Bezine meter

Als je hem start dan kan je zien dat je bezine meter werkt, dat is alleen een controle display. Zodra je op reserve rijdt gaat je bezine meter aan en weet je dat je nog maar weinig bezine heb. Voor de rest zal je op je dachteller moeten kijken hoeveel kilemeter je kan rijen op een volle tank bezine. Op die menier weet je nog hoe ver je ken.

Succes!
 
Ik heb de bovenstaande twee stukjes een paar keer gelezen, en kan maar tot één conclusie komen; Het Nederlands wordt daarin weer stevig verkracht.
Hoeveel moeite is het om een beetje begrijpelijk taalgebruik te typen? :?
 
Ik heb de bovenstaande twee stukjes een paar keer gelezen, en kan maar tot één conclusie komen; Het Nederlands wordt daarin weer stevig verkracht.
Hoeveel moeite is het om een beetje begrijpelijk taalgebruik te typen? :?
:^ _O-

Ag als je bezinemeter op reserf gaat dat weet je de volgende keer op je dachteller hoeveel kilemeter je kunt rijden op een tenk.

JESUS! :P .....

Beetje vreemd inderdaad.. zit er een brandstofmeter op, is hij niet functioneel! Blijf het toch maar handig vinden, ook op een motor. Weet je altijd hoever je er in zit onder het rijden.
 
Ik heb de bovenstaande twee stukjes een paar keer gelezen, en kan maar tot één conclusie komen; Het Nederlands wordt daarin weer stevig verkracht.
Hoeveel moeite is het om een beetje begrijpelijk taalgebruik te typen? :?

ik heb het idee dat de taalfouten in de reactie van CatchDude opzettelijk en lichtelijk sarcastisch bedoelt zijn O-) Maar ik heb het wel slechter gezien, dit is nog redelijk te begrijpen.
 
De elementjes die ik totnogtoe gezien heb van benzinemeters waren gewoon een draadgewonden aftast-weerstandje met eigen vlotter-aandrijving; tamelijk kwetsbaar en bovendien niet voeding-gestabiliseerd (had makkelijk gekund met serie-weerstandje en zenerdiode, omdat er toch bijna geen stroom loopt).

Er kan een vuiltje, een haar ofzo tussen kruipen en echt GROVE verstoringen geven. Een beetje verbuigen van het vlotter-stangetje heeft enorm gevolg.

Blijft het ding lang stabiel (in de miswijzing), dan is het een kwestie van "leren lezen": voor het 18-L tankje van mijn twindiesel brommobiel is alleen belangrijk om te weten dat tot 50% de meter op 100% blijft staan en nog belangrijker dat ik bij ca. 250km op de dagteller er ongeveer 12 liter bij ga tanken want tamelijk gemiddeld draai ik 1:20 weg en ik wil geen grondsop meemaken.

De metertjes op de laatste 3 bromscootahs die ik reed waren iets beter tussen vol en half maar evengoed heel gevoelig voor een stofje/haartje.

In Echte Auto's zag ik soms meters die erg goed leken tussen 100% en NUL; nooit open gezien dus misschien zit er SLIMMER spul tussen.
 
ik heb het idee dat de taalfouten in de reactie van CatchDude opzettelijk en lichtelijk sarcastisch bedoelt zijn O-) Maar ik heb het wel slechter gezien, dit is nog redelijk te begrijpen.
U slaat de spijker op zijn kop! ;) Ik zal echter een volgende keer proberen het geheel nog onduidelijker te maken. O-)

Begrijp ik het overigens goed dat de topicstarter zijn begintekst heeft weggehaald uit schaamte? :+
 
Volgensmij schrijf je toch ect displee(omdat je de pot op kunt?)
Ga naar de sloop en haal de benzinemeter uit een Trabant, uiterst betrouwbaar en effectief.
Deze heeft namelijk gewoon een peilstok.
Op tijd tanken is de tip!!, anders een lichte motor kpen(en ik spreek uit ervaring), dat duwt makkelijker.
Er zijn diverse brandstofmeters te koop, maar deze moeten nagenoeg allemaal onder in je tank gemonteerd worden, das een k...klus.
Het ouderwetse reservekraantje werkt erg goed(als je het na het tanken terug zet)

:r
Succes (ps op google steini KTz intikken, deze verkoopt brandstofsensoren en conrad heeft ze ook)
 
Terug
Bovenaan Onderaan