bezinekraan gs500

b e r t

MF'er
28 mei 2007
74
0
Ik probeer mijn gs500 weer lopend te krijgen. Ik heb eigelijk een vraag over de benzinekraan

Er zitten 3 slangetjes aangesloten op de kraan 2 komen van de tank en 1 loopt naar de carburateurs.

En op de tank zit buiten die 2 slangetjes die naar de kraan lopen ook nog 1 extra. Die direct naar de bovenkant van mn carbs loopt.

Het gaat dus over 4 slangetjes. Wie kan mij vertellen welke waarvoor is? het is zo'n systeem dat werkt op vacuüm.
 
Vanaf de tank gezien zijn er 3 slangen. 1 dunne en 2 dikke slangen die aan de afsluiter van de tank zitten. De 2 dikke slangen (met slangklem) gaan naar de benzinekraan. Eentje is voor de Reserve stand de ander voor Normaal stand. Vandaar gaat 1 slang naar de onderzijde van de carbs (t-stuk) ten behoeve bezinetoevoer.
De dunne slang die onder de tank zit is de water afvoer onder de tankdop. Deze slang gaat nergens heen (gewoon open naar beneden laten hangen).
Aan de bovenzijde van beide carbs zit ook een t-stuk met daaraan een slang, dit is de ontluchting/overloop van de carbs en hoort dus ook een open einde te hebben.

Als de dunne slang van de tank aan de bovenzijde van de caboratuer zit vastgemaakt loopt bij regen het water dus zo je caborateur in.

Hopenlijk een beetje duidelijk verhaal anders hoor ik het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan