Bezine Indicator op Diversion??

remco_13

Rookie
8 feb 2008
14
0
Hoi,

Sinds begin deze maand ben ik een trotse eigenaar van een motor rijbewijs. Sinds een week ben ik daarbij ook de trotse eigenaar geworden van een Yamaha XJ 600 S Diversion uit 1991. (Iets meer dan 65000 km op de teller).

Nou had ik zaterdag mijn eerste proefritje, op een gegeven moment valt mijn motor stil. Logischer wijs gekeken of er genoeg bezine in zat. Hij stond helemaal leeg. (Weer gelukje dat 200 meter verder op een tankstation was!)

Mijn vraag is nou: Zit er op een dergelijk oude diversion wel of geen bezine indicator? Zo ja, moet een dealer deze niet standaard werkend afleveren bij een tweedehands?

Alvast bedankt!!


ps: verder reed hij als een zonnetje....
 
ahahaha jaaa:P opzich heb k wel verstand van de motor zelf maar niet echt met motorennn op 2 wielenn, wel scooters en zo ben namelijk net 18 en was nog aan de scooters en motorscooters:P dus tijd voor n stapje hoger
 
ahahaha jaaa:P opzich heb k wel verstand van de motor zelf maar niet echt met motorennn op 2 wielenn, wel scooters en zo ben namelijk net 18 en was nog aan de scooters en motorscooters:P dus tijd voor n stapje hoger

Verstand van de motor zelf, bedoel je dan het motorblok? Lijkt me stug als je het verschil tussen 2 en 4 slag niet weet :P


k heb meer verstand van scooters heb net me rijbewijs en is me eerste motor, mijn email is firatsarikaya68@live.nl mag me ook wel toevoegen op msn of die instructie boekje versturen, trouwens k had gister k reed tamelijk hard en drukte mede op de achterrem waardoord ie ineens zijn dnruk verloor nou ging k door met pompen en deed ie het opeens weer, k rem ong 80% met de voorrem en weinig met achter.. maar hoe kan dat..

Oude remvloeistof (vocht in het systeem), lucht in het systeem. Of rempedaal misschien te hoog staan, zodat je de hele tijd met slepende rem rijd.
 
er gaat niets boven een ouderwetse benzinekraan *O*
met het heveltje naar beneden wijzend is open, als je motor begint te haperen tijdens het rijden grijp je links onder de tank en draait het heveltje omhoog, dan staat hij op reserve.
dan kan je zeker nog dertig kilometer rijden om een pomp te vinden.
als hij weer vol zit moet je zeker niet vergeten het kraantje weer naar beneden te draaien, dat is je reserve voor de volgende keer.
dit systeem werkt al ongeveer 90 jaar zonder tellers of lampjes, werelds :}

je olie hoef je niet dagelijks bij te vullen. 1x per week zet je de motor waterpas en kijk je of je nog olie in het kijkglaasje ziet. het kijkglaasje zit aan de zijkant van het blok.
het glaasje mag niet helemaal leeg of helemaal vol zijn, alles er tussen is goed. 3/4 vol is veilig.
bijvullen gaat door de grote dop boven je koppeling.
een diversion neemt genoegen met elk soort motorolie met typering JASO-MA
 
ahahha ja tuurlyk weet ik wel het verschil tussen 2 en 4 takt maar zoals k al zei het motor type van de schakel motoren ken k alleen nog niet echt zo super, maar voorderest ken k de basis wel... hmm dus lucht in mn remsysteem, dat word even langs de yamaha dealer!!,, frt staat niet op ongelukken te wachten, hahaha allemaal bedankt jullie tips en advies heeft erg geholpen:P:P ben al weer wat stappen verder met mn motorjeee!!
 
heren!!!!! k heb een probleempje, nou zit ik te rijden en de motor wilt niet meer op toeren komen, wilt wel op toeren komen maar heel langzaam, rij k door of laat k gas los valt ie uit. nou viel ie uit, en nu wilt ie dus helemaal niet meer starten afentoe wilt ie wel ff aanslaan maar valt na een minuutje rijden dirct weer uit:S:S wie helpt mij!! wie komt dit probleem bekend vooor!!
 
marty duc , k weet niet of je een msn hebt maar als je me zou toevoegen zou btr zijn dan kunnenw e rustig praten, en me tank is niet leeg en als ie op 3 cilinders zou lopen valt ie dan uit?? want zover k weet met een auto kun j wel doorrijden alleen is het natuurlyk niet goed voor je motor..
 
marty duc , k weet niet of je een msn hebt maar als je me zou toevoegen zou btr zijn dan kunnenw e rustig praten, en me tank is niet leeg en als ie op 3 cilinders zou lopen valt ie dan uit?? want zover k weet met een auto kun j wel doorrijden alleen is het natuurlyk niet goed voor je motor..
nee msn heb ik niet, maar als hij op 3 cilinders loopt dan loopt hij niet echt lekker komt bijna niet op toeren en zal ook soms uitvallen.
Kan diverse oorzaken hebben bougie's, vuile carburateurs, bougiekabels, vocht.
Ik woon 200km weg anders zou ik wel voor je willen kijken, maar meldt je eens aan in het topic voor je eigen regio daar is vast wel iemand die je wilt helpen of ga anders even naar een motorzaak.
Kijk hier even Zaanstad Topic deel 15 !!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan