Bezig met klein onderhoud en heb een vraagje

TR1

MF'er
3 dec 2004
114
0
Arnhem
Ik ben met een vriend bezig om zijn Honda GL 650 Silverwing (zo'n kleine Goldwing) zijn eerste kleine onderhoudsbeurt te geven. E.e.a. is dus nog nieuw voor ons en aan de zijkant van de motor ter hoogte van de uitlaat komen we twee slangetjes tegen waarvan er een is afgedopt. Dit slangetje komt uit een 'huis' waar het luchtfilterhuis mee in verbinding staat.

We vragen ons af waar dit slangetje voor dient en of we het dopje er uit kunnen halen.

395802

395803


Het gaat dus om het rechter slangetje.

Alvast bedankt
 
dat is een overloopslangetje voor zooi en vocht uit je luchtfilterhuis. Dopje kun je er even afhalen zodat ie leegloopt en dan weer dopje erop. Dopje zit er om te voorkomen dat al die potentiele zooi op je achterwiel terecht komt ;)
 
Hmmm ik neem aan dat je bedoelt dat we het dopje er weer terug opzetten.

We hebben het dopje er even afgehaald en er kwam voor ongeveer 23 jaar ingekoekte olie en zut uit.
 
:^
Neem aan dat het dus aan je luchtfilter zit, dan zal het wel zijn voor de aftap van ophopende olie en brandstof.

Misschien bedoeld hij dat het er weer op moet vanwege de druk binnen het luchtfilter. Anders zuigt hij het op de verkeerde plek aan.

En natuurlijk omdat je anders een ijsbaan krijgt door de olielekkage _O-

Maar goed, beetje loze post als je alleen zeg "heeft nog een andere functie ook"
 
En waar is dat andere slangetje dan voor eigenlijk?
Ik heb ook die twee slangetjes, en die on-afgedopte verliest af en toe wat prut (geen olie, geen benzine, gewoon prut) op mijn mooie schone oprit...
 
En waar is dat andere slangetje dan voor eigenlijk?
Ik heb ook die twee slangetjes, en die on-afgedopte verliest af en toe wat prut (geen olie, geen benzine, gewoon prut) op mijn mooie schone oprit...

probeer eens het slangetje te volgen en kijk waar die naar toe gaat? Wss iets van carterontluchting oid.
 
aj,

ik bedenk me nu net dat ik van mijn luchtfilterhuis-slangetje het dopje eraf gehaald heb, omdat het niet lekker blijft zitten, maar ik heb natuurlijk een ram lucht systeem, dus niet de meest verstandige actie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan