt zelf wel...............

Dat doen ze nooit. Of hij gaat weg zoals ie binnen gekomen is, of hij gaat uit elkaar om in onderdelen via de 'demontage' te verkopen. Kennelijk denken ze dat deze nog op de weg te krijgen is.
Heb laatst bij Boonstra een Mille met schuifschade gehaald met een collega. Deze knapt 'm op. Maar daar zat dan ook alleen maar schuifschade aan, gebroken remhandel en voetpedaal en knippers. En een hoop grind in de kuip ... Blijkt verder prima te zijn.

Een blok met een gat erin, ik zou dan doorzoeken.
 
Laatst bewerkt:
ik zou daar niks kopen, ook de meeste (niet alle) schadegevallen hebben nog wel geborgen gebreken. Ook afdingen gaat haast niet bij hun.

Vind het ook geen topzaak, daarom hebben ze in Groningen ook hun naam omgedoopt in Motorplaza, omdat ze sommige schadebakken er zelfs in de showroom hadden staan -O-
Ik zeg, kijk naar ander adres.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net even gebeld:

Los van dat de dynodeksel een gat heeft, zit er ook een gaatje in het blok daarachter. Verder geen andere schade behalve wat er al staat. Hij zegt dat het frame achter de voetsteun niet gebroken is.

Ik ga dr nog eens even goed over nadenken.

Grt Tijs

Hoe ga je dat gaatje dichten? Leuk dat er alleen maar lichte kuipschade in de advertentie staat terwijl er toch aardig meer stuk is.
Als je zelf niet handig bent met dit soort dingen, dan spaar je de moeite en zoek een nette motor op.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is er niet bij, al lijkt het soms wel zo ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan