Bezine Indicator op Diversion??

remco_13

Rookie
8 feb 2008
14
0
Hoi,

Sinds begin deze maand ben ik een trotse eigenaar van een motor rijbewijs. Sinds een week ben ik daarbij ook de trotse eigenaar geworden van een Yamaha XJ 600 S Diversion uit 1991. (Iets meer dan 65000 km op de teller).

Nou had ik zaterdag mijn eerste proefritje, op een gegeven moment valt mijn motor stil. Logischer wijs gekeken of er genoeg bezine in zat. Hij stond helemaal leeg. (Weer gelukje dat 200 meter verder op een tankstation was!)

Mijn vraag is nou: Zit er op een dergelijk oude diversion wel of geen bezine indicator? Zo ja, moet een dealer deze niet standaard werkend afleveren bij een tweedehands?

Alvast bedankt!!


ps: verder reed hij als een zonnetje....
 
en als je niet weet wat ze met de benzinekraan bedoelen, mail maar ff,
ik heb de handleiding van mijn oude '92 div600 nog liggen, die mag je tegen verzendkosten hebben of ophalen in Eindhoven :W
 
en hoeveel km's maakt ie dan met een volle tank??? en hoeveel liter gaat erin en wat is de verhouding van liters per km
Reken eerst gewoon op 150 km en dan ga je kijken wat er ongeveer nog in zit.
Heb een div toevallig geen waarschuwingslampje??
Als dat zo is dan weet je dat je nog minimaal 15 km kan rijden.
Dus heb je na een volle tank je dagteller op nul gezet en dat lampje brand dan weet je hoeveel je ongeveer kan rijden ;)
 
k weetniet er is een olie lampje, grootlicht lampje knipperlicht en nog een donkere waar k geen figuurtje in kan zien? zou dat het waarschuwings lampje zijn? heb namelijk nog geen een tank leeg gereden...
 
Geen benzinelampje. Is ook niet nodig hé.

Tank volgooien, gevarieerd ritje van 100km rijden. Tank volgooien en verbruik uitrekenen.
Voor een div600 kom je met een normale rijstijl aan iets van 1:20

Met de 17 liter tank, 13.5 +3.5 via de reserve kraan, ben je zoet voor 300km.
Dus ... gebruik je dagteller, en tank telkens vanaf 250km.

En ben je de dagteller vergeten te nullen, als je opstapt, effe klutsen en je HOORT of er nog naft in zit.

Donker lampje: versnelling neutraal?
 
wullebolle je hebt helemaal gelijk bedankt voor je advies.. het donkre lampje is van versnellings neutraal, naja dan maar zonder lampie he, oldscool style bedankt allemaal dat jullie me vragen beantwoord hebben
 
weet iemand misschien wat voor brandstof er in een div 600 gaat?? heb namelijk de motor met volle tank gekocht en nog niet leeg gereden(bijna leeg) en is mijn eerste motor, moet er 98 in??? of 95???
 
zonder olie of dergelijken?? heeft aparte olie tankje neem ik aan??

Alleen benzine geen olie toevoegen.

Olie bijvullen doe je via een aparte opening. Op onderstaand plaatje kan je zien waar je de olie moet bijvullen (rechterkant van je motor), helemaal onderaan zit het kijkglaasje hierop kan je zien wat het olieniveau is. Ik meen dat je het moet controleren bij koude motor en als de motor rechtop staat (op de bok). Als het goed is staat er naast het peilglaasje twee streepjes: eentje voor het minimum- en eentje voor het maximumniveau. Als je daar tussenin blijft zit je altijd goed. Let erop dat teveel olie net zo slecht is als te weinig.

full
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij doe je er verstandig aan om ergens een instructieboekje op de kop te tikken. Dat je dit allemaal niet wist is natuurlijk geen probleem, maar er zijn nog veel meer zaken waar je op moet letten.
En er staan een paar erg belangrijke zaken in, zoals over de remmen e.d.
 
Komop... moeilijk gedoe allemaal, het is een toerfiets, knup een 4L jerrycan achterop. Rijd je tank leeg, gooi hem vol, tel 25km van je dag km-waarde af en je weet hoever je op een volle tank kan rijden...

Op een 1991-er :N
Doe je het toch dan zal de volgende vraag zijn, waarom die motor zo beroerd loopt en slecht start en sputtert, en dan komt het antwoord dat door de tank leeg te rijden alle rotzooi, roest en smerigheid van de afgelopen 18 jaar de heel fijne kanaaltjes van de carburateurs verstopt ...
 
k heb meer verstand van scooters heb net me rijbewijs en is me eerste motor, mijn email is firatsarikaya68@live.nl mag me ook wel toevoegen op msn of die instructie boekje versturen, trouwens k had gister k reed tamelijk hard en drukte mede op de achterrem waardoord ie ineens zijn dnruk verloor nou ging k door met pompen en deed ie het opeens weer, k rem ong 80% met de voorrem en weinig met achter.. maar hoe kan dat..
 
Terug
Bovenaan Onderaan