Bezitters van Benelli TRK 502 / X?

Wij vinden een groter tandwiel erg prettig. We zijn met onze motoren heen en terug naar Sicilie gereden en we hebben nergens het gevoel gehad te kort te komen. Op de Snelweg rijdt het echt prettiger. Een tandwiel kost je hooguit een paar tientjes en is zelf makkelijk te wisselen. Verder is er geen verbouwing van je motor nodig want je ketting is lang genoeg. Gewoon proberen en ervaren. Bevalt het niet dan zet je de 14 tands weer terug. Voor ons is het zo dat wij die stap niet gaan maken en blijven bij een tandje meer
 
@Benellitrk Hi, heb jij toevallig YouTube videos van je reis ? Je schreef al eerder dat je aardig wat af rijdt naar zuid Frankrijk. Ben erg benieuwd naar je snelweg ervaring. Hoeveel km doen je p dag ??

Ik wil/moet mijn huidige brommer vervangen door de milieu zone in mijn woonplaats.
Ik ben eigenlijk gefocust op een model met cardan. Maar er is zo weinig keus tegenwoordig. En met mijn postuur blijft eigenlijk alleen bmw over. En naast het feit dat ik geen fan van bmw ben vind ik ze veel en veel te duur.
Heb ook nog naar de Africa Twin of Versys gekeken maar die kosten beide het dubbele van een trk.
Maar buiten stads verkeer met veel drempels en buiten wegen met redelijk wat slecht onderhouden asfalt rijdt ik ook iedere maand 2000 km heen en weer naar mijn zoon. ( Valencia - Lyon) 1000 km op een dag lijkt me toch best veel op een 700cc motor. Graag je reactie,, mag ook via pb.
 
Laatst bewerkt:
De langste afstanden die wij hebben gedaan is ca 750 / 800 km. Rijnsburg naar Zwiterserland en Chalon en champgne naar Toulon Dat was prima te doen zonder je over de kop te rijden. Helaas heb ik geen videos voor je. Wij proberen altijd de eerste twee dagen wat meters te maken zodat we de overige dagen veel rustiger kunnen touren en dagen maken van max ca. 250 km. We rijden dan in de ochtend en begin van de middag naar de nieuwe bestemming en hebben dan ook nog een beetje tijd om dan de tourist uit te hangen en wat te bekijken. Als we dan in de laatste dagen komen dan gaan we weer over op de langere afstanden en de snellere wegen om weer thuis te komen. Ja er is weinig lol aan om de zeker de eerste dag veel km op de snelweg te maken maar dat maken de overige dagen vaak meer dan goed.
 
Even inbreken op het TRK topic: ik heb een Benelli 502C en die heeft, zover ik weet, dezelfde tankdop als de TRK. Ik krijg de tank niet meer open, de sleutel wil niet draaien. De motor is van januari 2024 dus ouderdom kan het niet zijn. Ik had de tank vorige week wel helemaal gevuld (21,5 liter) en daarna 250km gereden. Mogelijk heeft de benzine ergens vet weg gespoeld maar de benzine stond niet tot in de 'hals'. Ik zie wel wat vet naast het slot. Lijkt alsof het gezweet heeft. Maar goed, een lastig probleem want ik moet nu gokken of ik de dealer er nog mee kan bereiken. Die heb ik vanavond nog een mailtje gestuurd voor tips. Iemand hetzelfde probleem gehad?
 
Zojuist even de dealer gesproken. Hun tip was om het eens te proberen met WD40 en dan maar gewoon de sleutel verticaal bewegen. Vooral geen kracht zetten. Als ik nog genoeg benzine heb kan ik uiteraard naar hun toe komen. Helaas weet ik niet hoe betrouwbaar de benzinemeter is. Omdat ik altijd jerrycans thuis heb staan vul ik de motor na elke rit bij en heb nooit tot het gaatje hoeven gaan. Ik kan ook nog beroep doen op de ANWB maar ik hoop dat die de boel niet slopen. Het is een nieuwe motor.
 
Even inbreken op het TRK topic: ik heb een Benelli 502C en die heeft, zover ik weet, dezelfde tankdop als de TRK. Ik krijg de tank niet meer open, de sleutel wil niet draaien. De motor is van januari 2024 dus ouderdom kan het niet zijn. Ik had de tank vorige week wel helemaal gevuld (21,5 liter) en daarna 250km gereden. Mogelijk heeft de benzine ergens vet weg gespoeld maar de benzine stond niet tot in de 'hals'. Ik zie wel wat vet naast het slot. Lijkt alsof het gezweet heeft. Maar goed, een lastig probleem want ik moet nu gokken of ik de dealer er nog mee kan bereiken. Die heb ik vanavond nog een mailtje gestuurd voor tips. Iemand hetzelfde probleem gehad?
Je kunt met een hamer een schroevendraaier in het slot slaan.
 
Dat zou de laatste optie zijn geweest. Maar dan ook wel de allerlaatste optie. Ik heb het advies van de dealer opgevolgd en WD40 in het slot gespoten. Vervolgens een tijdje laten intrekken en daarna de sleutel op en neer bewogen in het slot. Zowaar, hij is weer 'open for business'. Toch zit het me niet lekker want de motor is nog maar een paar maanden oud en het slot was zeker niet vervuild. Wel lag er wat zeer kleverig vet naast het slot. Heeft dat spul in het slot gezeten? En waarom komt dat er aan de bovenkant weer uit? Zo warm was het afgelopen zaterdag nu ook weer niet. Ik zal er naar laten kijken als ik weer bij de dealer ben want ik ben er niet helemaal gerust op. En bovendien heb ik garantie.
 
@Wooly Bully De TRK is geen eencilinder maar een parallel twin. Lange afstanden kan dat blok wel aan. Maar, inderdaad, helaas geen cardan. De tijden dat zelfs middenklassers cardan hadden liggen ver achter ons. Geen Deauville opvolgers. Zelfs de zware klasse begint steeds meer op ketting over te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan